K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-08-2011, 09:04   #11
Jydepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2011
Lokation: Mariagerfjord
Indlæg: 30
Styrke: 13
Jydepigen er ny på vejen
Jeg har en kopi af lægekonsulentens erklæring. Der står bla. at tilstanden er stationær og alle behandlingsmuligheder skønnes udtømte. Og i skånehensyn står at jeg ikke må have fysisk belastende arbejde, og skal kunne gå, stå og sidde på skift. I konklusionen mener hun så at disse hensyn må kunne imødekommes indenfor flexjobbets rammer. Og da der ikke er nogen væsentlig funktionsnedsættelse alene ud fra de helbredsmæssige forhold, bør jeg kunne varetage mit flexjob.

Fakta er jo bare at da jeg fik mit flexjob for ca 10 år siden kunne jeg arbejde 20 timer om ugen, med de skånehensyn som er beskrevet. I dag kan jeg arbejde tre gange et kvarter om dagen, med de skånehensyn.

I min resurceprofil skriver min sagsbehandler nogenlunde det samme som Vibeke Manniche gør i sin erklæring, for det er jo den sagsbehandleren tager hensyn til.
Så vidt jeg kan se er mit største problem i denne sag, at det der er skyld i jeg ikke kan mere i dag, ikke kan måles i blodprøver eller andet.

Konklusionen af min arbejdsprøvning siger, at min arbejdsevne er så nedsat at jeg uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning herunder flexjob, ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende i et indtægtsgivende arbejde.

Min egen læge skriver bla. Det vurderes at pt's funktionsevne er meget tydelig begrænset. Pt kan kun arbejde eller lave noget hjemme ca 15 i træk og må derefter stoppe og hvile.
Et andet sted i beskrivelsen fra min læge står der. Pt har ledlidelser samt rygsmerter som begyndte for mange år siden. Første notat stammer fra 1997, hvor pt blev udredt på reumatologisk afd for første gang og det blev vurderet at pt's symtomer er forårsaget af hendes sukkersyge og man ikke kan gøre noget videre. Prognosen var på daværende tidspunkt ikke god. Siden da er der kommet tiltagende problemer, især rygsmerter hvor pt har tydelig begrænset bevægelighed i ryggen, samt daglige smerter.

Men altså hverken min egen læge eller arbejdsprøvningen bliver der taget hensyn til. Kun lægekonsulentens erklæring.

Jeg tror Mariagerfjord kommune har en regel om 12,5 timer, da det er den besked jeg har hørt gennem alle årene fra forskellige sagsbehandlere. Og som webmaster jo også skriver, kan det ikke betale sig for et firma at ansætte under den tid.

Jeg skal i røngten igen og tale med reumatolog igen her i september. Men der er nok ikke stor sandsynlighed for der kommer nye oplysninger, da jeg fik lavet helt det samme for et halvt år siden. Og som min egen læge skriver er det jo senkomplikationer pga min sukkersyge.

Jeg har også overvejet at raskmelde mig og så gå i arbejde igen i de 12,5 timer om ugen, men jeg ved bare at jeg når højst til dag 2 eller 3, så må jeg sygemelde mig igen. For så er jeg ikke engang i stand til at rejse mig fra min seng. Det er jo heller ikke løsningen, da jeg er eneforsørger for et autistbarn.
Jydepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2011, 10:04   #12
Tvillingemor
Slettet pga inaktiv mailadresse. Kontakt Web
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2011
Lokation: Aabenraa
Indlæg: 27
Styrke: 13
Tvillingemor er ny på vejen
En lægekonsulent ved kommunen må ikke vurdere noget som helst. Deres eneste opgaver er at oversætte latin til dansk, så sagsbehandlerne kan forstå hvad ens egen læge og evt. speciallæger skriver.
Se 2 sidstnævnte har jo mødt patienten, det har lægekonsulenten ikke.
Tvillingemor.
Tvillingemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2011, 10:20   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jydepigen Se meddelelser
Jeg har også overvejet at raskmelde mig og så gå i arbejde igen i de 12,5 timer om ugen, men jeg ved bare at jeg når højst til dag 2 eller 3, så må jeg sygemelde mig igen.
I stedet for at knokle på i de 12,5 timer, så gør, som du sikkert gjorde i din arb.prøvning.
Sig fra når du kan mærke, at det går den forkerte vej, også selvom det så betyder, at du dagligt kun arbejde 3 x et kvarter.
Snak evt. åbent med din arb.giver om det.

Selvom din kommune evt. har en uskreven regel om 12,5 timer, så kan du ikke være sikker på, at de bruger den hver gang.
Og hvis du søger om pension og får afslag, så risikerer du at ende på kontanthjælp, derfor anbefaler jeg den anden løsning, som jeg beskrev højere oppe.

Når kommunen er røget så er du nødt til, at være speget.
Sagt på en anden måde, du er jo nødt til, at spille efter samme regler som kommunen.

I 2007 blev jeg visiteret til fleks på baggrund af en arb.prøvning hvor jeg "klarede" 6-9 timer pr. uge.
I 2010 blev jeg tilkendt førtidspension på baggrund af en arb.prøvning hvor jeg "klarede" 8 timer pr. uge.
Kan du se logikken?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2011, 11:31   #14
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
idag sker der jo at minister støj er i samråd omkring lægkunst. at det var en enlig svale vi må jo håbe at hun bliver kloger
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2011, 12:30   #15
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Jydepigen

Ud over de øvrige råd du har fået, mener jeg også på baggrund af netop afsluttede samråd ang. lægekonsulenter, at V. Manniche ikke skal konkludere for SB, hvilket hun gør eft. din gengivelse her
Citat:
I konklusionen mener hun så at disse hensyn må kunne imødekommes indenfor flexjobbets rammer. Og da der ikke er nogen væsentlig funktionsnedsættelse alene ud fra de helbredsmæssige forhold, bør jeg kunne varetage mit flexjob.
hvorfor du har mulighed for at klage over denne konklussion til Borgmesteren, hvis du orker.

Min understregning, som skal ses i forhold til nedenstående:

Til gengæld skriver din prak. læge flg.:
Citat:
funktionsevne er meget tydelig begrænset
.

Her er sagens kerne desværre nok: det er væsentlig, at du får en lægeudtalelse, forhåbentlig kommende sept. hos spec.læge, hvor denne kender gradinddelingen af nedsat funktionsevne, som kan imødekomme en nedsat flekstid, såeldes at du kan bede om en fornyet vurdering via RP ect.

Din prak. læge taler desværre "kun" om begrænset, hvis man fjerner meget tydelig, hvilket ikke indgår i gradsindelingssproget. Hvorfor kommunen vil fastholde pga. termen væsentlig el. betydelig begrænset ikke er nævnt.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2011, 13:51   #16
Jydepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2011
Lokation: Mariagerfjord
Indlæg: 30
Styrke: 13
Jydepigen er ny på vejen
Tak for alle jeres svar og gode råd. Tvillingemor skriver at lægekonsulenten ikke må vurdere, men det synes jeg jo bestemt hun gør her. Gunvor skriver at jeg kan klage til borgmesteren. Det vidste jeg ikke var en mulighed. Måske jeg skal prøve den.
Jeg har lige i dag modtaget et anbefalet brev fra min chef hvor jeg bliver indkaldt til et møde, fordi kommunen har skrevet at jeg er færdigudredt hos dem og burde kunne vende tilbage til mit arbejde.
Jeg ved snart ikke hvilken rækkefølge jeg skal gøre tingene, og ikke mindst hvordan jeg skal bære mig ad. Synes snart alt mit "ork" i denne sag er opbrugt...... Men det kender alle jer herinde garanteret alt for godt..... Men der er jo ikke andre til at gøre noget end en selv.
Jydepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 07:26   #17
Jydepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2011
Lokation: Mariagerfjord
Indlæg: 30
Styrke: 13
Jydepigen er ny på vejen
Nu skal jeg jo til møde med min chef, og hvis han vil være med til jeg prøver igen, med mindre timeantal osv, så vil jeg nok forsøge. Det er vel bedre at prøve, så kan kommunen da ikke sige jeg ikke vil samarbejde??
Men det er vel ikke muligt at klage over stop af sygedagpenge samtidig?
Har nogen af jer herinde erfaring med, hvad man gør i den situation?
Jydepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 09:05   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Er ikke helt inde i sygedagpenge, kontra sygedagpenge!

Men hvad siger din fagforening?

har du fået en afgørelse, vedr denne vurderin ift fleksjob, denne SKAL laves!

Denne vurdering bør du tale med din arbejdsskiver og fagforening om, da arbejdsskiver, jo også må kende til din forringet tilstand.

Herunder bør kommunen jo svare på tidligere stillet spørgsmål?

Som du bør klage over, altså kommunes konklusion!
Vurdering!

For hvad siger arbejdsgiver? Han skal jo nu betale for at du ikke kan arbejde i samme omfang?

Måske en raskmeldning, dernæst fyring fra dit job, og du ender på leddighedsydelse?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 11:26   #19
Jydepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2011
Lokation: Mariagerfjord
Indlæg: 30
Styrke: 13
Jydepigen er ny på vejen
Jeg er ikke medlem af en fagforening. For da jeg blev tilkendt flexjob for ti år siden, fik jeg oplyst at jeg ikke ville have gavn af en fagforening, og det derfor blot ville være spild af penge.
Kommunen mener jeg bør klare mit flexjob med 12,5 timer, med skånehensyn. Problemet er bare at der ikke kan laves flere skånehensyn end jeg havde da jeg blev sygemeldt fra det.
Min arbejdsgiver har jeg endnu ikke haft møde med, blev bedt om at ringe og aftale en tid til et møde, men kan ikke ringe ham op.
Har overvejet til mødet med arbejdsgiver at lægge alle kort på bordet. Så bliver jeg sikkert fyret, men så må jeg tage den derfra. Kan jo slet ikke klare 12,5 timers arbejde om ugen.
Jydepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 08:13   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har ikke det store overblik over fleksjob, men umiddelbart er bedste at lægge alle kort på bordet!

Han har vel også bemærket din yderligere nedsatte arbejdsevne?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulentens rolle ?? kamma Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 16-11-2010 13:09
lægekonsulentens rolle Hejdien Skal kommuner ikke overholde loven? 12 07-08-2010 23:09
Lægekonsulentens 2 jobs Anni_D Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 09-06-2010 09:36
Lægekonsulentens rolle THJ Lægekonsulenternes Rolle 5 28-09-2008 00:21
Lægekonsulentens rolle. phiselknast Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 31-12-2007 01:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension