K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-05-2011, 12:47   #41
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Hmmm der er givetvis nogen der er stærkere i forlængelsesmuligheder end mig og jeg har også lidt svært ved lige at overskue din sag, men som jeg læser det, så vil sb ikke forlænge dig, fordi der ikke er nogen varig prognose, men konstaterer, at du aldrig kommer på det ordinære arbejdsmarked.

Det jeg ikke forstår er, hvorfor du ikke kan afklares enten efter 27,4 til fleks eller ft, når sb direkte indrømmer, at du aldrig kommer tilbage på ordinært arb.marked og hvis ikke sb vil det, så på 27,2 hvor arbejdsevnen skal afprøves - det er nemlig ikke noget krav, at man er helbredsmæssigt afklaret for at kunne forlænges efter denne, sålænge der er en formodning om, at arbejdsevnen kan afprøves indenfor 39 uger....og når din psykiater ligefrem anbefaler en arbejdsprøvning!

Dernæst....det er muligt at du får flere diagnoser fremadrettet, men er dem du har ikke varige? Altså kan de helbredes eller bedres?
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 13:10   #42
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Håber, Tak for dit svar

Jeg er ligeså forvirret som dig.... Og rigtig ked af jeg ikke kan forklare det bedre. I må bære over med min måde at formulere og forklare mig på...

Problemet er at SB ikke har noteret sin udmeldelse nogen steder - og lige netop til det møde, havde jeg ikke optager med. Så jeg kan ikke bevise at hun har sagt som hun har gjort... Og dermed har jeg jo ikke noget at holde hende op på...

Hun vil ikke bruge 27.4 - netop fordi min psyk ikke skriver det magiske ord: varigt. Det er stationært, men dette er jo ikke det samme i kommunens regi. Min psyk håber jeg kan få en bedring, men mener ikke jeg kan blive normalt fungerende. Men netop derfor kan han ikke bruge ordet varigt endnu.

Hun vil ikke bruge 27.2, da jeg tilbage i København i 2009 blev sendt til forberedelse mhp ordinært arbejde - mod min egen fornuft. Men jeg kendte ikke spillereglerne. Det var et forløb hos anden aktør på 13 uger, hvoraf de 4 uger var kursus og resten PRAKTIK - ikke prøvning. Denne § kan åbenbart kun anvendes én gang i et sygeforløb. Jeg blev kylet af en hest en uge inde i forløbet, og lå i sengen i næsten 1 måned. Derefter fulgte jeg forløbet én gang ugenligt, da de havde et "terapi forløb" den dag. Med andre ord fik jeg ikke meget ud af denne § - men det er bare ærgeligt...

Pga min situation havde jeg netop også tænkt ymer§... Jeg er ikke helbredmæssigt afklaret, men alle ved jeg ikke kommer tilbage til ordinært arbejde og burde derfor på ledighedsydelse frem for kontanthjælp...
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gøre KattenJames De Unge 11 07-08-2013 12:00
Hvordan skal jeg gøre? mhn Spørgsmål ang fleksjob 4 25-10-2011 12:55
hvad skal jeg gøre logan Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 06-05-2011 15:48
Hvad skal jeg skrive.... Susanne2412 Alt det andet 3 29-11-2010 13:08
Hvad skal jeg gøre? mumle_mund Alt det andet 10 10-06-2009 10:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension