K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-04-2011, 07:55   #1
Haugaard
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
Haugaard er ny på vejen
Stop af revalidering?

Hejsa...

Jeg er pænt forvirret mht regler omkring stop af revalidering... Jeg er tildelt revalidering uden det store besvær da min ryg er smadret , så jeg løb lige igennem nåleøjet... Jeg gik så længe "9mdr" og vidste ikke hvad jeg skulle igang med af uddannelse, da jeg har været flyttemand i 10år hvor de sidste 3-4 år var som selvstændig... Så at gå fra det og til at skulle tage en ny uddannelse var en hård vej psykisk at omstille sig til ..

Jeg fandt så en kort videre gående uddannelse på 2 år jeg kunne komme ind på ... Jeg kunne bruge min tidligere erhvervet faguddannelse som adgangs bevis fremfor at skulle til at tage 10 klasse og HF inden jeg kunne tage en alm udannelse .. = 6 - 7 år ... Så tænkte selvfølgelig 2 år fremfor 6-7 år ... Den snupper jeg og var osse pænt træt af at gå hjemme og glo..

Så skrev under på revaliderings papirene ...

Men nu er det endt sådan at jeg slet ikke kan se mig i den stilling når jeg er færdig, sidde på kontor , gå inde hver dag med de samme mennesker osv osv .. Så overvejer stærk at hoppe fra udannelsen efter 2mdr ..

Men kan man det efter man har skrevet under, jeg fik jo afvide af min sagsbehandler at "BORDET FANGER" når man skriver under. Men føler jeg spilder min tid og komunens revalidering´s penge.

Jeg burde måske have tænkt mig bedre om inden jeg valgte uddannelse , men efter 9 mdr derhjemme var alt andet end det jo spændene, og komunen pressede selvfølgelig på for at få mig videre.

Men valget er jo svært.. Min ryg er skredet fra hinanden og kan ikke sidde, gå eller stå for længe... Så den er ikke nem¨.

Men kan man hoppe fra revalidering og hvordan er ens muligheder så? ryger man helt ud af systemet eller ? har osse læst at man maks kan gå 12mdr på sygedagpenge... og har jo gå 9 mdr.

Men vil gerne igang snart!

Håber i kan svare når i har tygget jer igennem lidt tekst

Vh
Haugaard
Haugaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2011, 09:13   #2
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
så ender det med kontanthjælp fra dag 1 hvor du stopper: (
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2011, 09:34   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
"BORDET FANGER"
er enig med østerbro, så hedder det kontantjælp
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2011, 10:39   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Haugaard Se meddelelser

Men valget er jo svært.. Min ryg er skredet fra hinanden og kan ikke sidde, gå eller stå for længe... Så den er ikke nem¨.
Vent lige og se, om der kommer andre med et fornuftigt bud, men hvis du skal ud af kniben, så skal du ihvertfald ikke nævne noget om, at du har fortrudt dit uddannelsesvalg, ikke længere har lyst til den uddannelse ell.l., men udelukkende fokusere på, at du ikke kan p.g.a. dine helbredsproblemer.

Håber du forstår min pointe.

Hvis du kontakter kommunen vedr. dette, så gør det på skrift, sådan, at du også får et skriftligt svar, som du evt. kan anke.

Hvis det er fordi du ikke kan uddannelsen p.g.a. dine helbredsmæssige problemer, så synes jeg det burde være muligt, at finde en løsning.

Må jeg have lov at spørge, om det er en fremadglidning af en lændehvirvel du har, evt. sammen med brud på hvirvelbuerne ?

Hvis det er det du har, så forstår jeg godt, at du ikke kan sidde ned ret længe ad gangen.


Jeg er ikke inde i reglerne vedr. revalidering, så jeg gik ind i "Nyttige Links", som findes øverst her på siden, i håb om, at finde noget, der kan bruges.

I denne her:
https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K6

Fandt jeg dette:

§ 56. Kommunen kan i forhold til den fastsatte tid forlænge den periode, som revalidenden kan få revalideringsydelse i,

1) hvis revalidenden ikke kan gennemføre jobplanen på grund af nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller andre helt specielle forhold, eller
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 25-04-2011 kl. 10:46.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2011, 12:29   #5
Haugaard
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
Haugaard er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Vent lige og se, om der kommer andre med et fornuftigt bud, men hvis du skal ud af kniben, så skal du ihvertfald ikke nævne noget om, at du har fortrudt dit uddannelsesvalg, ikke længere har lyst til den uddannelse ell.l., men udelukkende fokusere på, at du ikke kan p.g.a. dine helbredsproblemer.

Håber du forstår min pointe.

Hvis du kontakter kommunen vedr. dette, så gør det på skrift, sådan, at du også får et skriftligt svar, som du evt. kan anke.

Hvis det er fordi du ikke kan uddannelsen p.g.a. dine helbredsmæssige problemer, så synes jeg det burde være muligt, at finde en løsning.

Må jeg have lov at spørge, om det er en fremadglidning af en lændehvirvel du har, evt. sammen med brud på hvirvelbuerne ?

Hvis det er det du har, så forstår jeg godt, at du ikke kan sidde ned ret længe ad gangen.


Jeg er ikke inde i reglerne vedr. revalidering, så jeg gik ind i "Nyttige Links", som findes øverst her på siden, i håb om, at finde noget, der kan bruges.

I denne her:
https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K6

Fandt jeg dette:

§ 56. Kommunen kan i forhold til den fastsatte tid forlænge den periode, som revalidenden kan få revalideringsydelse i,

1) hvis revalidenden ikke kan gennemføre jobplanen på grund af nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller andre helt specielle forhold, eller
Min lænde hvivel er skredet 13mm frem og en af "buerne" er knækket af ... Desværre

Og kan så lige tilføje at på vej mod en depression pga hele turen her ... Lyder måske lidt vattet men sådan ligger landet desværre...

Jeg har sendt brev til komunen ... Jeg har selvfølgelig ikke skrevet at jeg ikke kunne holde til det pga mine fysiske mén , men pga jeg bliver dybt deprimeret og kan ikke koncenterer mig om det... Så det skal nok blive sjovt at se hvordan de tager den

Sidst redigeret af Haugaard; 25-04-2011 kl. 12:54.
Haugaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2011, 14:06   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja dybt deprimeret er vi nok alle sammen på k10 et eller andet
for det er ikke til at holde ud dette system
men der er forskel på at være deprimeret og have en depression
for så vil kommunen sikkert have dig til en psykolog og i behandling
har selv været i systemet 3 år og uden indtægt.
så kender alt til det. Men har ingen direkte depression
er enig med vovse, du skal have slået på det er dine fysiske mén der gør du ikke kan gennemfører den uddannelse
men er lidt bange for, kommunen sender dig på kontanthjælp uanset udfaldet.
alså hvis du ikke gennemfører din uddannelse
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2011, 14:15   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
De andre har desværre ret, hvis DU stopper din udd, og det IKKE er fordi du bliver langtidssygemeldt med NY sygdom, så er der kun en eneste vej og det er KHJ.

Faktisk er det en rigtig dårlig ide at du har skrevet til din kommune i den situation du står i (i stort set alle andre tilfælde ville det have været det rigtige, skal så lige siges) Det klogeste ville have været at have din læge med på sidelinjen før du kontaktede kommunen, at du siger, at du er depri og ikke er kommunen nemlig hamernde ligeglade med, så længe du ikke kan bevise det, og det kan du ikke uden en læge der siger at du er syg.

Og skal du have sygedagpenge ud af det, så skal du altså langtidssygemeldes med depression, af din læge, og ikke mindst i behandling for det.

I det din læge er med, og konstatere at du skal sygemeldes fra din reva, så har kommunen 3 muligheder, 1 at lave din revalideringsplan om 2 at true dig med KHJ hvis du ikke fortsætter din plan og 3 at følge de afgørelser der ligger, som siger at med ny sygdom på en revalidering hvor man langtidssygemeldes skal man tildeles sygedagpenge såfremt man har optjent retten til det (og du optjener ret under din reva-udd)

Fordi du har skrevet til din kommunen før du har noget fra din læge, så kan kommunen gå ind og konstatere at du ikke er i stand til at følge din plan og derved stanse din ydelse og så er det = KHJ, så det var et lidt uheldigt træk..... Der er ingen der siger at din kommune gør sådan, du har bare givet dem den mulighed desværre.

Dog gælder §7a i retssikkerhedsloven også for dig, du SKAL senest 14 dage før de stanser revalideringen partshøre dig, og de SKAL tage stilling til hvad så, der SKAL ligges en plan, de må ikke bare sige: Nå det var synd for dig farvel og tak.
Og så lige endnu et dog, den der med at lave en plan, det sker stort set aldrig.

I mit tilfælde (også stansning af reva) nægter de i det hele taget at tage stilling til §7a de forlanger at jeg skal møde op personligt for at tage stilling til 7a, hvilket de ikke kan forlange fordi jeg har en partsrepræsentant på min sag, dvs en stedfortræder, hvilket jeg har fordi jeg er ude af stand til at troppe op personligt pga angst, hvilket jeg HAR lægelig dokumentation på (hvilket kommunen så er ret ligeglade med) om end det slet ikke er nødvendigt fordi vi som borgere har ret til, på et hvert tidspunkt at udpege en vil vil have til at køre vores sag, og har ret til at bestemme hvor meget vedkommende skal køre, og det eneste kommunen der kan forlange er at man deltager i lægebesøg ol hvor ens fysiske tilstedeværelse er et krav for at kunne udføre vurdering/behandling.
Bort set fra at de her ikke vil tage stilling til 7a, inddirekte har nægtet mig mulighed for at kommentere ressourceprofilen, burde have taget stilling til hvad der skulle ske i min sag for flere år siden (jeg startede reva med dårlige knæ i 01, og fik en ADHD diagnose i 05, og har så gået uden at opfylde revalideringsplanen siden 04 til 1. dec sideteår hvor min ydelse blev stanset) burde have set på om der var mulighed for at lave planen om, burde have opdateret RP´en mindst en gang mellem 05 hvor den blev lavet og nu, og burde og burde og.... men selve det at de stansede min reva, den er godt nok, mens måden er noget af det mest ulovlige og sjuskede og, jeg længe har været vidne til.

Stanser de dig nu på baggrund at det brev du har skrevet, vil stansningen være som hos mig god nok, fordi de gerne må konkludere at du ikke vil fulfdøre planen fordi du ikke har din læge med på sidelinjen.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2011, 18:50   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Haugaard Se meddelelser
Min lænde hvivel er skredet 13mm frem og en af "buerne" er knækket af ... Desværre

Jeg tror der stod 12 mm på den sidste røntgenbeskrivelse jeg har, og her er begge buerne væk, måske har de aldrig været der.


Og kan så lige tilføje at på vej mod en depression pga hele turen her ... Lyder måske lidt vattet men sådan ligger landet desværre...

Jeg har sendt brev til komunen ... Jeg har selvfølgelig ikke skrevet at jeg ikke kunne holde til det pga mine fysiske mén , men pga jeg bliver dybt deprimeret og kan ikke koncenterer mig om det... Så det skal nok blive sjovt at se hvordan de tager den
Det, at du ikke kan koncentrere dig, kan meget nemt hænge sammen med dine rygsmerter, det er ganske normalt, at kroniske smerter påvirker både hukommelse og koncentration.

Som jeg læser det jeg linkede til burde det kunne lade sig gøre, at få revalideringen forlænget når du ikke kan klare den p.g.a. helbredsmæssige problemer, og herunder synes jeg det ville være smart, at finde et andet mål med revalideringen, altså en anden uddannelse.

Men prøv at nedtone det med depression og før problemerne hen på dine rygsmerter, i bund og grund er det jo dem, der er problemet og årsagen til evt. andre ting.

Ud fra min egen erfaring med denne ryglidelse vil jeg tro, at du vil knække nakken hvis du fortsætter på skolebænken, så egentlig har du vel ikke et reelt valg.

Nu kender jeg ikke dine private forhold, om du f.eks. er gift eller enlig, forsørger eller ej, skriv meget gerne lidt om det.
Disse ting har meget stor relevans i forhold til en evt. kontanthjælp.

Mange (bl.a. Claus Hjort Frederiksen) tror meget fejlagtigt, at mennesker med rygproblemer bare skal have et stillesiddende job og så er den ged barberet, men sådan forholder det sig meget sjældent og med din ryglidelse bør du, hvis du er i stand til, at klare et ordinært job, satse på noget med meget varierende arbejdsstillinger, så måske burde du overveje, om det var bedre med noget virksomhedspraktik evt. suppleret med et kort kursus.

Sagsbehandler og andre vil sikkert foreslå, at du kan bruge et hæve-/sænkebord, men for mit vedkommende duede det bare ikke.

I min sidste praktik, som endte i en fp, lavede jeg en del kontorarbejde og for, at det ikke skulle være uprøvet gjorde jeg en dag det, at jeg arbejdede en halv time stående og så en halv time siddende og gik ind i mellem lidt rundt, dette var faktisk værre for min ryg end, at sidde ned hele tiden. Av siger jeg bare.

Det er hårdt at erkende, at man ikke længere kan det man kunne engang og det, som man gerne ville, men prøv at lade være med, at gå og banke dig selv oveni hovedet med de ting du ikke længere kan, for det kan du ikke bruge til noget.

For mig har det været sindssygt irriterende, at hukommelsen ikke længere fungerer ordentligt, der er mange ting, der smutter for mig, især gør det ondt, når det er noget omkring mine børn jeg glemmer (10 og 14 år), men jeg nægter simpelthen, at lade det slå mig ud, for jeg kan jo alligevel ikke ændre på det.

I stedet fokuserer jeg på hvad jeg kan gøre for, at huske tingene og her er en mobiltelefon altså bare genial, så den bliver brugt flittigt.
Og så er børnene rigtig gode til, at minde mig om mange ting.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2011, 21:45   #9
Haugaard
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
Haugaard er ny på vejen
Bor sammen med min kæreste og vores lille datter på 1år...

Vil det få betydning...bliver min evt kontant hjælp trukket fra hendes indkomst?
Haugaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2011, 23:28   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, det vil den gøre.

Men vigtigst at forholde dig til at få en ny plan for revalidering, eller forlænget nuværende aftale.
(Se ovenstående).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af revalidering og hvad så? Phtls Alt det andet 4 27-02-2013 22:08
Stop af revalidering?? joseemma Alt det andet 10 12-08-2011 14:05
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Er på revalidering Gunell Alt det andet 4 23-08-2010 23:22
Mistænkeliggjort og truet med stop af revalidering! Thelma Spørgsmål ang fleksjob 9 08-02-2009 12:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension