K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2009, 10:49   #1
verdensklasse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Indlæg: 1
Styrke: 0
verdensklasse er ny på vejen
Sygdom og kontanthjælp

Hejsa
Har været på kontanthjælp i 5mnd.
Efter jeg blev fyret og ingen fagforening havde, søgte jeg kontanthjælp. Har som sagt været på det i 5mnd.
Efterfølgende får jeg en stor depression som jeg stadig er i. Alligevel dukkede jeg flere gange op på jobcenter skelbækgade kbh til møde og er blevet vurderet til 5 på en ikke arbejdsdygtig skala.
Nu har min konsulent sendt mig videre til noget der hedder branche, hvor jeg skal være imorgen tidlig og afklare mine jobmulighedder.
Er stadig syg og får det værre når jeg tænker på at sku derop, da jeg ved min situation ikke er så jeg kan arbejde p.t. Hvad GØR jeg? har overvejet at ringe imorgen og fortælle dem at jeg faktisk ikke har det godt og ikke kan forstå at jeg er endt der.
Håber på lidt hjælp.
verdensklasse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 12:17   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af verdensklasse Se meddelelser
Nu har min konsulent sendt mig videre til noget der hedder branche, hvor jeg skal være imorgen tidlig og afklare mine jobmulighedder.
Som jeg forstår det, så skal du være der for at blive afklaret.

Og så er det meget vigtigt at du møder op, så vidt du overhovedet kan, ellers kan de jo ikke vurdere hvad du kan eller ikke kan.

Mød op, og hvis du så har/får det så dårligt at du ikke kan holde ud at være der, så få fat i den person du har med at gøre på stedet, og fortæl tingene som de er, og at du bliver nødt til at gå hjem.

Hvis du i søgefeltet her på siden skriver "arbejdsprøvning", "praktik" eller "dagbog", så vil der komme en masse frem, med gode råd om hvordan man gebærder sig når man er i arbejdsprøvning, og der vil være mange ting du kan bruge.

Bl.a. mener jeg det er vigtigt at du skriver dagbog, både over "arbejdstiden" og fritiden, så du kan dokumentere hvad du kan og ikke kan, og i dagbogen er det en god idé at sætte nogle tal på hvordan du har det, på en skala fra 0 - 10.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 12:59   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
ja jeg vil også foreslå dig at deltage i det omfang du kan og eller have god kontakt til lægen hvis du får brug for lægeerklæringer på at du ikkk kan måde op.jeg kan forstå du har det rigtigt svært lige nu ,men måske vil det være godt at komme ud i et forløb der jo skal tage hånd om dig ,og dine behov, for at komme vidre på en god måde .
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 13:25   #4
Heidixxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Lokation: Odense
Alder: 51
Indlæg: 36
Styrke: 18
Heidixxx er ny på vejen
Puha kan godt forstå du har det skidt med at skulle afsted det virker uoverskueligt når man er nede.
Jeg har selv været trukket igennem en masse arbejdsprøvninger selvom jeg har haft både angst og depression.
Mit råd er også at du skal tage afsted og får du det dårligt der, så gør opmærksom på det så de kan se hvordan du har det.
tal med din læge det er godt at han er med og ved hvad der sker hvis du senere får brug for at skulle dokumentere sygdom .
Knus Herfra
Heidixxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
spørgsmål om kontanthjælp og kritisk sygdom Morten123 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 12-03-2013 10:09
Oplysning om sygdom ved sygemelding på kontanthjælp. BubberDK Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 13-12-2012 16:13
Kontanthjælp og kronisk sygdom. Hvad er mine rettigheder? Juusuhako Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 32 11-10-2012 10:07
Orlov for barns sygdom & Kontanthjælp Cordulla Spørgsmål ang fleksjob 5 07-02-2011 15:43
FP pga sygdom nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 03-05-2010 11:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension