K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2009, 19:18   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Question Hjælp til tandlægeregningen - økonomi!

Min sagsbehandler vil i dag sende et skema til mig ang hjælp til tandlægeregningen. Jeg skal så dokumentere mine faste udgifter.

Hvad forståes ved faste udgifter - er det husleje, lys, telefon/internet, lån osv som jeg betaler fast hver måned?

Eller er der faste udgifter de ikke anser som værende reelle udgifter, som feks brugslån, mobil ect?

Og hvad regner de ud efter - er det min førtidspension, boligsikring og børnepenge....eller hører børnepengene ikke med i regnskabet fordi de er forbeholdt børnene...eller hvordan foregår det??

Jeg har på fornemmelsen at jeg ikke kan få hjælp, det er derfor jeg har droppet at søge før i tiden. Men nu er mine tænder i SÅ dårlig stand, at jeg dagligt har store smerter, flere knækkede kindtænder, paradontose der løber derud af, visdomstænder der giver halsinfektion ect ect....

Overslaget fra tandlægen lyder på ca 60.000 kr
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 19:23   #2
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Helene

Håber du får hjælp til dine tænder.

Du skal skrive alle de udgifter på du har, som du selv har skrevet også din medicin,mobil, lån, husleje, tv, osv skriv alt du betaler til pr måned, hver ½ år, så må de jo selv sorterer fra, hvis de ikke mener det hører med.

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 20:00   #3
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hej Helene

Jeg har skrevet noget om det til dig i en anden tråd, men du får det lige her igen.

Besvarelse af spørgsmål nr. 90 (alm. del), som Folketingets Sundhedsudvalg har stillet til ministeren for sundhed og forebyggelse den 18. december 2007

Spørgsmål 90:

"Ministeren bedes kommentere vedlagte henvendelse af 27. august 2007 fra De Samvirkende Invalideorganisationer vedrørende patientgrupper med særligt behov for tandpleje som følge af sygdom."

Svar:

Det fremgår imidlertid af udredningen, at der findes patienter med nedsat spytsekretion som følge af medikamental behandling for almensygdomme.
Det gælder for en række af de grupper, som omtales i De Samvirkende Invalideorganisationers henvendelse. Herunder kan personer med epilepsi, psykiske lidelser, Parkinsons sygdom, morbus chron, colitis ulcerosa, fibromyalgi, og nyrepriblemer opleve mundtørhed - typisk som følge af medikamentel behandling.



Det beskrives endvidere i rapporten, at graden af nedsat spytsekretion dog er meget varierende og afhænger af præparat, dosis, varighed af indgift og antal medikamenter i kombination, hvorfor denne gruppe ikke entydigt kan defineres.
Mennesker med nedsat spytsekretion og høj cariesaktivitet, som følge af medikamentel behandling for kroniske almensygdomme, kan undergå individuelt tilpasset forebyggelse og behandling med tilskud i voksentandplejen.


Håber det måske kan hjælpe lidt.

Evt. kan du kontakte Danske Handicap organisationer.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 20:06   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ragdoll, er det noget jeg skal skrive i ansøgningen??

Jeg har jo gennem 15 år fået medicin mod psykiske lidelser der netop gav ekstrem mundtørhed - og som er gunden til, at mine tænder er i den stand de er i dag (ifølge min tandlæge!)....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 21:05   #5
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ragdoll, er det noget jeg skal skrive i ansøgningen??

Jeg har jo gennem 15 år fået medicin mod psykiske lidelser der netop gav ekstrem mundtørhed - og som er gunden til, at mine tænder er i den stand de er i dag (ifølge min tandlæge!)....

Det skal du bestemt ha' med!
Jeg har mundtørhed pga. min sygdom, og skal kun betale 1500 kr. om året for min tandbehandling. Alt andet bliver dækket af hospitalet, fordi jeg falder ind under den paragraf. Det skal dog kunne dokumenteres, at dine tænders tilstand skyldes sygdom / medikamenter på listen. Din tandlæge kan hjælpe dig med at søge - det gjorde min i hvert fald.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 21:15   #6
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg kan kun....

....bekræfte hvad Morgause skriver.
Kæmper selv med samme problem men fandt først det her for kort tid siden.

Det er Danske Handicaporganisationer der i sin tid rejste spørgsmålet, så de kan evt. også hjælpe dig.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 21:51   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
1000 tak for de gode fif

Ved i om listen over div medikamenter er gangbar for os dødelige??

Jeg har taget:

Alopam
Cipramil
Zoloft
Remeron
Fontex
Seroxat
Nozinan

- samt en 4-5 mærker mere jeg pt har glemt hvad hedder.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 21:56   #8
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser

Hvad forståes ved faste udgifter - er det husleje, lys, telefon/internet, lån osv som jeg betaler fast hver måned?

Eller er der faste udgifter de ikke anser som værende reelle udgifter, som feks brugslån, mobil ect?

Og hvad regner de ud efter - er det min førtidspension, boligsikring og børnepenge....eller hører børnepengene ikke med i regnskabet fordi de er forbeholdt børnene...eller hvordan foregår det??
Faste udgifter som de regner med er: husleje, lys, telefonabonnement, internet, familiforsikring og muligvis flere som jeg ikke lige kommer i tanker om.

Forbrugslån tæller ikke med i regnskabet (desværre), men hvis det er boliglån så mener jeg at de regnes med.

Børnepengene (eller ihvertfald nogle af dem) hører ikke hjemme i regnskabet.

Det var lige hvad jeg kunne huske.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 22:05   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tak Trold, så blev jeg da det klogere....

Tror bare jeg printer PBS'erne ud, så må hun selv trække fra og lægge til. Jeg får jo ikke girokort mere, så det er lidt indvilket...

Jeg har heller ikke så farlig mange regninger, men dem jeg har er store synes jeg selv..

Uha er så spændt på hvad det hele skal ende med!!

Jeg har også fundet en ny tandlæge her hvor jeg bor, så jeg er fri for at tage ind til byen hver gang jeg skal til tandlæge. Jeg kan pga diagnoser næsten ikke overskue bedøvelse, mange mennesker, metro osv + min tandlæge ikke har afdragsordning!
Nu er jeg så spændt på om hendes overslag også kommer til at ligge på 60.000 kr - prismæssigt kan jeg se de ligger nogenlunde ens. Desværre.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 22:12   #10
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Den måde, jeg fik det ordnet på, var, at min tandlæge skrev ind om mig og de behandlinger, hun fandt relevant - mener også, der var noget dokumentation i form af røngten mm. ind over, og så blev jeg sendt til en tandlægekonsulent (det tog sin tid), der tjekkede, om det hele passede. Det gjorde det, og så har det været i orden lige siden. Tandlægen genansøger hvert år, men det lader til at være en formsag nu.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Økonomi elina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 14-05-2013 06:17
økonomi melker Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 02-04-2011 06:43
Økonomi skema hjælp lone t Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 02-03-2010 12:01
Ny lov økonomi Lars B. Dit og Dat 24 05-10-2008 10:17
Økonomi Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 7 16-08-2008 22:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension