K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2009, 10:39   #1
kelstrup
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: odsherred
Indlæg: 40
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kelstrup er ny på vejen
Question Arbejdsprøvning (er)

Er der nogen der ved hvor mange gange en kommune må sende en i arbejdsprøvning???
kelstrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 10:49   #2
Dandanell
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Odsherred
Alder: 44
Indlæg: 23
Styrke: 16
Dandanell er ny på vejen
Hej

Det må de vist lige så mange gange de vil, indtil de har svaret på det de søger.

Er selv i arbejdsprøvning lige pt og de vil vist stoppe den også sende mig til et nyt sted.
Dandanell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 10:56   #3
kelstrup
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: odsherred
Indlæg: 40
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kelstrup er ny på vejen
min kæreste har været det 4 gange nu og er kun blevet mere og mere syg.
Skal til møde med sagsbehandler tirsdag, men har en sag kørende igennem 3F, så der kommer en med derfra,heldigvis.
kelstrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 11:22   #4
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hej, kelstrup, har lige siddet og surfet lidt rundt, og så i din blog at du havde skrevet noget vigtigt!

Vær sød at sætte den ud i den åbne tråd, for der er da et eller andet helt galt; men det undrer mig nu heller ikke når der er tale om Odsherred Kommune

Hvor længe varede den revalidering inden sygemelding?

Og hvor er lægen henne i billedet, for det kan jo ikke være meningen, at folk skal blive endnu mere syge af deres arbejdsprøvninger

Jeg er så glad for at 3F er gået ind i jeres sag; men hvis vi skal kunne besvare dine spørgsmål ordentligt, er det af yderste vigtighed at du skriver nogle flere oplysninger til os

Du kan jo prøve at gå op øverst på siden og læse i forumregler (bare tryk på boblen), så finder du gode råd om, hvordan du bruger siden her, og vi bliver bedre i stand til at give nogle gode råd, for der sidder nogle smadder dygtige mennesker rundt om, som nok skal svare dig når de får de rigtige oplysninger

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 11:39   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig med de andre, de kan vist arbejdsprøve i én lang uendelighed - har selv 35 arbejdsprøvninger bag mig! Til dette skal så nævnes, at jeg i perioden var svært psykisk syg og derfor ikke kunne melde ud at jeg fik det værre, nogle af arbejdsprøvningsstederne fandt jeg endda selv
Så selvom det gik meget dårligt, og Jens Bang havde skrevet at de måtte stoppe omgående med de arbejdsprøvninger, så ignorerede de ham og fortsatte...

I forbindelse med sagen om førtidspension, kom jeg IKKE i nogen arbejdsprøvning selv om den sidste arbejdsprøvning var fra 2002 og jeg søgte om førtidspension 2007/2008.

Dog vil jeg kraftigt anbefale, at man får talt ordenligt med sagsbehandleren omkring arbejdsprøvningen, så man ikke mister den røde tråd.

Man skal have at vide, hvorlænge man skal være i arbejdsprøvning, hvad formålet er med prøvningen, og om man kan risikere at skulle arbejdsprøves igen, så fremt resultatet ikke var helt så tilfredsstillende.

De må ikke overbelyse en sag, ligesom de heller ikke må 'shoppe' rundt i arbejdsprøvninger for at presse klienten op i timer.

Jeg er bisidder for en mand, og hans sagsbehandler sagde, at det burde være nok med én...højest to arbejdsprøvninger, for at få kradset sammen til en holdbar ressourceprofil.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 12:20   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Arbejdsprøvninger er vanvid. En Arbejdsprøvning er helt ok.

hvis man ikke kan finde ud af om kan arbejde eller ej efter en. Så er det kun kasse tænkning.
Kan tydelig se herinde at det går udover dem som har været på kontanthjælp i flere år.
Når man har været igennem en skal man videre i systemet FP flexjob eller revalidering.
Men det er billigere for komunen af holde folk på kontanthjælp frem for at hjælpe dem.
rigtig trist og det hjælper netop ikke folk tilbage på arbejdesmarkedet. tværtimod efter min vurdering. Det bliver man kun endnu mere syg af.
et menneske skal som regel have et mål før man trives. I hvertfald for mig selv
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 12:20   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Når man er i en arbejdsprøvning skal man altid forlange at få en praktik aftale af den skal det fremgå hvor mange timer ca personen skal være der hvor længe personen skal være der , hvad skånehensyn personen har og ikke mindst hvad skal arbejdsprøvningen vise ...

Når så den er overstået så skal man forlange at få evauleringen af den og hvis de mener der skal en ny arbejdsprøvning til skal man forlange at få at vide hvorfor og hvad det var der gjorde at den tidligere arbejdsprøvning ikke kunne vise dette ...

Der er en grund til at man har en midtvejsevaluering hvis man mener at der er ngoet galt er det den evaluering hvor de har mulighed for at rette op og rette til komme med andre tiltag der feks kan hjælpe , selv er jeg ikke kommet over ti timer om ugen i min arbejds prøvning så nu kommer min sagsbehandler med en fysioteraput på torsdag de skal se om jeg sidder rigtigt om jeg står rigtigt om jeg bruger mine hjælpemiddel-er som jeg skal og ellers skal de vise mig hvordan jeg skal bruge dem .

Dette er jo i håb om at jeg lige kommer en smule mere op i tid og kan bestride endnu et fleksjob ..

men de ting de skal afklare de står i min praktik aftale og jeg forventer og formoder at de efter den kan sige om det skal være det ene eller det andet, ikke en ny arbejdsprøvning ...
  Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 12:57   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg her følt mig snydt i mine arbejdsprøvninger for trode de skulle bevise hved jeg kan klare , men det har altid endt med hvad jeg ikke kunne og hvad vi så tror er muligt --- Men det måske også godt nok ?
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 13:40   #9
Helene57
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
Helene57 er ny på vejen
Her i Viborg Kommune skal man pr. automatik i mindst 2 arbejdsprøvninger - det er blevet vedtaget på kommunen !
Skræmmende udsigter for en som dårlig har overskud til den ene arbejdsprøvning !
Helene57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 16:49   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg fatter enlig ikke det er nødvendigt med alle de afprøvninger .Det må koste vildt mange penge for i min foriege afprøvning hos anden aktør fik jeg sammen med min resueceprofil ,nogle papir på af de havde betalt over 30.000 kr for ca6 uger det varede...Men det måske ikk komunnekassen der betaler det ...
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension