K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2009, 14:46   #1
Hønsehuset
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2008
Indlæg: 18
Styrke: 16
Hønsehuset er ny på vejen
Hjælp søges.

Jeg er en mand på snart 59 år,blev sygemeldt den 29-2-2007,på grund af en discusprolaps,blev senere opereret 2 steder i nakken,og blev 3 mdr, senere igen,opereret for en frossen skulder,har varige skånehensyn,med nakke og skulder,har været i arbejdsprøvning hos reva i 19 uger,arbejde 3½ til 4 timer daglig der,udtalelse fra reva var at jeg kun arbejde 50% effektiv.Jeg har lige været i ny arbejdsprøvning hos privat firma, ved privat aktørfirma,i 10 uger,som lige er afsluttet,der var min arbejdstid 3 timer,med udtalelse fra chefen at de 3 timer pr dag, var min effektive arbejdstid kun på 50 % det vil sige en effektiv arbejdstid på 1½ time, så nu venter jeg på at komme til samtale,har stadig mine sygedagpenge,men de bliver sikkert taget,nu da de ikke kan forlænges.Min kone får førtidspension.
Så ved ikke lige hvad jeg kan gøre,er jo for lidt timer til flexjob og måske for mange timer til en førtidspension.Kan ikke få kontanthjælp.Er heller ikke i a kasse.
Hønsehuset er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 15:16   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af aalborg57 Se meddelelser
Jeg er en mand på snart 59 år,blev sygemeldt den 29-2-2007,på grund af en discusprolaps,blev senere opereret 2 steder i nakken,og blev 3 mdr, senere igen,opereret for en frossen skulder,har varige skånehensyn,med nakke og skulder,har været i arbejdsprøvning hos reva i 19 uger,arbejde 3½ til 4 timer daglig der,udtalelse fra reva var at jeg kun arbejde 50% effektiv.Jeg har lige været i ny arbejdsprøvning hos privat firma, ved privat aktørfirma,i 10 uger,som lige er afsluttet,der var min arbejdstid 3 timer,med udtalelse fra chefen at de 3 timer pr dag, var min effektive arbejdstid kun på 50 % det vil sige en effektiv arbejdstid på 1½ time,
Det vil jo så sige at hvis de skal indstille dig til fleksjob så vil det være med en effektiv arbejdstid på 7½ time det er der nok ikke de store chancer for at finde til dig

Som jeg læser det du skriver her så er der fulgt op på dig med ressourceprofil arbejdsrprøvninger osv , du har to arbejdsprøvninger der siger under 12½ time, nu er det sådan at der ikke finde nogen mindste timeantal for fleksjob men jeg kan ikke se for mig at de vil indstille dig til fleksjob , og jeg kan jo næsten udlede ud af det du skriver at du allerede har alle lægepapir i orden ..

Så der burde vel ikke være nogen problemer i det her ...

Citat:
så nu venter jeg på at komme til samtale,har stadig mine sygedagpenge,men de bliver sikkert taget,nu da de ikke kan forlænges.Min kone får førtidspension.
Du er midt i en udredning og som jeg læser det så er du ved at være ved vejs ende jeg kan ikke se nogen tegn i sol eller måne på at de skulle stoppe dine sygedagpenge og sende dig på kontanthjælp kan ikke se hvad det skulle gavne , du er jo ud redt med en meget lille arbejdsevne så mon ikke det du skal op og snakke med dem om er om det skal være pension, det må vi da håbe der er jo nogen der lige kan gå igennem uden at det bøvl og hvorfor skulle du ikke være en af dem , vi håber at det forholder sig sådan og krydser fingere...

Skulle det vise sig at det begynder at fable om at stoppe dine sygedagpenge inden en afgørelse så skal du være hurtig at søge en førtidspension på §17 PÅ FORLIGGENDE GRUNDLAG , så vil de skulle forlænge dine sygedagpenge til de har behandlet en pensions sag på dig og ved afslag skal du anke og fastholder de afslag så får du friske øjne til at se på den inde i ankestyrelsen , du skal jo være opmærksom på at der i pensions loven står følgende ..

Citat:
§ 19. Grundlaget for en afgørelse om førtidspension skal bestå af

1) en redegørelse for, at arbejdsevnen ikke kan forbedres,

2) en redegørelse for den pågældendes ressourcer samt mulighederne for at anvende og udvikle dem. Redegørelsen skal udarbejdes i samarbejde med den pågældende, og dennes egen opfattelse af forholdene skal udtrykkelig være anført,

3) den faglige forklaring på, hvorfor pågældendes arbejdsevne anses for varigt nedsat,

4) den faglige forklaring på, at arbejdsevnen ikke lader sig anvende til selvforsørgelse uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning, eller

5) angivelse af en eller flere konkrete arbejdsfunktioner, den pågældende med sin nedsatte arbejdsevne anses for at kunne udføre
Du kan nok se at 5 får de mere end svært ved at påvise ikk

Citat:
Så ved ikke lige hvad jeg kan gøre,er jo for lidt timer til flexjob og måske for mange timer til en førtidspension.Kan ikke få kontanthjælp.Er heller ikke i a kasse

Der er lige lavet en civil retssag omkring det, for der er ikke noget der hedder for lidt til fleksjob og for meget til pension , enten kan du klare et fleksjob eller du kan få en pension der er ikke noget der hedder midt imellem , du kan læse om afgørelsen her ..

http://www.k10.dk/showthread.php?t=10388 den tråd burde kunne muntre dig op

Jeg svare meget detaljeret ikke så meget fordi jeg tror at du umiddelbart er ved at miste dine sygedagpenge og din forsørgelse men lige så meget fordi jeg fornemmer at det største problem for dig lige nu er usikkerhed og angst for fremtiden...

Jeg kan ikke se at nogen af de råd jeg giver skulle blive relevante for dig , men husk at skulle det vise sig at du bor i en kommunen som vil prøve at sparke dig over på kontanthjælp, så er der stadig muligheder...

Skulle din sagsbehandler snakke om at stoppe dine sygedagpenge så gør hende opmærksom på at du vil have at vide i forhold til hvilke lov hun vil gøre det , og om ikke du er ved at være så udredt at det skal være pension eller fleks og at hvis og så frem de vil stoppe dine sygedagpenge så vil du søge pension på forliggende grundlag efter en § 17

Hav evt skrivelsen klar så du kan lægge den på hendes bord med det samme og mon så ikke hun trækker i land igen ...

Du skriver kort og godt ...


Citat:
Da jeg ikke mener at jeg har noget arbejdsevne tilbage og da jeg mener at dette er påvist i div arbejdsprøvninger og ved div helbrederklæringer søger jeg hermed førtidspension ved en § 17 PÅ FORLIGGENDE GRUNDLAG
HUSK at få kvittering for aflevering og husk at skrive tydelig dato og sted på cpr nummer og at underskrive den ...

Vend tilbage og fortæl om mødet jeg tror ikke at det bliver så slemt og håber på det bedste for dig og at du kan finde noget ro om ikke andet i viden om at der er noget du kan gøre ...

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 17:12   #3
Hønsehuset
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2008
Indlæg: 18
Styrke: 16
Hønsehuset er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Det vil jo så sige at hvis de skal indstille dig til fleksjob så vil det være med en effektiv arbejdstid på 7½ time det er der nok ikke de store chancer for at finde til dig

Som jeg læser det du skriver her så er der fulgt op på dig med ressourceprofil arbejdsrprøvninger osv , du har to arbejdsprøvninger der siger under 12½ time, nu er det sådan at der ikke finde nogen mindste timeantal for fleksjob men jeg kan ikke se for mig at de vil indstille dig til fleksjob , og jeg kan jo næsten udlede ud af det du skriver at du allerede har alle lægepapir i orden ..

Så der burde vel ikke være nogen problemer i det her ...



Du er midt i en udredning og som jeg læser det så er du ved at være ved vejs ende jeg kan ikke se nogen tegn i sol eller måne på at de skulle stoppe dine sygedagpenge og sende dig på kontanthjælp kan ikke se hvad det skulle gavne , du er jo ud redt med en meget lille arbejdsevne så mon ikke det du skal op og snakke med dem om er om det skal være pension, det må vi da håbe der er jo nogen der lige kan gå igennem uden at det bøvl og hvorfor skulle du ikke være en af dem , vi håber at det forholder sig sådan og krydser fingere...

Skulle det vise sig at det begynder at fable om at stoppe dine sygedagpenge inden en afgørelse så skal du være hurtig at søge en førtidspension på §17 PÅ FORLIGGENDE GRUNDLAG , så vil de skulle forlænge dine sygedagpenge til de har behandlet en pensions sag på dig og ved afslag skal du anke og fastholder de afslag så får du friske øjne til at se på den inde i ankestyrelsen , du skal jo være opmærksom på at der i pensions loven står følgende ..



Du kan nok se at 5 får de mere end svært ved at påvise ikk




Der er lige lavet en civil retssag omkring det, for der er ikke noget der hedder for lidt til fleksjob og for meget til pension , enten kan du klare et fleksjob eller du kan få en pension der er ikke noget der hedder midt imellem , du kan læse om afgørelsen her ..

http://www.k10.dk/showthread.php?t=10388 den tråd burde kunne muntre dig op

Jeg svare meget detaljeret ikke så meget fordi jeg tror at du umiddelbart er ved at miste dine sygedagpenge og din forsørgelse men lige så meget fordi jeg fornemmer at det største problem for dig lige nu er usikkerhed og angst for fremtiden...

Jeg kan ikke se at nogen af de råd jeg giver skulle blive relevante for dig , men husk at skulle det vise sig at du bor i en kommunen som vil prøve at sparke dig over på kontanthjælp, så er der stadig muligheder...

Skulle din sagsbehandler snakke om at stoppe dine sygedagpenge så gør hende opmærksom på at du vil have at vide i forhold til hvilke lov hun vil gøre det , og om ikke du er ved at være så udredt at det skal være pension eller fleks og at hvis og så frem de vil stoppe dine sygedagpenge så vil du søge pension på forliggende grundlag efter en § 17

Hav evt skrivelsen klar så du kan lægge den på hendes bord med det samme og mon så ikke hun trækker i land igen ...

Du skriver kort og godt ...




HUSK at få kvittering for aflevering og husk at skrive tydelig dato og sted på cpr nummer og at underskrive den ...

Vend tilbage og fortæl om mødet jeg tror ikke at det bliver så slemt og håber på det bedste for dig og at du kan finde noget ro om ikke andet i viden om at der er noget du kan gøre ...

MVH
Hejdien
Tusind tak for dit svar ved at du har kommet med gode råd til rigtig mange mennesker,hvis det går helt galt prøver jeg med en paragraf 17,da det er min sidste mulighed så,men hvad med eventuelt, retsinformation ,nr.5 § 16 stk 1 & 2,er det noget der eventuelt kan bruges?Jeg vil selfølgelig vende tilbage om sagen når jeg hører videre,og fortælle hvordan det går.
Hønsehuset er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp søges mølski Alt det andet 2 27-06-2011 15:34
hjælp søges V_Brask Dit og Dat 1 13-12-2010 02:30
Hjælp søges deva Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-08-2010 22:03
Hjælp søges odenseMand35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 16-12-2008 20:29
Hjælp søges. AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 24-01-2008 15:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension