K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2009, 15:41   #1
giraffen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
giraffen er ny på vejen
Lov om sygedagpenge §28

..... nogen som kan fortælle mig om denne lov stadig er gældende???
Synes jeg læste et sted at denne § var fjernet.... men kan ikke finde det igen (ellers håber jeg det er noget jeg har dømt)

Jeg har fået sygedagpenge i 52 uger og fik den forlænget efter en anke i op til 26 uger, så jeg min arbejdsevne kunne blive afklaret. Da svaret kom tilbage fra beskæftigelsesankenævnet, at kommunen skulle tage min sag op igen var det 12 uger tilbage til afklaring.

Jeg kom i en arbejdsprøvning som tog hensyn til mine skånebehov, men det var alligevel alt for belastende for mig - startede med 25 timer - men arbejdsprøvningen blev stoppet, da jeg ikke kunne holde til det.
Nu er der så ca 6 uger tilbage af de forlængede SDP, min sagsbehandler stopper så SDP da jeg ikke kan nå at afklares inden SDP udløber .....
dog er det blevet besluttet at det er nødvendigt jeg afklares på REVA, for at se om liggende hvil kan bedre min arbejdsevne. Jeg skal videreafklares på kontanthjælp ( er gift)

Vi har nu en anke liggende hos beskæftigelsesankenævnet ovet SDPstop, hvor vi især "hæfter" os ved at §27 stk 1 nr 4 måtte kunne bruges, men det afviser sagsbehandler, da der ikke har været snak om fleksjob (ved hende... har haft hende i 12 uger) ...... har jo søgt om fleks tidligere som blev afvist da jeg ikke var afklaret nok.

Men jeg tænker på om § 28 ikke kan bruges til forlængelse i mit tilfælde???
Men det kræver jo at den stadig eksisterer
giraffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 17:41   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af giraffen Se meddelelser
....
Vi har nu en anke liggende hos beskæftigelsesankenævnet ovet SDPstop, hvor vi især "hæfter" os ved at §27 stk 1 nr 4 måtte kunne bruges, men det afviser sagsbehandler, da der ikke har været snak om fleksjob (ved hende... har haft hende i 12 uger) ...... har jo søgt om fleks tidligere som blev afvist da jeg ikke var afklaret nok.

Men jeg tænker på om § 28 ikke kan bruges til forlængelse i mit tilfælde???
Men det kræver jo at den stadig eksisterer
Hej

Hvis du selv lige kigger på, hvad der står i § 28, feks. her, som er på forsiden på K10 i venstre side: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
§ 28 bruges selvfølgelig stadigvæk, det hænger ligesom sammen med § 27, når der er tale om forlængelse. Det du ligesom kan være opmærksom på er, at § 28 fortæller, at de SKAL undersøge, om du skal i fleksjob, førtidspension eller revalidering.
Her tænker jeg så, når en sagsbehandler siger, at hun ikke har haft fleksjob i tanke, når hun har haft dig, så kan du jo spørge "jamen hvorfor"? Har de skrevet det i stop af forlængelse af sygedagpenge om det? Og hvorfor feks. ikke på revalidering eller førtidspension. Har de overhovedet vurderet dig ud fra § 28? Det kan du tænke over - ressourceprofilen er vigtig i forbindelse med § 28, for i en ressourceprofil er med i vurderingen, hvor de beskriver, hvad og hvor meget du kan i en feks. arbejdsprøvning. Igen har de opfyldt § 28 ?

Det er som mange andre herinde har oplevet, at sagsbehandlere sender folk på kontanthjælp for at afklares. Det er simpelthen forkert ! Hvis man skal afklares, kan man gøre det efter forlængelse af sygedagpenge ! Så skal man på reva bør man kunne fortsætte på sygedagpenge.

Hov skal lige sige, at hvis man allerede fået en forlængelse 1 gang, ved jeg så ikke, om man kan få lov at få en forlænget endnu engang... hmm
Dog synes jeg det er for dårligt, at man har forlænget dine sygedagpenge, men så alligevel ikke har fået afklaret dig?? Det er da et problem.

Sidst redigeret af curls; 15-11-2009 kl. 17:46.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 18:19   #3
giraffen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
giraffen er ny på vejen
Tak

1000 tak for dit svar og for dine uddybninger/forklaringer
dejligt §28 stadig findes ... mente jeg jo også nok, men var jo alligevel kommet i tvivl

Der står overhovedet intet nævnt om §28 i min sag
intet er vurderet i forhold til den,
kun ift § 27 stk 1 nr 1-7

Kan man godt komme ind på §28 i bemærkningerne til beskæftigelsesankenævnet.... når det ikke er nævnt tidligere i vores anke/klage?????
her har vi kun søgt fortsat forlængelse ift § 27 (hende jeg har til at hjælpe mig kender åbentbart ikke §28)
giraffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 19:48   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af giraffen Se meddelelser
1000 tak for dit svar og for dine uddybninger/forklaringer
dejligt §28 stadig findes ... mente jeg jo også nok, men var jo alligevel kommet i tvivl

Der står overhovedet intet nævnt om §28 i min sag
intet er vurderet i forhold til den,
kun ift § 27 stk 1 nr 1-7

Kan man godt komme ind på §28 i bemærkningerne til beskæftigelsesankenævnet.... når det ikke er nævnt tidligere i vores anke/klage?????
her har vi kun søgt fortsat forlængelse ift § 27 (hende jeg har til at hjælpe mig kender åbentbart ikke §28)
Du kunne måske prøve at ringe til beskæftigelsesnævnet og sige, du har noget mere at sige til sagen. Jeg selv har ikke prøvet det. Måske er der nogen herinde, der kan fortælle det. Mener i hvert fald at nogen har ringet derind og snakket med dem.

Hvis du må sige noget til sagen, vil jeg foreslå dig at skrive det skriftligt, om feks. at du ikke mener, de fuldt ud har vurderet dig ud fra § 28, for det er hele pointen i det her - også når forlængelsen har været der. Det er deres pligt at få vurderet dig, om du skulle på førtidspension, revalidering eller fleksjob FØR sygedagpenge stopper.

Noget forvirret mig lidt - du har en sag hos beskæftigelsesnævnet men har stadig 6 uger tilbage i forlængelsen af sygedagpenge. Hvordan hænger det sammen? Du havde ellers vundet sagen i beskæftigelsesnævnet dengang, du ankede sidste gang... hmm
Man plejer jo først klage over stop af sygedagpenge, når det er stoppet.

Lige en anden ting. Hvis de mener, du skal i revalidering, bør de ikke sætte dig på kontanthjælp, men få dig på revalideringsydelse.... Jeg mener, at hvis man kommer i forrevaliering bevarer man den samme ydelse hidtil. Og senere kommer man på revalideringsydelse.

Sidst redigeret af curls; 15-11-2009 kl. 19:59.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 20:05   #5
giraffen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
giraffen er ny på vejen
Okay jeg skrev det måske lidt for meget nutids-agtigt, så det kunne misforståes.

den gang de stoppede SDP var der 6 uger tilbage (blev stoppet med udgangen af september), nu er tiden jo gået med partshøring, osv
kommunen har afvist vores klage, så nu er den sendt videre til beskæftigelsesankenævnet, hvortil jeg nu kan komme med bemærkninger.
( og helst skriftligt )

ja jeg havde "vundet" forlængelsen dengang i op til 26 uger ..... og det er i op til 26 uger sagsbehandleren nu "hænger" sin hat på , og sagde at når jeg ikke kunne nå at afklares inden de uger der var tilbage, så kunne hun stoppe SDP .....
giraffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 20:43   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Ok nu forstår jeg.

Det undrer mig, at de vil sende din klage til beskæftigelsesnævnet, når de alligevel har givet dig forlængelsen af sygedagpenge. Eller hvornår fik de din klage? Klagen kommer først efter partshøring nemlig, og de må da ikke stoppe dine sygedagpenge før partshøring har fundet sted. Lidt åndssvagt synes jeg... Det kan de lige så godt lade være med.... Når de fik din klage over stop af sygedagpenge dengang, skulle de jo kun have 4 uger til at genvurdere sagen. Det ser ud til, de slet ikke har overholdt den overhovedet. Det kan godt gå hen og ende med at beskæftigelsesnævnet vil afvise at behandle den, når dit jobcenter har været for langsomme, for loven siger kun 4 uger...

De vil nok kun tage den op, hvis der er noget særligt ved den.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 21:32   #7
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Her får du lige paragraf 28, og det er rigtigt, at der er noget forvirring
omkring denne paragraf.

Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30746

http://www.dr.dk/P1/orientering/inds.../04/114624.htm

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/.../04/114624.htm
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 21:36   #8
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Læs mere om emnet nederst på siden under politik og samfund, hvor
Hejdien tager problematikken op.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge, raskmeldt - sygedagpenge igen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-02-2012 01:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension