K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2010, 22:11   #1
Onlybyheart
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 19
Styrke: 15
Onlybyheart er ny på vejen
Kender du til den lov?

Hej.

Er der nogen som kender en paragraf eller lov som skulle være vedtaget okt 2008 om at man ikke kan fratage en person vedkommendes pension hvis først at denne er tilkendt den - altså førtidspension?
Onlybyheart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2010, 22:46   #2
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Gælder kun førtidspensionister på den gamle ordning

Jeg fandt følgende link ang. frakendelse af førtidspension, men den gælder siden oktober 2008 kun for førtidspensionister på den gamle ordning:

http://www.ism.dk/Temaer/sociale-omr...der/Start.aspx
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 09:40   #3
Onlybyheart
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 19
Styrke: 15
Onlybyheart er ny på vejen
Tusind tak - præcis hvad jeg ledte efter....
Onlybyheart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 15:46   #4
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Loven

Du finder loven om sikkerhed mod frakendelse af førtidspension efter den gamle ordning fra 2008 under følgende link:

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=117473
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 17:19   #5
Onlybyheart
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 19
Styrke: 15
Onlybyheart er ny på vejen
Det er super - tusind tak

Ved du om der findes en lov eller en paragraf om at man SKAL udleverer sit kontoudtog på forlangende til kommunen, eller om man har retten til nægte og de dermed må gå igennem en dommer for at få adgang, og man så bliver hørt?
Onlybyheart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 17:37   #6
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Du behøver ikke at stille det samme spørgsmål 2 gange

Og mit svar er det samme som i din anden tråd.

Til gengæld er førtidspension IKKE permanent. Hvis en førtidspensionist f.eks. 15 år efter har det så godt at de nu kan arbejde f.eks. 25 timer om ugen, så kan det godt laves om (det skal pensionisten selv bede om).
Man kan også fradømmes retten til førtidspension hvis man har snydt. Jeg ved ikke om du kan huske de sager der var i løbet af sommeren omkring irakere som havde gode jobs i Irak (f.eks. medlem af parlamentet) og som samtidig modtog førtidspension.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 17:50   #7
Onlybyheart
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 19
Styrke: 15
Onlybyheart er ny på vejen
Skal lige finde rundt i forummet og lære hvor hvad skal skrives

Ja jeg kan godt huske det med irakerne men det var jo også SNYD og BEDRAG

Det der sætter mit sind i kog er at iflg loven er man uskyldig til det modsatte er bevist men jeg er iflg den tværfaglige sagsbehandler totalt skyldig indtil det modsatte viser sig
Onlybyheart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 19:21   #8
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Borger.dk

Jeg har fulgt dine andre tråde ang. dit problem, og så vidt jeg har forstået, så har pensionsafdelingen i din kommune godkendt, at du hjælper din datter, når hun sælger varer på marked.

På borger.dk fremgår der følgende om at arbejde og modtage førtidspension:

"Arbejde og førtidspension

Du må gerne arbejde, når du får førtidspension på gammel ordning.

Kommunen skal vurdere om din pension skal ’gøres hvilende’, hvis der er en formodning om, at du vedvarende kan tjene mere end ca. 130.752 kr. om året (2010). At pensionen bliver gjort hvilende betyder, at udbetalingen af din pension stopper i de perioder, hvor du arbejder.

Du kan godt tjene mere end 130.752 kr. (2010), uden at kommunen gør din pension hvilende. Kommunen skal se helt konkret på din situation, på grunden til at du får førtidspension og på, hvilken slags arbejde du har.

Du kan kontakte kommunen og få genoptaget udbetalingen af din førtidspension, hvis din pension er gjort hvilende, og du ikke længere vil arbejde, eller hvis du mener, du fremover vil tjene mindre end hidtil.

Du modtager automatisk invaliditetsydelse, hvis du får gjort din pension hvilende. Invaliditetsydelse er 31.992 kr. årligt (2010).

Kommunen kan ikke gøre din pension hvilende, hvis du er over 60 år."
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2010, 16:49   #9
Onlybyheart
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 19
Styrke: 15
Onlybyheart er ny på vejen
Tusind tak , men problemet er jo at jeg ikke har modtaget nogen former for løn eller lign. men ganske enkelt hjælper min datter, og hun hjælper mig ved at jeg kan komme lidt ud.
Det hele ville have været så meget nemmere hvis jeg havde modtaget en eller anden form for løn, men det har jeg IKKE...
Jeg har også forinden oplyst om at jeg har taget ud til min datter og hjulpet hende - oplyst til dem optil flere gange...

Til at starte med kaldte de mine kontoudtog ind for at se om det var korrekt at jeg intet havde modtaget, og det var korrekt.
Nu er de begyndt på at det nok er mig der står bag virksomheden fordi jeg har overført mange af mine penge hver måned til min datters konto da jeg havde problemer med homebanking og hun så sørgede for at betale mine regninger for MINE penge.
Nu mener de også at fordi hun løbende har lånt af mig fordi hendes lille virksomhed ikke har givet overskud til at kunne betale firmaets regninger så må jeg have en anpart/del/ejerskab i virksomheden.

Denne tværfaglige sagsbehandler har set sig gal på mig fordi jeg båndede hende og sagde det først til hende efter 3 samtaler, og der gjorde jeg hende samtidig klart at jeg syntes at hun havde en meget dårlig opførsel... det skulle jeg nok aldrig have sagt
Onlybyheart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2010, 18:31   #10
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
hold da op få fat i en revisor han er den eneste der kan klare/hjælpe jeg ud af alt det rod der er så mange problemer i det i har gjort overføre penge osv osv listen er så laang revisor hurtigst mulig
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kender I ham ? Stjernen Alt det andet 5 05-05-2012 20:50
Kender i dem ??? aasted Alt det andet 1 16-07-2011 23:13
Kender I det mor2 Accept fra vores omgivelser 9 10-05-2010 22:22
jo jo , ingen der kender nogen , der kender.. o.s.v. helle4 Politik og Samfund 7 06-12-2008 16:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension