K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-04-2011, 19:38   #11
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Det lyder som noget, der kalder på advokat!!!!! Det lyder sørenme ikke lovligt. Hvis du får overskud, så prøv advokaternes retshjælp. Der sidder nogle, der kan gennemskue tingene.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2011, 00:07   #12
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg ville vælge at skrive til borgmester omgående.

Ikke nok med det jeg ville sende en mail, med overskriften haster og samtidig lige sende det til alle de kommunalpolitikere jeg overhovedet kan finde en mail adr på, og så ville jeg troppe op med et tilsvarende brev, stilet til borgmester.

Jeg har selv før, i en lignede situation (dog ikke KHJ) sendt både hastemail og fax til borgmesteren, og jeg fik respons allerede samme dag, godt nok ikke mere end han ville se på det ugen efter, fordi han havde fri (det skal de jo også have lov til *ss*) men bare det at han selv reagerede så hurtigt og så oven i, mens han havde ferie, så kunne jeg godt leve med at det måtte vente en uge.

Jo vores tidligere borgmester var en dejlig mand, også derfor jeg ikke følte behov for at skrive til resten af byrødderne, for jeg viste fra tidlige at han altså tog hans borgere alvorligt, men du bor i en noget anden kommune, og ud fra hvad jeg kender til den, ville jeg ikke nøjes, men smide det til hele baduljen, for så kan borgmester ikke bare overse dit ret alvorlige problem.

Hvad jeg ville skrive, jo naturligvis at der er lukket for min KHJ uden nogen forudgående varsling, og at SB i telefonen har nægtet at give mig en skriftlig begrundelse for hvorfor min ydelse er lukket, lige som du er nægtet at få en mundtlig begrundelse, så du faktisk ikke en gang ved hvorfor din ydelse er blevet stanset.

Og så vil jeg skrive noget i retningen af at jeg da bestemt ikke kan tro det er borgmesterens hensigt at behandle sine borger sådan, at jeg ikke kan tro at det er i borgmesterens interesse at jeg som borger end ikke har et minimum af retssikkerhed, men at jeg da håber at dette kun er et enkeltstående tilfælde, fra en enkelt SB´er som har været uheldig og have en dårlig dag, i det, jeg ikke kan tro det er borgemesterens hensigt at mennesker skal sættes på gaden fra den ene dag til den anden uden varsling eller begrundelse.

Ell hvor jeg er ret sarkastisk på en tvetydig måde. Grunden er at det ligger op til at kontakte pressen, hvis problemet ikke bliver løst omgående, hvilket jeg i øvrigt syntes du skal true med hvis der ikke bliver reageret inden for få dage, virker det heller ikke er det i krig med et læserev og af sted til samtidige lokalsprøjter i Aalborg og omegn... meeen lur mig om jeg ikke har ret når jeg siger at det slet ikke bliver nødvendigt, der skal nok være en eller anden kommunalpolitiker som reagere.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2011, 09:29   #13
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Kontakt ministeriet

Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkSilverfox Se meddelelser
Først får man telefonisk besked på at man får tilkendt FHK, pga diagnosen Borderline. Idag kommer der så ikke penge på kontoen.
Kontakter sagsbehandler og spørger hvad der foregår, og så er de pludselig ikke sikker på at jeg opfylder kravene for at modtage kontanthjælp!

Jeg kan ikke engang få på skrift eller noget, hvad der er for nogle krav jeg ikke opfylder. Men indtil de er kommet frem til en konklusion, tilbageholder de min KH.

Hvordan skal jeg betale husleje, købe mad osv!? Kunne hun svare på det ? JA, jeg måtte låne penge hos venner eller familie
Prøv at tage kontakt til højere instans, feks. Beskæftigelsesministeriet.
Jeg tror, det strider mod lovgivningen, at lukke for dine kontanthjælps muligheder uden varsel. Det strider imod simpel logik. Det kan fandme ikke være meningen, at man i dagens Danmark, ikke kan få udbetalt penge til mad og husleje, når det er påvist, at man ikke har anden indtægt.
Knuz og held og lykke! Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2011, 09:33   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nemlig LUM. og pedro.

Det er dybt ULOVLIGT at tilbageholde/stoppe eller lign., en kontanthjælp, UDEN PARTSHØRRING, for deres begrundelse.

Se under sanktionsmuligheder/kontanthjælp.

Uanset hvilke begrundelser de har, skal de overholde lov.

Skriv omgående til Borgmester og lign. udvaldsformand mv.

Du kan også gå derned mandag, med breve, og forlange at tale med en ansvarlig.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2011, 09:42   #15
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Hvad med at gribe fat i tastaturet og få mailet til alle - lige fra borgmesteren til ydelseskontoret til sb til .......

De fleste kommuner har en hjemmesider med email-adresser - send dit indspark og gør opmærksom på at det er ULOVLIGT - så har de modtaget din reaktion !

Print det ud og tag det med på mandag hvor du opsøger de ansvarlige !!!!
Bare et forslag
Pøj pøj
KH
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
nu er bunden nået-sygedagpengesager østerbro Politik og Samfund 4 25-11-2011 20:48
Godt for depression/stress ramte via job popcorn Nyt om loven 5 03-04-2009 00:42
- Nu skraber vi bunden Stella Politik og Samfund 0 04-04-2008 11:39
At skrabe bunden.... Ida Politik og Samfund 1 24-08-2007 12:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension