K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2009, 20:07   #21
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa jeg kan somsagt ikke få hjælp til mine tænder selv om jeg har brugt astma medicin hele mit liv og gør det stadig, så mine tænder er ødelagt pga det, så skal selv betale tændlæge hver gang, da kommunen ikke vil hjælpe mig, de mener jeg har penge nok eller så får man at vide man kan lave en afdragsordning med tandlægen. har søgt mange gange til tilskud og får kun at vide at de skal bruge husleje, vand,varme, el og licens, selvom jeg skrev alle mine udgifter på til dem jeg har, men de ser ikke et budget som en udgift, kun de faste udgifter desværre, så står med en regning denne her gang på ca 5000 kr som skal betales ved kasse et men har ikke pengene da jeg er på kontanthjælp så bliver nød til endnu engang at afregne med tandlægen 500 kr om måneden penge som jeg mangler til andet og der er træls at hele tiden at skulle betale 500 kr pr måned til tandlægen, der bliver hele tiden lagt et nyt beløb på når jeg skal til alm undersøgelse for der er altid et eller andet som skal laves men desværre ingen hjælp til mig fra den kære kommune piv piv piv
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 20:13   #22
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, ang den afgørelse så tror jeg at popia ved en masse om dette -måske hun kan svare eller i kan søge det under hendes historie mm
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 21:31   #23
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
ansøgningsskeaet er næsten udskrevet med mulige udgifter talne skol bare skrives ind , jeg venter selv på svar på en ansøgning og ved på forhånd det er afslag , Men min tanlæge gik af og det så en ny nu ,som jeg ikk er så tryk og tilfreds med,så jeg har overvejet, at prøve om jeg kan komme ind på tandlæge høj skolen..de sagde forasten ca 3 uger og min visdoms tand er så øm ,at det ødelæger min natte søven. HELENAKR du må da få tandlægen tilat forsæte hvis det ikk er til at holde ud.....OG faste udgifter er ikk afdreg på lån internet og you see pakken det kun leje lys gas forsikring og anbomang på tlf,detvit det hele, og så indgår hele hustandens indkomst,

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 02-11-2009 kl. 21:51.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 21:51   #24
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Man kan da godt "hjælpe" til sagsbehandlerne på kommunen,og selv skrive på ansøgningsblanketten , under de tomme felter: mad- tøj ??? Og under beskrivelse/komentar felt skrive også: om man er forsøger og til hvor mange børn. Der findes nogle rådighedsbeløb, som er muligvis forskellige fra kommune til kommune- og hvor mange penge burde der være minimum til rådighed tilbage PR. PERSON i husstanden for både mad og tøj(efter minimum nødvendige regninger/forbrug)... Husk i forbindelse med varme+el regning -at inkludere de årsopgørelser-og dividere og finde den rette månedlige beløb/udgift. Husk at skrive ikke alene om tv licens, men også den kabel tv pakke og hvad den må koste dig om md( der er ikke nogen der regner med at man betaler tv licens uden at have nogen kanaler at se på...
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 22:00   #25
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har søgt før og fået afslag da de ikk medregnede milisin ud gifter lån g internet samt you see da dette ikk var livs nødvendigt
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 22:42   #26
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
For mig har de heller ikke regnet at jeg er enlig mor- så jeg fik selvfølgelig afslag -SKRIFTLIGT-som jeg havde klaget over så-og fik den hjælp jeg søgte... Det er bare det-næææ..-a-kasse kontingent og tv licens er heller ikke livsnødvendigt-men de er jo på forhånd trykt på selve ansøgningen-og hvis man tænker sig godt om-så må det være fordi det er en af de mest basale,almindelige udgifter i dagens DK-ligesom telefonabonnement. Hvorfor skulle de regne med tv licens som en almindelig udgift og ikke den mindste/billigste kabel tv pakke(om man så kun betaler for dr 1-det er da ligemeget...). Nej-det handler om -at dem der sagsbehandler -mange er nye, de gamle sagsbehandlere fik aldrig tid til at gå i dybde med lovstof-og derfor sker der af og til at vi andre ved mere end selve dem der sidder og arbejder med lovstof på kommuner.

Jeg kan da huske at også for mange år siden-der gik jeg og ansøgte om en ydelse. Min socialrådgiver var en dame i 50-erne, senere fandt jeg ud af at hun har flere års erfaring... Hun gav mig en meget bestemt mundtlig afslag i telefonen. Der gik jeg igen på biblioteket og nettet, og læste mere om §§-ringede til sikkerhedsskyld til hendes kollegaer for at høre mere om sagen- vendte tilbage til hende og krævede en skriftligt afslag. Da jeg fik den -så mødte jeg op på kommunen, med en kopi af udrag af lovstof-det hvad jeg anmodede om-og hun blev jo så glad-fordi nu vidste hun at nu kan hun bevilge den ydelse(for en sikkerheds skyld -spurgte hun jo selvfølgelig også juristen og sine kollegaer om det nu passer)...Jeg vidste ikke om det er mig der var tosset eller hvem... Noget var meeeget mærkeligt i den periode i mit liv...
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 22:50   #27
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
I øvrigt- så vil jeg også lige sige-måske kan det hjælpe nogen- sagsbehandlerne på kommunen er meget mere glade for de ansøgninger hvor vi har selv udregnet beløbene for regninger inden vi sender dem til kommunen. Så skal de jo lige tjekker bare... Der er meget mere arbejde for dem at gennemgå alle vores regninger og selv være meget i tvivl om hvad skal der med eller ej, og om det nu er inkl årsopgørelser eller ej...Vi sparer også på den tid som går indtil vi modtaget den hjælp vi ansøger om-hvis vi selv sender al dokumentation i orden og alt udregnet-for så skal de ikke skrive frem og tilbage til os om der nu mangler den og den anden-og tiden går jo også med det...Efter jeg har lært det der-gik min ansøgning så hurtig igennem-at det er næsten flovt at sige det højt...
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 12:19   #28
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
tror, vi er mange, der er rigtig bekymrede for tandlægeregningerne...

I sommers søgte jeg for første gang om boligindskudslån, da ejendommen var fra før 1964 og så kan man ikke låne beløbet rentefrit af kommunen.
Sagsbehandleren fik udskrift af de faste udgifter og hvad der stod på kontoen.
Hun har kendt mig i så lang tid, at hun ved, at jeg gik fra kontanthjælp og til FP.
Alligevel forlangte hun, at hun skulle have ALLE kontoudtog fra de sidste 3 måneder.
Dvs. at hun så ville have kunnet se, hvor jeg havde været rundt omkring, hvor jeg havde købt ind og HVAD i al den tid.
Er der nogen der ved, om kommunerne har ret til det?
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 22:04   #29
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der ligger en princip-afgørelse fra 2007 eller 2008 vedr. tandlægekonsulenter.
Der er som sagt forbudt af tandlægekonsulent selv undersøger.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 22:40   #30
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Jeg vil mene at de har ret til at bede om hvor meget man har stående på kontoen, om hvor meget der kommer ind på kontoen hver måned og hvorfra, om man har mulighed for at låne et eller andet sted, om hvad er indberettet til SKAT(og dette kan de jo selv læse i edb-der er jo registersammenkørsel), men aldrig hørt om at de skal se om hvor mange bananer man har købt i netto... Og hvis de ville bede om sådan en kontoudskrift af mig-så ville jeg overstrege med sort tusch mine indkøb-det rager ikke dem... De kan jo få at vide hvor meget indtægt/ indbetaling jeg får på min konto-ikke om jeg køber ind i netto eller irma...
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Økonomi elina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 14-05-2013 06:17
økonomi melker Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 02-04-2011 06:43
Økonomi skema hjælp lone t Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 02-03-2010 12:01
Ny lov økonomi Lars B. Dit og Dat 24 05-10-2008 10:17
Økonomi Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 7 16-08-2008 22:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension