K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2009, 18:02   #41
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja uha, nye tænder og en halv sej and, så er der dømt ude!! Og jeg TROR ikke blendet and holder max.......eller en flæskesvære, halv sprød...og halv gummi, hahahaha.

Den slags medicin man skal være på vagt overfor er, Antidepressive midler, Antihistaminer (du ved mod feks astma og bronkitis...inhalatorer), Midler mod epilepsi, Nerveberoligende medicin, Vanddrivende medicin og Parkinson medicin, da de giver ekstrem mundtørhed og derfor giver huller i tænderne, paradontose og/eller mundsvamp i nogen tilfælde.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2009, 20:00   #42
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
hæ hæ du helt kunstnerisk jeg kan lige se svinet piske rundt i en kæmpe blender og andens kamp Jeg har en bekendt der har dårlige tænder ,tandlæge skræk og kun 3 timers løn om ugen ellers en mand der er nærig så har haft fat i hende at nu hjælper jeg med en anøgning så noter vi bare det milicin hun få , på skemaet for hun kan smart ikk tykke og har tit tandpine .hun har også gået mange år uden penge fordi hun er gift .
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 11:34   #43
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sane Se meddelelser
Hvis jeg var dig-så vil jeg skrive både banklån(især hvis det er til din bolig-så er det meget relevant), det handler jo om hvor mange penge du har tilbage til mad og tøj (hvis forsørger også til dine børn). Du kan godt sende det hele elektronisk- du skal bare sende det til den rigtige mail adresse, kan evt ringe til dem først og spørger om mail adresse. Dette har jeg selv gjort på den måde. Det er selvfølgelig op til kommunen til at vurdere til sidst om de vil medregne dine udgifter som boliglån,etc... Afhængigt af hvilken slags boliglån-kan de jo finde på sige at det mod tilbagebetaling- men du skal holde fast i at du ikke anmoder til boligen, -men til enkeltydelse, eller "pga ændringer i dine forhold, eller uforudset regning eller pga en stor forsøgerbyrde"... Skriv gerne på ansøgningen også om du har børn-de glemmer at tjekke det selv... Hvis jeg var dig -så vil jeg huske at overstrege med sort tusch hvis der er nogle kundenr, aftalenr, på de regninger eller adgangskoder(som på opgørelse fra told og skat "tast selv kode"(dette glemmer mange mennesker), osv... Jeg sender alt elektronisk-sparer både frimærker tid og behøver ikke gå til socialcenter. Det kan godt lade sig gøre... Du skal også vedhæfte din del af regningen hos din "behandler". Husk at der findes rådighedsbeløb som hvert husstand/familie "burde" have tilbage til tøj og mad hvert måned- dette kan være forskellig fra kommune til kommune...
Sane, går ud fra det her er et svar til mig

Jeg har ikke børn, er kun mig. Så det er ikke aktuelt for mit vedkommende, men tak for info. Kan være andre kan bruge det

Det er så ikke et boliglån jeg har, men gammel gæld. Er ved at få det omlagt fra kassekredit hvor jeg kun betalte renterne (min daværende bankrådgiver mente ikke jeg havde råd til at betale af på lånet, det mener min nye så jeg har trods jeg har mindre rådighedsbeløb nu ) til et rigtigt banklån hvor jeg skal betale 1400 kr af om måneden. Har endda opsagt min ene pensionsopsparing i banken for at få betalt gælden lidt ned... det er så kun en dråbe, men så viser jeg da i det mindste at jeg forsøger at betale min gæld.
Og banken har smækket kassen i, der er intet at komme efter der. Det er vel egentlig også noget kommunen skal vide i ansøgningen, jeg mener, jeg kan ikke tage et lån, det er derfor jeg søger om hjælp.

Når alle mine faste udgifter er betalt og jeg medregner min boligsikring, har jeg 1900 kr. når jeg får udbetalt en 4 ugers periode og 4400 kr når jeg får udbetalt en 5 ugers periode (er på sygedagpenge). Det skal dække mad, fornøjelser, medicin, psykolog, mobiltelefon, uforudsete udgifter og tøj.

Nu ved jeg godt, at kommunen regner ud på månedsbasis, og så ser tallet jo lidt anderledes ud, men jeg er også godt klar over, at kommunen trækker det fra de kan og jeg tror selv, at den store gæld er noget de vælger at se bort fra når nu det ikke er boliglån.

Nu aner jeg ikke hvad kommunen mener hvad et realistisk rådighedsbeløb er for en enlig, har intet kunne finde nogle steder, men det må da immervæk være mere end det jeg reelt har.... eller... ja... Banken siger det burde være umuligt at klare sig for så lidt som jeg gør, men det er heller ikke nemt!

Det handler sådan set bare om at få hjælp til at opretholde min behandling hos min psykolog, for det er jeg nødt til ellers risikerer jeg bare at jeg handler forkert i forhold til min egen sag hos jobcentret/sygedagpengekontoret. Desuden kan jeg heller ikke undvære min behandling, det er svært nok der nu går over en måned i mellem hver.

Jeg har bare på fornemmelsen, at det er noget nær umuligt at få hjælp... er det rigtigt?

Men Sane, tak for svaret. Jeg prøver at undersøge det med e-mailadressen. Og så skal jeg huske på, at jeg skal have lavet et overslag fra min psykolog på hvor mange behandlinger osv.

Takker for hjælp indtil videre
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Økonomi elina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 14-05-2013 06:17
økonomi melker Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 02-04-2011 06:43
Økonomi skema hjælp lone t Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 02-03-2010 12:01
Ny lov økonomi Lars B. Dit og Dat 24 05-10-2008 10:17
Økonomi Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 7 16-08-2008 22:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension