K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2012, 15:11   #1
Massi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2012
Indlæg: 10
Styrke: 12
Massi er ny på vejen
Erhvervsevnetab og forsikring

Hej

Jeg ville høre om nogen af jer ved noget om pensionsforsikring og deres vurdering af ens erhvervsevne?

Det drejer sig om at jeg for ca 2 år siden blev sygemeldt og senere bevilget til fleksjob.

Dengang vurderede mit forsikringsselvskab at jeg havde mistet 50 % af min erhvervsevne og de udbetalte en månedlig ydelse til mig de efterfølgende mange måneder.

De har gentagne gange taget min erhvervsevne op til revision og flere gange ment at den var under 50 % i forhold til mit daværende job.

Nu har de igen vurderet min erhvervsevne, men i forhold til ALLE jobs, og her vurdere de ikke at min erhvervsevne er nedsat med 50 % og derfor har de stoppet udbetalingen...

Jeg har læst flere tråde herinde og der står der at kravet for at blive godkendt til fleksjob, der skal ens arbejdsevne være nedasat med 50 % - og jeg er jo godkendt til fleksjob....

Er der nogen der ved om det er gældende og står i nogen bestemmelser at ens arbejdsevne skal være nedsat med 50%? eller er det bare "væsentligt nedsat"?


Og burde min forsikring ikke revurdere min erhvervsevne, når nu jeg er berettiget til fleksjob?

Hvad ville du gøre?

Hvilke argumenter er der at bruge til min klage til forsikringen?
Massi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 17:15   #2
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Massi Se meddelelser
Hej

Jeg ville høre om nogen af jer ved noget om pensionsforsikring og deres vurdering af ens erhvervsevne?

Det drejer sig om at jeg for ca 2 år siden blev sygemeldt og senere bevilget til fleksjob.

Dengang vurderede mit forsikringsselvskab at jeg havde mistet 50 % af min erhvervsevne og de udbetalte en månedlig ydelse til mig de efterfølgende mange måneder.

De har gentagne gange taget min erhvervsevne op til revision og flere gange ment at den var under 50 % i forhold til mit daværende job.

Nu har de igen vurderet min erhvervsevne, men i forhold til ALLE jobs, og her vurdere de ikke at min erhvervsevne er nedsat med 50 % og derfor har de stoppet udbetalingen...

Jeg har læst flere tråde herinde og der står der at kravet for at blive godkendt til fleksjob, der skal ens arbejdsevne være nedasat med 50 % - og jeg er jo godkendt til fleksjob....

Er der nogen der ved om det er gældende og står i nogen bestemmelser at ens arbejdsevne skal være nedsat med 50%? eller er det bare "væsentligt nedsat"?


Og burde min forsikring ikke revurdere min erhvervsevne, når nu jeg er berettiget til fleksjob?

Hvad ville du gøre?

Hvilke argumenter er der at bruge til min klage til forsikringen?
Hej massi.

Der er en tråd, som thomas1981 har oprettet ala det samme, du spørger om, som du måske kunne hente noget hjælp i

Hvad stod der i det brev, du modtog fra dit pensionsselskab? Stod der at de ville vurdere dig løbende? Og fik du fx bevilget 3-6-12 måneder ad gangen?

Jeg har selv TAE gennem Danica, og er indtil for 3 måneder siden løbende blevet vurderet fx med lægestatus/speciallægestatus. Nu har jeg fast TAE indtil 2046. Er blevet vurderet med nedsat erhvervsevne (1/2) af deres lægekonsulent.
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 17:39   #3
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Hej massi.

Der er en tråd, som thomas1981 har oprettet ala det samme, du spørger om, som du måske kunne hente noget hjælp i

Hvad stod der i det brev, du modtog fra dit pensionsselskab? Stod der at de ville vurdere dig løbende? Og fik du fx bevilget 3-6-12 måneder ad gangen?

Jeg har selv TAE gennem Danica, og er indtil for 3 måneder siden løbende blevet vurderet fx med lægestatus/speciallægestatus. Nu har jeg fast TAE indtil 2046. Er blevet vurderet med nedsat erhvervsevne (1/2) af deres lægekonsulent.
Nemlig, jeg har prøvet samme tur. Kort sagt fik jeg at vide, at der KUN bliver vurderet på det lægelige, og ikke andre forhold. Dvs. der fra lægelig side klart skal gives udtryk for at man variigt ikke bliver bedre end man er, og at ingen skånehensyn kan hjælpe.

Hvad kommunen ellers bruger af grundlag og vurdere på, som social baggrund eller andet i ens ressourceprofil f.eks. har ingen betydning for dem. Ej heller hvor godt eller skidt en arbejdsprøvning f.eks. er gået.

Det er det jeg har fået at vide ved at henvende mig (utallige gange førhen), men kan selvfølgelig ikke sige at det er ved lov for alle. Det var beskeden jeg fik fra Danica. Men efter jeg fik diverse lægeerklæringer helt naturligt i mit forløb, så stoppede tovtrækkeriet.

Andre forsikringsselskaber har muligvis nok også andre vilkår.

Men det er uanset hvad vigtigt at du erklærer dig uenig, og begrunder hvorfor skriftligt. Fordi på den måde er din forsikring i standby, indtil tvisten er afgjort, så den ikke bortfalder Eller at du bliver bedt om at betale for at holde den i live. Og du får med tilbagevirkenhed fra da de stoppede, hvis det falder ud til din fordel. Det er i hvert fald min erfaring.

Skulle det kommer dertil at det hele er låst fast, så kan du også anke deres afgørelse http://www.ankeforsikring.dk/ Her kan du også finde kendelser der måske minder om dit eget. Det sluttede jeg selv af med at skrive til dem at jeg ville, efter en række breve frem og tilbage. Ikke at jeg så siger det var afgørende, men i hvert fald så udbetalte de igen derefter.

Det kan være tilfældigt, og det kan være de tænkte går den så går den, men bliver der anket så taber vi. Det får jeg aldrig svar på.

Sidst redigeret af Thomas1981; 29-10-2012 kl. 17:46.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 17:58   #4
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Og i den retning er de jo nok ligesom kommunen...
(Jvf. din sidste linje)
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2012, 19:00   #5
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Og i den retning er de jo nok ligesom kommunen...
(Jvf. din sidste linje)
Ja det har du ret i Mumrik

Der smelter det private og det offentlige fint sammen
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2012, 11:45   #6
Massi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2012
Indlæg: 10
Styrke: 12
Massi er ny på vejen
ahh, tak for svar.
Nu kan jeg da sætte mine forhåbninger ned

Tænkte at det var "fedt" at jeg havde fundet ud af at for at få flexjob skulle man have mistet mindst 50 % erhvervsevne og at DET var det samme som forsikringsselvskabet tog efter...

Jeg har fået bevilget forsikringen i starten med ½ år, ½ år. og så et år og nu SLUT.

Det undrer mig bare at de havde vurderet at i forhold til mit tidligere job havde mistet mindst 50% af erhvervsevnen men ikke til alle jobs?
Mit "handicap" er at jeg har mistet en del af mit syn blandt andet. -og mit syn er jo det samme om jeg laver det ene eller det andet.
Man kan jo ikke lave skåne hensyn ligesom med en dårlig ryg eller lign.
Massi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 14:52   #7
ene
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2012
Indlæg: 30
Styrke: 12
ene er ny på vejen
er der nogle af jer der ved om man kan bruge sin forsikring hvis man får afslag på fleksjob, selvom man har en kronisk sygdom og der er lægeerklæringer på at man ikke kan arbejde fuld tid ??
Hvordan afgør de om man har mistet 50% - hvad vil det sige ??
ene er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 18:05   #8
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ene Se meddelelser
er der nogle af jer der ved om man kan bruge sin forsikring hvis man får afslag på fleksjob, selvom man har en kronisk sygdom og der er lægeerklæringer på at man ikke kan arbejde fuld tid ??
Hvordan afgør de om man har mistet 50% - hvad vil det sige ??
Alt det her kræver at du har en forsikring mod tab af erhvervsevne.
Det er sjædent ens almindelige forsikring også dækker det. Hvis det er det du tænker på.

Her er hvad jeg fået af Danica, som udbetaler min forsikring.

De vurdere ud fra det rent lægefagligt, dvs. de har en lægekonsulent der kiggre på erklæringer osv. Dvs. De laver deres egen vurdering ud fra det, hvad erhversevnen er. Det tager ikke bestik af at kommunen siger 12 timer f.eks. De kan sagtens komme frem til 18 timer.

Men vil vædde med hvis kommunen siger 18 timer, så skal de nok rette sig efter hvis det taler til deres fordel.

Hvis det er for rodet, så nej, så skulle jeg ikke mene at fordi du får afslag på fleksjob, at det så automatisk betyder at forsikringen bliver sløjfet.
Så dine lægeerklæringer burde tale til din fordel i den sag.

Men det er aldrig helt til at vide. Man skal ikke tage fejl at det drejer sig om kroner og øre
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 14:47   #9
Massi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2012
Indlæg: 10
Styrke: 12
Massi er ny på vejen
Exclamation Klage over fosikringselskabets afgørelse

Er der nogen af jer der har nogle gode råd til mig ang. at klage over forsikringens afgørelse?
Massi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 15:49   #10
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Massi, tror det ville være godt, at tage fat i thomas, som også har skrevet i denne tråd. Mener han har været i samme situation, og han har måske nogle gode formuleringer, som du kan bruge
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erhvervsevnetab og erhvervsevnetab, hvad er forskellen Thomas 1974 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 31-01-2013 12:29
erhvervsevnetab nielsen17 Alt det andet 3 04-10-2012 17:45
fuldtidsulykkes forsikring /u erhvevsevnetabs forsikring Indiansummer Alt det andet 3 30-05-2012 16:48
Erhvervsevnetab fra ASK Skade2006 Dit og Dat 0 05-07-2009 20:40
Spørgsmål Om Forsikring/Erhvervsevnetab ib thomsen Alt det andet 7 13-11-2007 00:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension