K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2009, 13:41   #11
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Du kan blive undersøgt for om det er fibromyalgi hos en reumatalog, du kan få din læge til at henvise dig til en, venter selv på en tid hos en lige nu.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 14:18   #12
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Fibromyalgi....

....er nu blevet anerkendt af sundhedsstyrelsen herhjemme.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 14:43   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej,

Hvordan diagnostiseres sygdommen. ? Jeg har konstante smerter, men de hænger også meget sammen med det psykologiske. Fx. forsvinde de også hvis jeg får et par glas rødvin eller holdes mere fra døren hvis jeg dyrker motion. Smerterne er der dog altid, som et jernkorset omkring kroppen, primen i armen, prikken i munden, svimmelhed og lign. Kunne der være noget fibro over dette og hvordan stilles diagnosen så ?.

KH. EE
Mange stress realateret sygdomme kan også give de samme symptomer, har du mistanke til at det kan være fib så snak med din læge om en henvisning til remoutalog ..

Kan for mit vedkommen sige at hvis jeg dyrker motion (hvad jeg gør i det omfang det overhovdet er muligt ) så forværre det mine smerter markant og som anden beskriver herinde så er efterår vinter klart værre .. har det selv sådan at sommer og vinter er to forskellige liv for mig , elsker sommeren hvor smerter er en del reduceret og kan meget mere om sommeren end om vinteren ..

Citat:
Oprindeligt indsendt af Fodfolket Se meddelelser
jeg ved ikke om jeg skal oprette min egen tråd, men så er der jo nogen af de super seje folk som kan gøre det for mig.

jeg vil lige spørger om hvem man skal henvende sig til hvis man har mistanke om at det er fibromyalgi der er årsagen til en smerter
Fodfolket he he de superseje folk (admins) er for en stor dels vedkommen på arbejdet nu , så vi skal nok øve os i at oprette vores tråde selv .. men men nu er dit indlæg jo relevant for denne tråd så det er ikke nødvendigt

Som anden skriver så skal du gå til din læge hvis du har mistanke om fib og så skal du henvises til reomutalog , sørg for at det bliver en remoutalog der har erfaring med fib...

Også selv om der skulle være lidt længere ventetid

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
....er nu blevet anerkendt af sundhedsstyrelsen herhjemme.



Ragdoll
Ragdoll har du et link ? kunne godt lige bruge det ...
  Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 15:32   #14
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Hej alle
Ikke for at være kloge åge, men hvis I er ved at blive undersøgt for Fibro og skal have taget blodprøver, så bed lige om at få målt jeres D-vitamin niveau samtidig. rigtig mange med fibro mangler D-vitamin i svær grad og iøvrigt er der rigtig mange uden fibro der også mangler det. D-vitaminmangel kan bla give smerter som ligner fibro. og mange andre "væmmelige" ting.
Hilsen Maja
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 16:09   #15
jdp
Elsker at være her på K10
 
jdps avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Alder: 53
Indlæg: 58
Styrke: 17
jdp er ny på vejen
Smed engang et stk papir hvor der stod at fibro stod på WHO's liste til min daværende sagsbehandler, hun skimtede papiret hurtigt og sagde: ja, men det retter vi os ikke efter herhjemme....

Ragdoll Kunne også godt tænke mig at tjekke det ud ang sundhedsstyrelsen....
jdp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 19:49   #16
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Lige så snart vi taler sygdomme der ikke kan måles på prøver er det min klare anbefaling, at kontakte patientforeningen indenfor området, for at sikre man bliver henvist til en kompetent læge.

Ikke alle reumatologer anerkender diagnosen fib

Derfor - kontakt Fibromyalgiforeningen og få anbefalet en god læge.
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 21:45   #17
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
....det kan man læse på fibromyalgi.dk

http://www.fibromyalgi.dk/index.php?...t01returnid=78



Ragdoll

"Derfor - kontakt Fibromyalgiforeningen og få anbefalet en god læge"

Jeg er ikke sikker på at FBB må anbefale en læge, da det kunne betragtes som, konkurrenceforvridende.

Men hvis man skriver hvor i landet man er kunne det jo være at nogen af brugerne kunne komme med en anbefaling.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Stezu; 12-11-2009 kl. 21:54. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 22:44   #18
kelstrup
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: odsherred
Indlæg: 40
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kelstrup er ny på vejen
det er ikke altid at reumatologen kan gennemskue en fibromyalgi.
Derfor skal man selv blive ved med at presse på med yderligere undersøgelser hos dem der virkelig har forstand på det.
kelstrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2009, 00:08   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maja44 Se meddelelser
Hej alle
Ikke for at være kloge åge, men hvis I er ved at blive undersøgt for Fibro og skal have taget blodprøver, så bed lige om at få målt jeres D-vitamin niveau samtidig. rigtig mange med fibro mangler D-vitamin i svær grad og iøvrigt er der rigtig mange uden fibro der også mangler det. D-vitaminmangel kan bla give smerter som ligner fibro. og mange andre "væmmelige" ting.
Hilsen Maja
Rigtigt mange med fib mangler d vitaminet og spørgsmålet er så hvad kom først , har fib og d vitamin noget med hinanden og giver fib d vitaminmangel eller giver d vitaminmangel fib ..

Har fået diagnosen fib nu , men først efter de havde fået mit d vitamin tal op tre gange (forsvinder igen ) og de har kunne konstatere at det ikke er d vitaminet der giver symptomerne (det er jo næsten de samme )

Jeg havde godt nok været på skideren hvis jeg havde været på sygedagpenge for var helt klart faldet for sygedagpengegrænsen mens jeg ventede på d vitaminet ..

Læs også tråden om d vitamin ....

Og siger jeres læge at de ikke vil kontrollere for d vitamin så insistere ,, Jonas Dahl har stillet et åbent spørgsmål til sundhedsministeren , efter jeg havde fået at vide af min læges sygeplejerske at man ikke længere måtte kontrollere for d vitamin mangel .. mere om det i d vitamin tråden .. men ville bare lige sige ,, find jer ikke i at få nej til at blive kontrolleret ...
  Besvar med citat
Gammel 13-11-2009, 00:31   #20
pitti
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
pitti er ny på vejen
Hej med jer. Følger med på k 10, og meget af det der er skrevet har hjulpet mig, igennem den seje kamp i det offentlie system. jeg blev sygemeldt i 2003 og fik konstanteret fib i 2004, hos Gorm Rasmussen i Ålborg, og ganske rigtigt er der mange læger der ikke annerkender fib, desværre. Ej heller ikke kommunerne. Det er helt rigtigt som en skriver i denne tråd, har du fib og skal opereres så tænk over det hvis det er til at leve med og ikke livstruende. det kan give store smerter i hverdagen bagefter. Taler af erfaring. Har været i arbejdsprøvning rimelig mange gange og i tirsdags fik jeg en opringning at jeg var blevet bevilget pension, og ville høre nærmere. Så det kan godt betale sig at kæmpe videre , selv om det er en kamp uden lige og mage. For man kæmper jo i forvejen for at kunne komme igennem en alm. hverdag. til jer alle sammen, det er virkelig værd at læse det i skriver.
pitti er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fibromyalgi Dinky67 Et godt link! 2 14-08-2011 18:34
HSP - fibromyalgi DortheJ Alt det andet 1 28-03-2011 16:56
Fibromyalgi og TMJ Ragdoll Den nyttige viden vi alle har 0 02-08-2009 14:16
Fibromyalgi zuza Et godt link! 8 03-06-2008 21:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension