K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-07-2009, 23:47   #1
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Neuropsykologisk undersøgelse

Nu har jeg fået at vide at jeg får en neuropsykologisk undersøgelse.

Det ser jeg frem til og det eneste minus er at min kommune visiterer den slags undersøgelser og jeg kan måske komme til at vente til efter sommerferien før jeg bliver kaldt til en undersøgelse.

Jeg ønsker at få at vide om jeg har ADHD eller bare nogle ganske almindelige "forglemmelses huller" i hjernen eller noget helt trejde.

Jeg er jo nærmest blevet anbefalet førtidspension, så jeg kommer nok til at vente mange år endnu før kommunen siger ja.

Jeg kan mærke at jeg mangler at få ro
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2009, 11:51   #2
chrissie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
chrissie er ny på vejen
neuropsyk

Vil bare lige fortælle at jeg var til neuropsykolog for at få undersøgt hjernen efter en togulykke.
Det var meget svært for mig at se mine begrænsninger så tydeligt og endnu sværere at læse rapporten, men efter at ha' fået det lidt på afstand er jeg glad for at sidde med en forklaring på hvorfor så mange ting er blevet så svære, og jeg er holdt op med at blive gal på mig selv når jeg glemmer ting, ord og aftaler=)
chrissie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2009, 12:34   #3
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Chrissie

Ja det er ikke altid nem, at havne i en situation som ikke er selvforskyldt.
Det med at skulle accepterer at man er i en situation, hvor det hele er svært.

Ønsker det bedste for dig.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 10:09   #4
Litha
Føler sig hjemme på K10
 
Lithas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2008
Lokation: Faxekommune
Indlæg: 36
Styrke: 16
Litha er ny på vejen
Hej Havedammen.

Jeg var til Neuropsykologisk undersøgelse i mandags. Det er rigtigt at det bagefter er hård kost at læse rapporten, især når man kan genkende sig selv 100 %. Pludselig falder tingene ligesom på plads og man ved hvofor man f.eks. ikke kan huske simple tal eller datoer.
Det har for mig været en meget surrealistisk oplevelse, hvor det dårlige ressultat er godt!

Ved ikke om det gav mening.

Hvem skal du til?

Læs evt. min tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=9062

God vind og de bedste ønsker for dig.
Venter også på ro...
-Litha.
Litha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 22:45   #5
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Arrow Tak for jeres input *s*

Jeg ser frem till at få at vide hvad det er jeg fejler, for så har jeg noget jeg selv kan forholde mig til selv om det bliver hård læsning.

Litha:

Min kommune udliciterer alle undersøgelser og jeg har intet fået at vide endnu.

Da det er sommerferie tid så kommer jeg nok til at vente nogle uger endnu.
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2009, 18:35   #6
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Cool Neuropsykologisk undersøgelse !

Nu har jeg været til undersøgelse og jeg er stadig forundret over den MEGET gode behandling jeg fik og at tiden ikke var et problem.

Jeg har fået at vide at den meget gennemgående omsorgssvigt jeg har haft fra nul år og frem har gjort at jeg ikke kan "repareres".

Jeg har fået noget ting på plads og det er jeg glad for.

Jeg vil altid have problemer og fleksjob er ingen løsning for mig.

Jeg skal have fundet min egen lille niché jeg passe ind eller jeg skal søge fp.

Neuropsykologen skal gennemgå alt og så skrevet rapporten, så må jeg se hvad der bliver anbefalet.

I dag får ingen jo tilbudt en fp, men jeg kan da håbe at det vil blive gennemgået som en af mulighederne i min kommune.

ELTROXIN:

Jeg kan ikke få EUTHYROX igennem min læge for han siger at der kun findes ELTROXIN og at virkestofferne er blevet ændret fordi de er blevet opmærksom på det.

Han kan slet ikke give mig andet og jeg kan ikke få EUTHYROX gennem ham.

Sidst redigeret af Havedammen; 09-09-2009 kl. 18:37.
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2009, 18:52   #7
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Hej havedammen

vedr. Euthyrox.

Trist du ikke har skrevet det i tråden ....

Håber at du er på facebook gruppen hvor vi har en fin dialog i gruppen vedr. ; "Stofskifte bivirkninger af den ændrede Eltroxin."

Det er dygtige personer der.

Lægen ved intet om tingene derfor.............det gjorde min heller ikke...og ikke et skulderklap til tak for den nye viden....print et af de link ud og giv ham...opgiv ikke...

Sidst redigeret af Ametyst; 09-09-2009 kl. 19:01.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2009, 15:27   #8
Angel
Ved at vænne sig til K10
 
Angels avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2009
Lokation: Høje Taastrup
Alder: 64
Indlæg: 21
Styrke: 16
Angel er ny på vejen
Eltroxin og kognitive problemer

I august sendte kommunen mig til neuropsykologiskundersøgelse for at afdække mine kognitive- og udmattelsesproblemer.

Psykologen sagde at hun har en klient der har fået store problemer med ny Eltroxin, og at vedkommende nu får alternativ medicin fra udlandet. Det var første gang jeg hørte om det.

Jeg har ikke fortalt jobcentret om mine eventuelle problemer med ny Eltroxin. Jeg er stadig i udredning og kommunen mener psykologen kan 'helbrede' mine kognitive problemer så jeg snart bliver klar til min 3. arb.prøv. Godt at en psykolog kan helbrede fysisk sygdom.

Jeg har haft lavt stofskifte i to år men fik det aldrig godt med gammel Eltroxin og har fortsat stofskiftesymptomer med ny Eltroxin. Så måske virker Eltroxin ikke på mig. Når nyt mærke kommer til efteråret vil jeg skifte til det.

Jeg har en medfødt bindevævssygdom der er blevet værre efter stofskiftesygdommen er brudt ud.

Har I andre med disse problemer talt med jeres kommune om det gør jer mere syge eller gør jeres sygdomsbillede uklart?

Angel
Angel er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Neuropsykologisk-undersøgelse???? Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 09-10-2011 17:30
Neuropsykologisk Undersøgelse Mulle63 Alt det andet 13 19-09-2011 10:36
Svar på neuropsykologisk udredning HeidiAnd Alt det andet 4 14-01-2011 21:31
Lægekonsulent og neuropsykologisk undersøgelse. forviret Spørgsmål ang fleksjob 3 11-10-2009 13:12
Hvad er en Neuropsykologisk undersøgelse?? Litha Alt det andet 13 03-07-2009 12:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension