K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2009, 13:42   #1
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Når sagsbehandleren siger et og gør noget andet.

Jeg var jo til møde på kommunen d. 18.08.09 sammen med min bisidder, vi aftalte, at Sagsbehandleren fik en jobsonsulent til, at kontakte mig, så jeg kunne komme ud i en ny arbejdsprøvning, og komme nærmere flexjob. Der blev også snakket om hvilke brancher der kunne være gode for mig.

Får så en løbende orientering fra ASK, og der ser jeg så hvad Sagsbehandleren har noteret om mødet.

Inviduelt kontaktforløb jvf.lov om aktiv beskæftigelsesindsats § 15 kontaktforløbssamtale afholdt d.d.
Se udskrift fra Det Centrale Registreringsværktøj (DRV) i aktiveringschartekket.

Målgruppeplacering.
jvf. lov om aktivbeskæftigelsesindsats § 2.3 Match 4

Overvejelser.
P.G.A DRV udskrift og tidligere vurderinger kunne det være hensigtsmæssigt fremadrettet at henvise Susanne til revalideringscenter for yderligere afklaring, og udredning af erhvervsevne. Denne vurdering er tidligere fremkommet i forbindelse med, at hendes revalidering blev afbrudt.

Ret og pligt til første tilbud for personer der er fyldt 30 år.
Jvf. LAB § har Susanne i en sammenhængende periode på 9. mdrs
Kontanthjælp ret og pligt til at påbegynde tilbud 1. d. 1. Oktober 2009.

AMS
Passiv kontanthjælp.

Har så fået en mødeindkaldelse til d. 30 September.

Jeg er total forvirret de siger et, og skriver noget andet. Der er intet noteret om at jeg skal i arbejdsprøvning, og at der skal tages kontakt til jobkonsulent. Håber da ikke, at de i ramme alvor vil sende mig i afklaring d. 1/10 skal til møde på kommunen dagen før. Der er ikke lavet nogen jobplan, og den skal jeg underskrive 4 uger før.

Har intet modtaget, og ikke skrevet under på noget.

Hvad er DRV ?
Jeg hører til i jobcenter Aalborg ( nærmere betegnet Skalborg )
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 13:56   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
DRV betyder det Digitale registreringsværktøj som du kan læse meget mere om hér: http://74.125.77.132/search?q=cache:...&hl=da&ct=clnk

Der stod det samme i en aktindsigt jeg sidder og nørkler med som bisidder, så jeg har det frisk i hukommelsen, hehe.....

Der står faktisk utrolig meget nyttig information i ovenstående link, så print det gerne ud eller gem det et sted på computeren.

Jeg er dog af den mening, at de benytter DRV med henblik på ordinær beskæftigelse, hvilket jo ikke lige rimer på din sag...eller?

Sidst redigeret af Ninja; 27-09-2009 kl. 13:59.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 15:06   #3
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Min umiddelbare fortolkning af "henvise Susanne til revalideringscenter for yderligere afklaring", er at man vil afprøve dig der for at få en endelig afklaring af hvad din reelle arbejdsevne er, hvilke skånebehov der skal tages hensyn til og hvilken slags arbejde du ville kunne bestride i et fleksjob.
Der er også tilknyttet jobkonsulenter sådan et sted.

Jeg har selv været gennem adskillige arbejdsprøvninger både i kommunalt regi og på private arbejdspladser, som fra kommunens side bare alligevel er blevet vurderet som "ikke fyldestgørende nok" eller i visse tilfælde blot betragtet som en slags aktivering.
Men først da jeg kom på sådan et afprøvnings/afklaringsforløb som nævnes her, kom der en klar vurdering frem af min arbejdsevne, eller rettere mangel på samme, og på baggrund af det besluttede min sagsbehandler så at starte en sag om førtidspension, som dog ikke er afsluttet endnu.

Så jeg tror ikke du behøver være så "forskrækket" over det, men se det som en mulighed for at komme et langt skridt videre hen mod en afslutning i din sag.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 15:18   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nullemus Se meddelelser
Min umiddelbare fortolkning af "henvise Susanne til revalideringscenter for yderligere afklaring", er at man vil afprøve dig der for at få en endelig afklaring af hvad din reelle arbejdsevne er, hvilke skånebehov der skal tages hensyn til og hvilken slags arbejde du ville kunne bestride i et fleksjob.
Der er også tilknyttet jobkonsulenter sådan et sted.

Jeg har selv været gennem adskillige arbejdsprøvninger både i kommunalt regi og på private arbejdspladser, som fra kommunens side bare alligevel er blevet vurderet som "ikke fyldestgørende nok" eller i visse tilfælde blot betragtet som en slags aktivering.
Men først da jeg kom på sådan et afprøvnings/afklaringsforløb som nævnes her, kom der en klar vurdering frem af min arbejdsevne, eller rettere mangel på samme, og på baggrund af det besluttede min sagsbehandler så at starte en sag om førtidspension, som dog ikke er afsluttet endnu.

Så jeg tror ikke du behøver være så "forskrækket" over det, men se det som en mulighed for at komme et langt skridt videre hen mod en afslutning i din sag.
Jeg tror absolut heller ikke, at det er dårligt, men virker bare forkert at der bliver sagt noget, og gjort noget andet.

Men vi er forberedte på mødet, har min bisidder med.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
DRV betyder det Digitale registreringsværktøj som du kan læse meget mere om hér: http://74.125.77.132/search?q=cache:...&hl=da&ct=clnk

Der stod det samme i en aktindsigt jeg sidder og nørkler med som bisidder, så jeg har det frisk i hukommelsen, hehe.....

Der står faktisk utrolig meget nyttig information i ovenstående link, så print det gerne ud eller gem det et sted på computeren.

Jeg er dog af den mening, at de benytter DRV med henblik på ordinær beskæftigelse, hvilket jo ikke lige rimer på din sag...eller?
Tak for linket er gemt, og sendt til min bisidder.

Hvordan kan man se hvad der er registreret om en i DVR ?

Sidst redigeret af Stezu; 27-09-2009 kl. 17:48. Årsag: 2 indlæg slået sammen - skriv til flere brugere i samme indlæg
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 15:44   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg aner det ikke...endnu. Har mailet fra Herodes til Pilatus og spurgt om det samme. Håber på svar i løbet af ugen.

Af aktindsigten fremgår der INTET om DVR, så jeg er bange for om det er interne notater som netop IKKE må oplyses til borgeren. Men vi får se....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 16:15   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg aner det ikke...endnu. Har mailet fra Herodes til Pilatus og spurgt om det samme. Håber på svar i løbet af ugen.

Af aktindsigten fremgår der INTET om DVR, så jeg er bange for om det er interne notater som netop IKKE må oplyses til borgeren. Men vi får se....
Vil du lige give mig besked, hvis du finder ud af noget om det DVR, dem burde man jo have aktindsigt i. Jeg vil nemlig gerne vide hvad det direkte er.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 16:44   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det skal jeg nok!!

Og jo! Det kunne godt nok være dejligt at få indsigt i DVR, så kan man jo se om de siger det ene, og skriver noget andet - og vedlægger aktindsigt på noget fjerde.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 20:22   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, det skal jeg nok!!

Og jo! Det kunne godt nok være dejligt at få indsigt i DVR, så kan man jo se om de siger det ene, og skriver noget andet - og vedlægger aktindsigt på noget fjerde.
Gad vide hvad de vil svare hvis man ber om agtindsigt i DVR ? for så kan det jo være lige fedt med agtindsigt, hvis de alligevel bare skriver det vi ikke må se i DVR.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 20:34   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen det kan meget vel være tilfældet. Jeg har i min egen sag fået SÅ mange overraskelser og fik med partshøringen papirer at se, som jeg overhoved ikke anede eksisterede på trods af løbende aktindsigt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2009, 06:35   #10
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
Jamen det står jo i DRV :

Den ledige skal ved hver kontaktsamtale have et udskrift af det digitale registreringsværktøj (DRV)

Hvad skal registreres i det digitale registreringsværktøj
(DRV) i Arbejdsmarkeds-
portalen Indholdet af samtalerne:

Ved den første kontaktsamtale opretter sagsbehandleren en sag i Arbejdsmarkedsportalen. Det sker ved at indtaste den lediges cpr.nr. i menupunktet " Visitation".

Under feltet " Kontakt " vælger du mellem 1. kontaktforløbssamtale, efterfølgende kontaktforløbssamtale eller jobplansamtale. Ved den første kontaktsamtale skal Jobbarometer og forsørgelseshistorikken checkes.

Under " kontaktform " foretages ligeledes et valg. Vær opmærksom på at telefon-kontakt eller kontakt via e-mail kun
" nulstiller " kontaktforløbet, hvis den ledige er i aktivering.

De fem opmærksomhedspunkter udfyldes i det omfang, det er nødvendigt til belysning af sagen - dog skal " Eget arbejdsmarkedsperspektiv " , " Faglige og praktiske kvalifikationer " og " Opsamlende vurdering " altid udfyldes.

Beskæftigelsesmedarbejderen skal ligeledes ved enhver kontaktsamtale registrere matchkategorier og visitationskategorier. Ved brug af matchkategorierne 2-5 skal vurderingsgrundlaget registreres.

Yderligere står der : Den ledige skal ved afslutningen af samtale have en kopi


Personlig har jeg aldrig fået noget som helst...........

som jeg opfatter det er det blot et andet navn, de ændrer systemer konstant OPERA KMD DRV...OSV

Sidst redigeret af SÅrdnok!; 28-09-2009 kl. 06:38.
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Når kommunen skriver et og gør noget andet lila Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-03-2012 00:02
Oppositionen: Mette Frederiksen siger et og gør noget andet Webmaster K10 Nyheder 0 06-12-2011 21:20
Om noget helt andet!! Bassemanden Alt det andet 5 22-08-2010 02:33
Livsstilssygdomme eller noget helt andet? zuza Politik og Samfund 4 10-06-2010 16:45
Lidt noget andet :O) Panikangst Gunell Alt det andet 3 12-04-2010 21:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension