K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-12-2010, 11:39   #1
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
søges oplysninger ang skatte procent i kommunerne

jeg har brugt en del tid på at finde oplysninger fra de forskellige kommuner. for at se hvor meget de trækker en i skat...

grunden er at jeg syntes min trækprocent er høj 39%. men så så jeg i et indlæg at en anden blev trukket 42%..

kom så til at tænke på at jeg for et par år tilbage selv bad om at få hævet min. da jeg skyldte i skat. men er nu i tvivl om om den nu er reguleret tilbage så den nu følger kommunens..

men findes der ikke en tabel eller et skema. så man kan se hvad de enkelte kommuner trækprocent ligger på..???

for en af grunden er at jeg overvejer at flytte..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 12:35   #2
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
oplysninger om skatteporcenter

Hejsa Maja- Bell :-)

Jo der findes en side på nettet, hvor du kan se alle landets kommuner og deres skatteprocent fra 1977 - 2011.

Se link: http://www.skm.dk/tal_statistik/komm...ter/procenter/


M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 12:51   #3
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
ja nu er jeg ikke meget inde i det. griner men prøver ihærdigt for at blive bedre til det..

men har så kikket på skemaet. og ved så at på mit skattekort står jeg til 39 og på skemaet står der så 35,14 for det område hvor jeg bor.. er det så helt normalt??
eller kan jeg bede dem om at sætte trækprocenten ned så det passer..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 20:45   #4
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Bed om at få reguleret din forskudsskat, det er altid en god ide.
Og spørg så samtidig dem om det du er i tvivl om, med hensyn til skatteprocenten !

Jeg har trækprocent på 36% og kender da flere, der har vidt forskellige %-satser i samme kommune.

Der er så mange ting der spiller ind på det du spørger om !
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 22:24   #5
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Det har noget med forskudsregistreringen at gøre og sikkert osse de fradrag at gøre, lønmodtage har et beskæftigelsfradrag.
Jeg har et ekstra kørselsfradrag, fordi min indtækt er under et bestemt beløb, andre har fordi de bor i udkants område, og sådan er der så meget.

Min træk % er 39.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 22:51   #6
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Engel Se meddelelser
Bed om at få reguleret din forskudsskat, det er altid en god ide.
Og spørg så samtidig dem om det du er i tvivl om, med hensyn til skatteprocenten !

Jeg har trækprocent på 36% og kender da flere, der har vidt forskellige %-satser i samme kommune.

Der er så mange ting der spiller ind på det du spørger om !
ja det vil jeg gøre. men det er ikke mere en 14 dage sige jeg sidst havde fat i dem. men må sige jeg ikke syntes at kvinden jeg talte med var inde i det jeg spurte til. men vil prøve igen for på en FP. syntes jeg ikke der er meget at gøre med..

tak for svaret
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 23:00   #7
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Det har noget med forskudsregistreringen at gøre og sikkert osse de fradrag at gøre, lønmodtage har et beskæftigelsfradrag.
Jeg har et ekstra kørselsfradrag, fordi min indtækt er under et bestemt beløb, andre har fordi de bor i udkants område, og sådan er der så meget.

Min træk % er 39.
jo det er jeg er jeg med på. men jeg har ikke noget som burde gå med. men grunden til jeg måtte have fat i dem forleden dag var at de igen overførte fra 2009 som så var overført fra 2008 hvor jeg var i arbejde med en rimelig høj løn..

så ved ikke hvad de bruger når de tydeligt kan se en gevaldig nedgang i ens indkomst i 2009.. så må sige jeg har ikke meget fidus til dem mere..

jeg var så lidt fræk og ville så høre hvor mange penge jeg skulle regne med at få tilbage i skat. og der mente hun så ikke jeg skulle regne med noget og det må hun vel kunne se. på tros af de forkerte tal i indkomsten.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 00:58   #8
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Man kan selv gå ind og rette i forskudopgørelsen, i sin skatte mappe, hvis ens indkomst har ændret sig siden de har udskrevet den.

Susanne
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 09:15   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
maja-bel, kan godt forstå du undrer dig!

Jeg har nu i 2 år bakset med Sorø Kommune om at få en SPECIFIK UDREGNING af en månedlig udbetaling!

Har endog været til møde med de "kloge" hoveder både lokalt men også på Skattecentret for vores område!

OG i de sidste 2 år har jeg fået et stort beløb retur i skat men STADIG ikke nogen specifik udregning -dåååååå!

Har været inde og ændre på forskudsregistreringen, har gjort hvad jeg kunne for at få et så korrekt beløb som muligt MEN lige lidt hjælper det!

For at sige det kort, jeg er IKKE imponeret over deres såkaldte kunnen!

For os betyder det herhjemme et månedligt afsavn på over 1000kr, hvilket igen gør, at hvis vi havde disse penge(som jo hvert år viser sig retteligt at være vores) ja, så kunne vi fx få råd til medicin sidst på måneden!

Som det er nu, må vi ofte undvære, suk.

Iøvrigt, nogen der har nogle super gode ideer til hvordan man får rusket op i de ansvarlige så de forstår at regne den ud?

Takker på forhånd, jeg HAR givet op!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 12:41   #10
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
jo det er jeg er jeg med på. men jeg har ikke noget som burde gå med. men grunden til jeg måtte have fat i dem forleden dag var at de igen overførte fra 2009 som så var overført fra 2008 hvor jeg var i arbejde med en rimelig høj løn..

så ved ikke hvad de bruger når de tydeligt kan se en gevaldig nedgang i ens indkomst i 2009.. så må sige jeg har ikke meget fidus til dem mere..

jeg var så lidt fræk og ville så høre hvor mange penge jeg skulle regne med at få tilbage i skat. og der mente hun så ikke jeg skulle regne med noget og det må hun vel kunne se. på tros af de forkerte tal i indkomsten.

Skat overfører din Brutto indkomst fra de forgående år men en regulering på X antal % pr. år. Hvis du ikke ændre bruttoindkomsten på din forskudsopgørelse for indkomståret. F.eks 2011 så beregnes skatten af din bruttoindkomst ud fra de oplysninger Skat har.

Du kan se i din skattemappe hvilke oplysninger SKAT har liggende på dig og du kan se din forskudsopgørelse for 2011 og derved se om din bruttoindkomst er sat for højt. Er den det må du rette den, så du ikke betaler mere end højst nødvendigt

Du kan også se på din Årsopgørelse for 2009 om du skulle om du skal ha overskydende skat udbetalt eller om du har restskat til indbetaling. Er restskatten til og med 18.300 kr. (for indkomståret 2010) bliver automatisk indregnet i din næste forskudsopgørelse. Restskat over 18.300 kr. opkræves i september, oktober og november måned. I begge tilfælde lægges der procenttillæg oveni beløbet.

Hvis du har haft restskat i år 2009 påvirker det dit personfradrag, som medsættes og derved kommer du til at betale en større del i skat. Denne øgede betaling sker via en forhøjet trækprocent, hvilket også er grunden til at din trækprocent er højere end den oplyste % for din kommune.

M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skatte gæld jjsonn Alt det andet 3 20-02-2012 09:01
skatte stigninger nille60 Politik og Samfund 3 03-10-2011 22:58
Nedsatarbejdsevne i procent ? Ouzo Alt det andet 4 11-10-2010 09:58
Den nye skatte reform 2010 nille60 Alt det andet 1 25-10-2009 20:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension