K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2009, 23:10   #11
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Jeg er kreativ - og jeg dyrker det som terapi! Det er min øvelse i at koble fra og fordybe mig i noget, træne min koncentration, min hjernemuskulatur og mit syn!

Jeg startede kort tid før jeg blev sygemeldt og spillede selvfølgelig med åbne kort overfor kommunen - OGSÅ da jeg blev tilbudt en udstilling og OGSÅ da jeg begyndte at sælge. Jeg har haft en LØNNET arbejdsprøvning indenfor det kreative IMENS jeg var på sygedagpenge (blev selvfølgelig modregnet, men jeg fik lov!).

Det kreative er vurderet " i fuld overensstemmelse" med min jobplan.

Regnskaber er afleveret til kommunen fornyligt, da den nye leder i jobcentret ikke havde læst min ressourceprofil hvori det OGSÅ står, at jeg har kreative evner som jeg dyrker i min FRITID.

Gem ALLE din bonér på materialer og indtægtsbilag ved salg, lav et regnskab du kan vise hvis de beder om det - men allerførst - kontakt din sagsbehandler og SPØRG hvordan du skal forholde dig, om du MÅ udstille og bed hende skrive sit svar til dig og også scanne det ind i din journal og ressourceprofil. Spil med åbne kort - så gør du ikke noget forkert.

ALLE har brug for anerkendelse - har du evner der kan bruges på hobbies, så GØR DET!!! Man bliver kun endnu mere syg af IKKE at gøre dét man trods alt kan..........

......bare min mening...........
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 09:56   #12
giraffen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
giraffen er ny på vejen
Mange tak

Mange tak for jeres kommentarer... dejligt

Jeg har taget kontakt til DUKH ... og skal snakke med en konsulent den 5. oktober ... spændt på havd han/hun siger.

Jeg vender tilbage ......
giraffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 11:36   #13
giraffen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
giraffen er ny på vejen
Lidt svar

For et par dage siden snakkede jeg med DUKH vedr spg om man må sælge hobbyting osv ... det er lidt "kringlet" at forklare men som sådan må man gerne, hvis man har fået accept for det fra sin sagsbehandler... og naturligvis er der forskel på om man gør det flere gange i ugen, en gang imellem eller én gang alt efter hvordan sagsbehandleren ser på ens kompetancer.
Mht økonomien skulle det tjente jo så trækkes fra fx sdp.

Jeg har valgt at droppe det, da jeg ikke synes det er besværet værd for den ene gang .... i stedet må jeg jo bare sysle videre med mine ting når overskudet er der
giraffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 21:46   #14
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Ja...vi skulle jo nødigt gå hen og hygge os.

Hvor er det trist, når du er syg må du ikke have et socialt liv.
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 00:06   #15
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej alle...

Jeg mener også, at ens hobby skal videreføres og evt. også udvikles under sygdom, hvis det kan forenes, virke stressnedsættende osv., kan det jo tit virke som en afgørende faktor for en hurtigere tilbagevendende til arbejdsmarkedet!

Men jeg mener også, at et evt. salg af diverse effekter fra ens produktion, må vente... -bare for at der IKKE kan stilles ? ved ens sygemelding!
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension