K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-11-2009, 18:08   #1
max
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2009
Lokation: ringsted
Alder: 64
Indlæg: 4
Styrke: 0
max er ny på vejen
Kontanthjælp ophør?

Hej alle. Jeg, en mand på 50 år har nogle spørgsmål til nogle der kan give nogle faktuelle svar i forhold til min situation. Jeg har arb i ca 24 år som autolakerer, samt et par år i industrien, ( plastproduktion). Som autolakerer har jeg pådraget mig en knæskade, der har udmøntet sig i 3 opperationer, samt fjernelse af ca 1 cm2 brusk i lårknoglen. Jeg har været igennem 4 arb prøvninger, og er pt på midtsjællands kursuscenter. Det skal lige siges at jeg har søgt fleksjob, men fået afslag både hos kommune og ankenævn. Pt er min sittuation denne at, jeg nogle dage har det rimeligt ok, men andre dage er det bare nederen, altså smerter der vil noget.Jeg har pt et barn jeg betaler børnebidrag til, men det stopper om ca 2 år, da han så fylder 18 år. Hvis ikke jeg har fundet et deltids job til denne tid, frygter jeg at kommunen kan/vil trække "stikket" ud, så jeg står på gaden... Kan de det?. Hvordan er reglerne på dette område?. Al respons modtages med kyshånd, men foretrækker info med nogle reelle "regelsæt" bag, om man så må sige, altså fakta om bistandsloven.
max er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 18:16   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Først vil jeg sige tillykke med, at du er kommet i kløerne på MSKC i Ringsted (formoder jeg).
Hvilken form for forløb er du i på MSKC?

Du skriver at du har fået afslag på flex, med hvilken begrundelse?

Hvilket timetal har du præsteret i dine arb.prøvninger?

Kommunen lukker ikke for kassen p.g.a. af dit barn bliver myndig, og du dermed ikke har forsørgerpligt, men du ryger ned på en lavere ydelse i kh.

Så længe du er samarbejdsvillig og ikke nægter at deltage i aktivering, jobsøgning, udredning og hvad det ellers kan være, så må de ikke lukke kassen, har de truet dig med det?

Jeg sender dig lige en pb
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 18:32   #3
max
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2009
Lokation: ringsted
Alder: 64
Indlæg: 4
Styrke: 0
max er ny på vejen
Nej, kommunen har ikke truet mig, men er bare så usikker.Fleksen, er afvist pga en speciellæge i holbæk, der udtalte at jeg ikke var uarbejdsdygtig i forhold til et stille siddende job. Jeg har altid arb med mine hænder og praktiske problemløsninger i mit primære job. Kan ikke se mig i et evt edb eller adminnistrativt job, simpelthen fordi at jeg ikke har flair for det. En anden ting i forhold til et evt stillesidende job er at, jeg ikke kan sidde lang tid, før mit knæ låser, og ikke kan gå langt før det samme sker.

Styrk dig selv, heder det.

Og ca 20 timer.

Men Trold, hvad er en PB?, er ikke så skrap på pc`en.

Sidst redigeret af Stezu; 12-11-2009 kl. 01:20. Årsag: indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
max er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 20:01   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af max Se meddelelser
Men Trold, hvad er en PB?, er ikke så skrap på pc`en.
Det er sådan en besked som jeg sendte dig herinde, og som du har svaret på.

Skal forløbet hos MSKC fungere som en arbejdsprøvning?

Sidst redigeret af Trold; 11-11-2009 kl. 20:12.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 00:05   #5
Kristina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2009
Indlæg: 12
Styrke: 15
Kristina er ny på vejen
Kommunen kan ikke tilbageholde eller stoppe udbetaling af dine penge, så længe du følger aktivering/arbejdsprøvning.
Bliver du syg og skal sygemeldes er der kommet nye regler for nogle få måneder siden, som jeg ikke er helt med på, men det er ikke længere nok med en lægeerklæring.

Så længe du får kontanthjælp er du forpligtet til at tage imod de aktiveringstilbud de giver dig, ellers lukker kassen, du skal dog være aktiv søgende på arbejdsmarkedet, hvis de mener du skal ud på arbejdsmarkedet igen.
Der er det ved kontanthjælp, at der ikke er nogen begrænsning på hvor mange år man kan modtage kontanthjælp.

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30304
Kristina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 04:59   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Husk lige ikke at opgive eller at tabe modet , besøg din læge og bliv bedre udredt lad dig ikke trække rundt i alverden aktiviteter der forværre dit helbred sig fra i samarbejde med din læge, der kommer ikke nogen og takker dig når dit helbred er helt smadret ...

Har kommunen ikke lavet en handleplan for dig og hvordan de får dig tilbage til arbejdsmarkedet ..

er der lavet ressourceprofil på dig og i sidste ende husk at du kan søge en § 17 hvis det bliver helt håbløst sådan at du kan få andre øjne til at se på din sag, du har godt nok lige fået afslag på din fleks , men derfor kan du godt om et år feks søge en pension eller bede dem tage en fleks op igen hvis det bliver værre i mellemtiden kunne du jo så prøve at få en snak med din læge hvis det kun er en speciallæge der er imod ...

Har i snakket revalidering hvad mener kommunen at du kan lave nu ?

Her er kontanthjælps satsen for folk der ikke har forsørgerpligt overfor børn 9.505 kr. (2009) månedlig før skat.

Du kan læse hvad det kræves af dig for at få kontanthjælp her

http://www2.borgerservice.dk/selvbet...6&p=aabenraa07

Sidst redigeret af Hejdien; 12-11-2009 kl. 05:02.
  Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 10:15   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
man at man ikk har fler for andet job,det kan div, endeløse praktikker måske lave om på, så der kan åbnes flere døre.nogle gange må man prøve at sadle om.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 10:29   #8
ema
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 18
Styrke: 15
ema er ny på vejen
Smile

jeg er glad for at være besøgsven,her på k10.mvh åse

Sidst redigeret af ema; 12-11-2009 kl. 10:33.
ema er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ophør af sygedagpenge JesperR Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 21-07-2013 13:24
Ophør af sygedagpenge AnneLilly Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 28-12-2012 22:00
Ophør af kontanthjælp Bessie Alt det andet 6 17-11-2011 21:37
Ophør af sygedagpenge.. akp Spørgsmål ang fleksjob 11 06-12-2008 12:32
ophør kontanthjælp superhoax Alt det andet 3 02-12-2008 08:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension