K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2009, 14:28   #1
Chihuahua
Elsker at være her på K10
 
Chihuahuas avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 57
Styrke: 16
Chihuahua er ny på vejen
Arbejdsprøvning

Så var jeg til det første opfølningsmøde i går i min arbejdsprøvning...

Det endte så med at jeg stoppede dags dato... Aldrig har jeg følt mig så dårlig til mit job, og følt mig så uvelkommen et sted.. tænk at nogle arbejdssteder siger ja til at ha folk i jobprøvning, og så ikke magter det alligevel

Man føler det er et mega nederlag, og jeg har bare aldrig i mit liv fået at vide at jeg ikke kunne mit arbejde.. og oveni alt det andet man slås med.. hele ens situation, ens sygdom og ens økonomi.. ja hvorfor ikke Nej hvor var jeg bare ked af det i går...

Nu må jeg så bare håbe at det næste sted er et mere rummeligt sted, så det kan blive en god oplevelse...

Nåå skulle bare lige ha luft..
Chihuahua er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 15:11   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der er desværre mange som anser dette for en nem måde at få noget billig arbejdskraft på...og som ikke har de nødvendige evner til at få det til at gå ordentligt...

Husk næste gang at få sat dine skånehensyn på skrift så det fremgår tydeligt hvad du kan og ikke kan og så ingen kan misfortolke noget...

Krydser fingre for at du finder noget ordentligt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 16:21   #3
Chihuahua
Elsker at være her på K10
 
Chihuahuas avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 57
Styrke: 16
Chihuahua er ny på vejen
De er ved at undersøge om jeg kan få en mentor til det næste sted jeg skal hen.. så det håber jeg det lykkes..
Chihuahua er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 16:41   #4
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Misbrug af aktivering

Det vil komme flere ledige i aktivering på offentlige arbejdspladser i fremtiden. Og selv om de fastansatte medarbejdere ser flere fordele end ulemper ved at samarbejde med aktiverede kolleger, så er der også i høj grad tale om misbrug af aktivering. Eksempelvis mener hver tredje medarbejder i kommunerne, at arbejdet kun kan udføres med hjælp af de aktiverede.

Læs mere her

http://forsiden.3f.dk/article/200906...423986136/2140

og se rapporten her

http://forsiden.3f.dk/assets/pdf/SD103080464.PDF
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 21:22   #5
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
misbrug af aktiveret

Her i byen har den lokale havnefoged altid en i virksomhedspraktik og har haft det i mange år. som han selv siger dejligt med en der ikke brokker sig og så belaster det jo ikke budgetet.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 23:06   #6
Hanne.T.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2008
Indlæg: 34
Styrke: 17
Hanne.T. er ny på vejen
var selv ude for det samme da jeg var i arbejdsprøvning i efteråret.Da jeg havde været der i 3 uger var der stadigvæk ingen der havde spurgt ind til min person det har jeg aldrig prøvet før.Og de arbejdsopgaver der var aftalt som jeg skulle bestride de holdt ikke en meter.Jeg skulle bla.andet lave kontoropgaver (har aldrig lavet kontorarbejde før)så jeg skulle altså lige have tingene vist mere end en gang og det var der bare ikke tid tid.Jeg har aldrig i hele mit liv oplevet noget så nedværdigende følte mig totalt dum.Og dagen før min mitvejssamtale med jobkonsulenten skulle min kontaktperson og mig lige snakke sammen.Hun lagde ud med at hun synes at jeg var for dårlig til at være i arbejdsprøvning jeg er stivgjort i lænden med efterfølgende nerveskade arvæv der sidder og trykker på nerveroden og det gør at jeg halter ind i mellem og det havde hun så også lagt mærke til at jeg gjorde men det havde intet betydning for selve arbejdet så jeg stod totalt uforstående over for hendes angreb og så tændte jeg af.Spurgte hende om hun/de overhovedet var klar over hva det ville sige at have folk i arbejdsprøvning hvilket hun svarrede at det gjorde de egenlig ikke og så røg jeg op i det røde felt 1½mdr.men diverse nederlag og udmygelser det var dråben.Til samtalen første gang inden start sagde jeg at jeg havde gået hjemme siden 2006 og ikke var vant til at være omkring så mange mennesker helt i orden.Første dag kom der 350 mennesker plus de 60 brugere af stedet der kom dagligt de havde influinzavaccination på stedet så resten af den uge kom der ca 250 mennesker igennem hver dag men det klarede jeg ok selv om det var lidt overvældende.Det endte med at da jeg kom hjem ringede jeg tudbrølende til min jobkonsulent snakkede frem og tilbage om jeg skulle stoppe men så ville der jo gå nogen flere mdr.og det havde jeg ikke lyst til det skulle bare overståes så mødte op dagen efter og så kom min jobkonsulet.Mødet endte med at de undskyldte mange gange over at der faktisk ikke havde været tid til at have mig og at de burde have ventet til et andet tidspunkt.Jeg skulle på et tidspunkt laminere nogle menu kort det var a4 størelse og så skulle de bukkes men jeg havde gennem et stykke tid haft mega ondt i mine håndled og kunne ikke bruge min venstre tommeltot og pegfinger det havde hun så også bemærket at jeg havde ømmet mig da de skulle bukkes.Da jeg efter 1½mrd kom til reumatolog viste det sig at det var leddegigt jeg havd fået så derfor havde jeg svært ved at få de kort bukket.Nå men det endte med at hun sagde at de ville forsøge at gøre den sidste tid bedere men der var det allerede ødelagt min selvtillid var lig nul og hver dag skulle jeg næsten slæbe mig afsted.Må sige at jeg klarede det kun ved at have en super jobkonsulent som støttede mig og lagde øre til meget hun sagde i øvrigt også at det var helt i orden hvis jeg valgte at stoppe da vi slulle have den mitvejssamtale men glad var jeg da det var sidste dag dernede.Jeg er ved at søge pension så håber ikke at jeg skal på den igen men det der skete der hvor jeg var kommer aldrig til at ske igen det er helt sikkert.Hanne
Hanne.T. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 08:58   #7
Chihuahua
Elsker at være her på K10
 
Chihuahuas avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 57
Styrke: 16
Chihuahua er ny på vejen
Hej Hanne
Puha sikke en omgang du har været igennem.. Det er utroligt at de arbejdspladser ikke gør sig klart hvad det vil sige at ha folk i arbejdsprøvning... Det er ikke rart at være et sted hvor man ikke føler sig velkommen, og der bliver kigget skævt til en når man f. eks bliver nød til at spørge om tingene flere gange.. Det er ikke sjovt når man føler at det er et nederlag og ens selvtillid ryger sig en tur..

Jeg håber at din pension kommer igennem så du kan få lidt ro på det hele :O) og du slipper for at skal ud igen..

Chihuahua
Chihuahua er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 09:10   #8
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Øv, hvor er det ærgerligt at høre, at det sted, der burde være rummeligt, ikke er det. Chihuahua, jeg håber, at du kommer et bedre sted hen næste gang, og at din jobkonsulent får fulgt op på det, så det ikke kommer til at ske for andre samme sted.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 16:46   #9
Chihuahua
Elsker at være her på K10
 
Chihuahuas avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 57
Styrke: 16
Chihuahua er ny på vejen
Tak skal du ha Morgause.. det håber jeg også jeg gør..man bliver bare så skuffet.. så er det rart at man har nogle gamle kollegaer, som kan fortælle en, at man er super god til sit job..Det varmer ialtfald :O)

Men hørte lige den værste i dag..

En med leukæmi der skulle i arbejdsprøvning på en kirkegård ( og vedkommende er ikke uddannet gartner ) JA folk skal bare sendes ud...
Chihuahua er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 16:49   #10
Chihuahua
Elsker at være her på K10
 
Chihuahuas avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 57
Styrke: 16
Chihuahua er ny på vejen
Pinballs desværre at det skal være sådan... man bliver sgu helt
Chihuahua er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension