K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-12-2012, 10:15   #21
rts
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2008
Indlæg: 70
Styrke: 16
rts er ny på vejen
Erhvervsevnetab udregnes ikke kun på antal arbejdstimer, men også ud fra den lønnedgang du evt har. Hvis du f.eks. har haft et højt lønnet job tidligere, og nu kun kan tjene det halve. På den måde kan man faktisk have et erhvervsevnetab selv om man arbejder 37 timer om ugen.

Det er vist meget sjældent at man får mere end 50% i erhvervsevnetab, når man kan arbejde i flexjob.

Det er svært at råde dig til hvad du skal gøre, da det jo afhænger af din mavefornemmelse.
På plussiden ved at få sagen afsluttet uden om ASK, er jo at det afkorter sagsforløbet med mindst 1 år.
Jeg valgte at køre uden om ASK, og har været glad for beslutningen.
Hvis du har det mindste i din lægejournal fra tidligere (før ulykke /sygdom) kan du regne med at ASK fratrækker nogle procent til det.
Jeg kan læse at du har advokat på sagen, og så vil jeg ikke være bange for at køre uden om ASK.
Jeg havde ikke advokat på min sag, og min forsikring kom med et forslag til Erstatnings- procent og -beløb. Før jeg sagde ja, fik jeg en advokat til at gennemgå sagen, og jeg ville ikke kunne opnå mere ved at have kørt sagen gennem advokat eller ASK, så jeg har god erfaring med det.
Der var 2 forsikringer involveret og det endte med at den anden forsikring krævede sagen i ASK, og det betød at ASK fastsatte lavere procent end jeg fik tilbudt fra min ene forsikring. Så en sag i ASK er bestemt ikke nødvendigvis af det gode.
rts er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erhvervsevnetab og erhvervsevnetab, hvad er forskellen Thomas 1974 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 31-01-2013 12:29
Indgå forlig som delvis sygemeldt.... wind Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 11-09-2012 15:09
Gang i slutforhandlinger om endnu et stort forlig Webmaster K10 Nyheder 0 30-06-2012 21:50
Minister: Der er ikke forlig om førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 29-06-2012 21:40
forlig med Venstre søsser98 Politik og Samfund 12 23-06-2012 17:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension