K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2009, 03:22   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
LOL!!!! Helenekr....

Du bidrager til drivhusgasserne på linje med køerne, som udleder mange tons dagligt.

Derfor "straffes" du med 1.300 kroner... plus lidt ekstra for børnene.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2009, 03:31   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg må være masokist - jeg vil ha' mer straf!!! Noget jeg VIRKELIG kan mærke....yeehaa, bring it on!!

Ja, så der stod 600 kr til børnene - et held de ikke kan læse endnu!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2009, 10:37   #13
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
husk den grønne chek er ikk noget er udbetales ,det trækes fra året beregnede skat ,vist en tryste premie ,fordi vi nu rigtig skal ribbes for grønne afgifter på varene og el regningen.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2009, 10:49   #14
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Man hverkan kan, skal eller må lade være med at kigge på sin forskudsopgørelse. Som nævnt tidligere er det et computersystem og dermed automatisk. Der sidder ikke en person og kigger på det, medmindre der er særlig grund til det. Det kan være du selv ringer eller du har specielle indkomster eller fradrag og det er alm løn, pension, dagpenge osv ikke.

Computeren henter oplysninger fra tidligere år, så derfor er det vigtigt at være opmærksom på indkomst, fradrag eks. kørsel og i disse tider hvis man har realkreditlån som rentefalder.

Disse forskudsopgørelser kører allerede i oktober og er som nævnt baseret på tidligere oplysninger. På min står der både lønindkomst og sygedagpenge for det har jeg modtaget i 2009 (dog ikke på samme tid), det retter jeg til hvad jeg forventer at modtage i 2010. Mine renteudgifter skal jeg også sænke, da renten er faldet, ej heller kørselsfradrag da jeg ikke arbejder osv.

Alle disse oplysninger ligger på din side hos www.skat.dk og vær opmærksom på at man kan have valgt papir fra, så derfor kommer den ikke med posten. Man skal selv gøre opmærksom på ændringer, det sker ikke automatisk og de forskellige sagsbehandlere i kommunerne har intet med skat at gøre, medmindre man har en aftale med sagsbehandleren om at de varetager ens skattesag. Skat hører under regionen.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2009, 11:29   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, og nu har jeg fået det rettet, han ku' ikke lade være med at grine, da jeg sagde de nu officielt har gjort mig til socialbedrager.....

Det blev rettet med det samme, og nu står den på 0. Og trækprocenten er stadig 36, fniiis.

Cillenolle, jeg kan ikke forstå alt det der - kunne i princippet lige så godt tage Koranen ned fra hylden, og gå i gang med at oversætte!

Det var KUN fordi min veninde kiggede med over skulderen, at fejlen blev opdaget. Ellers havde det bare fortsat.

Og næ C.L.E.O det er rigtigt, alle de der små ekstra beløb får man desværre ikke i hånden eller udbetalt som enkelt ydelse (eller hva' det hedder på skattesprog).

Men jeg synes altså min trækprocent lå på 39 sidste år, mod de 36 i år......det er da positivt, er det ikke?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2009, 12:04   #16
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
Haha godt du opdagede det. For mig er det også sort snak.

Jeg ringede sidste år til skat fordi der skulle laves et eller andet om, kan ikke huske hvad, og jeg forklarede pænt damen inde ved skat at jeg ikke havde så meget forstand på det, om hun ville være sød og hjælpe mig med hvad beløbet skulle være i stedet for?

Ja hvis ikke jeg vidste noget om det så måtte jeg sq sætte mig ind i det, det var fandme ikke hendes problem sagde hun til mig ordret. *GRRRRRR*

Sagsbehandlere og Aalborgs skattekontor de er cirka lige umulige her
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2009, 12:24   #17
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, og nu har jeg fået det rettet, han ku' ikke lade være med at grine, da jeg sagde de nu officielt har gjort mig til socialbedrager.....

Det blev rettet med det samme, og nu står den på 0. Og trækprocenten er stadig 36, fniiis.

Cillenolle, jeg kan ikke forstå alt det der - kunne i princippet lige så godt tage Koranen ned fra hylden, og gå i gang med at oversætte!

Det var KUN fordi min veninde kiggede med over skulderen, at fejlen blev opdaget. Ellers havde det bare fortsat.

Og næ C.L.E.O det er rigtigt, alle de der små ekstra beløb får man desværre ikke i hånden eller udbetalt som enkelt ydelse (eller hva' det hedder på skattesprog).

Men jeg synes altså min trækprocent lå på 39 sidste år, mod de 36 i år......det er da positivt, er det ikke?
Hej Helene

Så er det rigtig godt, at du har en veninde, der lige kan kigge med . For der sker rigtig mange kokser, fordi man ikke ved hvad man skal kigge efter eller i det hele taget hvordan skal den udfyldes. Altid godt at få en til at kigge den igennem.

Nu kan jeg ikke tale for alle, men de mennesker jeg har haft i røret fra SKAT, når jeg har haft brug for hjælp, har været rigtig søde og hjælpsomme og der findes ingen dumme spørgsmål. Så hellere ring en gang for meget til dem, end at sidde og være i tvivl .
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2009, 12:42   #18
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Hov - glemte lige med sort snak. Det er jo ikke meningen at man skal vide det hele, bare at det er vigtigt at en så kigger det igennem.

Jeg snakkede engang med en veninde om det, som også synes det er sort snak og totalt uinteressant og hun forstod det, da jeg lavede det om til, at en computer kiggede i hendes vasketøj for de sidste 14 dage og der var sort tøj i, ergo ville hun have sort tøj. Nu var hun jo så begyndt med rødt tøj og så måtte hun jo sørge for den nye ændring .

Håber ikke I tager det for ilde op, det er bare fordi jeg har set nogle grimme eksempler på, når det er gået galt og ellers så undskyld.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2009, 14:07   #19
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg har heller ikk fortand på skat men trode at alle på overføerlse indkomst ,havde samme træk prosent min er på 37 altså 1% mindre end sidste år og enda 830 mere på det måndlige fradrag det jo næsten for godt til at være sandt
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2009, 16:54   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hva' betyder dét CLEO i praksis? Er det hvad du får mere udbetalt om måneden så???

Det havde da ellers været til at føle på!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skat andersand10 Politik og Samfund 5 13-03-2013 12:14
skat...?? jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 23-03-2011 17:23
SKAT? mlj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 23-03-2011 11:26
Råd ang. skat Mølgaard Alt det andet 1 06-03-2011 20:46
SKAT kan ikke finde ud af skat zuza Politik og Samfund 2 27-11-2009 01:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension