K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-12-2009, 23:44   #11
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Undskyld jeg er lidt offtopic del den endelig hvis det bliver for offtopic:

Dvs en førtidspensionist skal leve i et "kollektiv" for at få sin pension som værende reelt enlig. Eller leve sammen med tæt familie der ikke ville (lovmæssigt) kunne blive en partner.
Det er også ok at bo med en ven bare bolig kontrakten opbygges som et kollektiv. Men en kæreste vil til en hver tid være en partner selvom man IKKE har papirer på sit forhold men kun er kærester. Gælder dette også hvis en fortids pensionist lejer noget af sit hus ud til en kæreste

Har jeg forstået bare en smule af det rigtigt
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 23:47   #12
cleopia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
cleopia er ny på vejen
jeg havde tænkt mig at det skulle være med lejekontrakt, ikke fordi jeg ikke stoler på min bror, men det er af hensyn til mange ting

1000 tak for alle jeres svar
cleopia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 23:49   #13
cleopia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
cleopia er ny på vejen
puh ja det er en stor jungle når man er pensionist, og ikke vil leve alene - uden at det skal gå ud over ens økonomi osv
cleopia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 23:50   #14
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tzari Se meddelelser
Undskyld jeg er lidt offtopic del den endelig hvis det bliver for offtopic:

Dvs en førtidspensionist skal leve i et "kollektiv" for at få sin pension som værende reelt enlig. Eller leve sammen med tæt familie der ikke ville (lovmæssigt) kunne blive en partner.
Det er også ok at bo med en ven bare bolig kontrakten opbygges som et kollektiv. Men en kæreste vil til en hver tid være en partner selvom man IKKE har papirer på sit forhold men kun er kærester. Gælder dette også hvis en fortids pensionist lejer noget af sit hus ud til en kæreste

Har jeg forstået bare en smule af det rigtigt
måske kunne du få et billig værelse og den måde tjene på det jeg kan hvis jeg vil gøre det men når man ser på det er det ikke pengene værd med børn osv men sagsbehandlernen opfordrede og/mig til det lyder vildtm en sandt.men penge kan ikke gøre op i alt heller undvære end alt det bøvl med kig over skulder osv. er hun på den nye fp lov eller den gammel fp ?
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 23:54   #15
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Min kæreste er en dreng Men han fik den vist efter de nye regler har været pensionist i 5-6 år nu. Men gør man det er det vel det de kalder social bedrageri er det ikke Men hvis man lejer en del af sit hus ud er det så lovligt?

Hvorfor hulen skal ens kæreste opfattes som ens mand vi er ikke engang forlovet "kun" kærester
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 23:58   #16
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tzari Se meddelelser
Min kæreste er en dreng Men han fik den vist efter de nye regler har været pensionist i 5-6 år nu. Men gør man det er det vel det de kalder social bedrageri er det ikke Men hvis man lejer en del af sit hus ud er det så lovligt?

Hvorfor hulen skal ens kæreste opfattes som ens mand vi er ikke engang forlovet "kun" kærester
tag op på kristandborg og bank dem i hoved og tving dem til at lave loven om så folk der virkelig lever sammen med den de elsker osv ikke bliver straffet i hoved og røv jeg skal nok tage med dig

men i bor samme derfor bliver hun modregnet
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 23:58   #17
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tzari Se meddelelser
Det er også ok at bo med en ven bare bolig kontrakten opbygges som et kollektiv. Men en kæreste vil til en hver tid være en partner selvom man IKKE har papirer på sit forhold men kun er kærester. Gælder dette også hvis en fortids pensionist lejer noget af sit hus ud til en kæreste

Har jeg forstået bare en smule af det rigtigt
Det er lige meget om det er et eget hus elller lejelejlighed når der er en kontrakt på at der er lejet et værelse ud med adgang til køkken og bad..

Det er ikke det at folk har sex eller varmefølelser der afgør om det er et samliv men om man har sammenblandet husholdning og/eller økonomi
Og om kommunen vil påstå det ene eller det andet kan man jo aldrig vide på forhånd hvis der er tvivlstilfælde... men så må man jo gå i kamp med kommunen hvis det de skønner er forkert...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2009, 00:09   #18
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
I lovens forstand skal der være tale om at man er gift eller lever i et såkaldt "samlivslignende forhold" - rent lovmæssigt beskrives det sådan her:

...At man er reelt enlig, når man ikke lever i et samlivsforhold, hvor parterne gennem kontante bidrag, arbejde i hjemmet eller på anden måde bidrager til den fælles husførelse. Desuden skal et evt. samliv være af en art, der kan føre til ægteskab eller registreret partnerskab - det vil sige, at man dog må bo sammen med sin familie uden at blive regnet som samlevende.

Det vil sige at man rent faktisk ikke behøver at bo sammen for at have et "samlivslignende forhold", man kan have en god ven der kommer forbi 2-3 gange om ugen og hjælper med rengøringen, madlavning osv. - så kan kommunen gå ind og sige at man nu ikke længere er reelt enlig og derfor skal have mindre i FTP, boligsikring osv.

Læg mærke til KAN - dvs.det er ikke sikkert de gør det, men en sagsbehandler der er emsig nok, kan sikkert findes derude.

Tilbage til spørgsmålet: din førtidspension bliver derfor ikke berørt af at din bror flytter ind - din boligsikring gør ret sikkert, da der nu bor 2 personer på adressen.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2009, 00:38   #19
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hr.luko Se meddelelser
I lovens forstand skal der være tale om at man er gift eller lever i et såkaldt "samlivslignende forhold" - rent lovmæssigt beskrives det sådan her:

...At man er reelt enlig, når man ikke lever i et samlivsforhold, hvor parterne gennem kontante bidrag, arbejde i hjemmet eller på anden måde bidrager til den fælles husførelse. Desuden skal et evt. samliv være af en art, der kan føre til ægteskab eller registreret partnerskab - det vil sige, at man dog må bo sammen med sin familie uden at blive regnet som samlevende.
Det er nemlig sådan reglerne... og sørger man for at alt skriftligt er udformet rigtigt så kan man bo sammen med en ven uden at det får økonomiske konsekvenser... andet end lige boligsikring...
Men man skal jo lige være klar over at hvis virkeligheden så ikke svarer til det man opgiver hos kommunen er det bedrageri...

Jeg har som sagt selv haft lejet et værelse ud hvor de godt kunne have påstået at det var samliv da det var en ven udenfor familie... men kontraktens udførlige beskrivelse gjorde at det blev godtaget uden yderligere spørgsmål... var nu i virkelighedens verden også helt reelt og ikke forsøg på bedrageri da vi havde hver vores uafhængige livsførelse.
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2009, 04:59   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og for at gøre det hele endnu mere uoverskueligt, så må man gerne have en LOGERENDE boende ganske gratis, uden farer for boligsikring eller andet. Her er kodeordet LOGERENDE!!!
Kommunen har ganske særlige regler for logerende.

Jeg har altid kun haft logerende boende! Jeg fik fiffet af en sagsbehandler i familien, og det har reddet mange venner fra at skulle bo på gaden (når de var smidt ud hjemmefra), og trygt kunne bo hos mig for en kortere eller længere periode, uden jeg mistede noget på det.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flytte sammen med FP'er?? Misse76 Dit og Dat 2 28-11-2012 19:55
At flytte sammen med et par Helpfreak Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 04-11-2012 17:57
Bo sammen??? med sin mor jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 15-05-2012 14:00
Bo sammen ??? jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 01-12-2011 16:02
Nu må de sgu snart ta sig sammen!! cl8 At søge førtidspension 17 17-11-2007 16:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension