K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2011, 09:10   #1
Den smukke vej
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
Den smukke vej er ny på vejen
svartid?

Jeg har sendt en mail til mit jobcenter(og har ikke modtaget at det er en fejlmail retur), om et forholdsvis svarmuligt spørgsmål. Efter 14 dage havde jeg forsat intet hørt. Sendte mailen igen og spurgte om den var modtaget? idag over en uge efter og over 3 uger efter først sendte mail, har jeg ikke fået nogen respons!

Hvad er rimeligt og er her nogle retningslinier, jeg kan henholde til? synes ikke det ok, men hvad kan jeg gøre?
Den smukke vej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 09:17   #2
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Hej jeg prøvede det samme, der gik 1 mdr hvor jeg gentagne gange rykkede for svar og ringede hvor min sb lovede at ringe tilbage samme dag da hun var på vej ud af døren. sendte en mail til jobcenter chefen da jeg stadig ikke hørte noget som skrev tilbage at svarfristen normalt er 10 dage. og så gik der ikke mange dage før jeg blev ringet op af min sb som undskyldte mange gange med en masse undskyldninger
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 15:07   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mrs. S Se meddelelser
. sendte en mail til jobcenter chefen da jeg stadig ikke hørte noget som skrev tilbage at svarfristen normalt er 10 dage. og så gik der ikke mange dage før jeg blev ringet op af min sb som undskyldte mange gange med en masse undskyldninger
Ligge præcis.

Klag til jobcenterchefen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 15:40   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja klag til jobcenterchefen
men der er desværre ikke nogen lov som siger hvor lang tid de må være om det
har overladt alt til min støtte kontrakt person
for gider ikke spilde mere tid på det
så jeg får bare af vide hvornår jeg skal til møde
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2011, 22:04   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Se §4 i denne: https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=136389

"§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed."

Hvordan kan man dog medvirke ved behandlingen af sin sag, hvis man ikke kan få svar på simple spørgsmål vedr. sagen?

Der er måske ikke en lov, der fastslår hvor lange svarfristerne må være, men der er en lov, der slår fast, at kommunerne skal offentliggøre deres svarfrister.

Disse kan være svære at finde, men man kan til hver en tid kontakte sin kommune og spørge til disse.

Eller også gør man det, at man klager til jobcenterchefen efter en uge uden svar, så får i hurtigt svar tilbage med oplysning om svarfristen på det aktuelle område.

På den måde fik jeg oplyst, at sb'erne her i kommunen har 14 dage til, at besvare borgernes henvendelser.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Længere svartid maybeline2you Hjælp til Forum Brug 3 29-01-2011 17:06
4 ugers svartid på FP ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 18-07-2010 21:30
Anke - svartid ved beskæftigelsesankenævnet i Syddanmark? Cordulla Alt det andet 13 17-12-2009 22:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension