K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2011, 16:24   #11
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Tak for jeres svar.

Jeg kan godt se, at det er op til den aktuelle sagsbehandlers nåde om man kan få fri

Jeg tvivler på at jeg vil kunne få fri, og så må jeg jo skulle miste kontanthjælp.
Jeg er i arbejdsprøvning mandag, onsdag og fredag.
Hvis vi antager, at jeg er væk i 1 uge, vil jeg så blive trukket i kontanthjælp for 1 uge (7 dage) eller for de 3 dage jeg skulle have været i arbejdsprøvning?

Jeg ved ikke, om man kan tale om nåde, ifølge lovgivningen har du ikke ret.
Prøv at sidestille det med at have et arbejde og ikke have optjent feriepenge, hvis man alligevel vil have ferie, må man selv betale/holde ferie uden løn.

Hvis du bare bliver væk, bliver du trukket for de dage, hvor du skulle have været mødt op.
Hvis du vælger kontanthjælpen fra, bliver du trukket enten fem eller syv dage, jeg ved det faktisk ikke, prøv at spørge din ydelsessagsbehandler.


(Og jeg vil bestemt ikke råde dig til at blive væk, udover sanktion kan du risikere rådighedsvurdering og retten til kontanthjælp kan bortfalde - men jeg tror heller ikke, dit spørgsmål gik på at udeblive).
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2011, 16:32   #12
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Nejnej, for søren da - jeg kunne ikke drømme om at pjække!!!!

Det har jeg aldrig gjort, og det kunne jeg ikke finde på. Både fordi det byder mig imod, og fordi jeg kan få r*ven på komedie.

Det med sagsbehandlerens nåde var sagt med et smil... Jeg er godt klar over, at jeg ikke har RET til ferie. Som det siges i tråden, så er det forskelligt fra sagsbehandler til sagsbehandler hvordan de stiller sig i forhold til det - og på den måde står og falder det jo nu en gang hos sagsbehandlerens holdning.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ferie på kontanthjælp søsser98 Alt det andet 13 10-04-2013 12:38
Modregning af ferie i kontanthjælp? BubberDK Alt det andet 8 09-05-2012 08:23
Flexjob, Kontanthjælp & Ferie? Carina Alt det andet 11 19-01-2011 16:52
Ferie på kontanthjælp supersus Dit og Dat 23 17-07-2010 18:54
ferie på kontanthjælp nensypigen Alt det andet 11 25-05-2010 12:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension