K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2009, 08:59   #1
Mazino
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2008
Indlæg: 22
Styrke: 16
Mazino er ny på vejen
Hejsa !
Jeg har været 4 ugen i praktik i dette firma, jeg begyndte på 18 timer, nu 16 timer og det går okay. Men jeg bor i en anden by end den jeg arbejder i, og fra begyndelsen kunne vi få fribefordring til og fra job... Men nu lyder det sådan...JEG kan IKKE få fribefordring fordi jeg KUN arbejder 16 timer og skal abejde 18,5 timer for at få det.....
Men som FLEX så er vi fuldtids ansat og har samme rettigheder sóm dem eller ??? Jeg er led og ked af det her for nu skal jeg selv købe pendlerkort
( havde ellers set frem til lidt fler penge i pungen, det er jo skønt at man ikke skal vende hver en krone mere),
og det kort kan "jeg" jo bare trække fra i skat, ja tak for kaffe, hvad bliver det næste ?? Hvor kan jeg få hjælp for dem i jobcenteret siger de kan ikke hjælp, men jeg skal snakke med min CHEF og tro mig det har jeg prøvet har endda sendt en mail hvor jeg fortæller at jeg er fuldtidsansat og ikke deltid..... Håber ikke dette indlæg er for rodet.... Jeg er ikke så god til det her. God dag. Mazino

UPS: Alt dette kommer først efter jeg har sagt ja til jobbet for 2,5 uge siden....

Sidst redigeret af Webmaster; 23-09-2009 kl. 09:03. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
Mazino er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2009, 09:40   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det lyder underligt ...

Du skriver du er i praktik ? hvis du er i praktik har du mulighed for kørselsgodtgørelse (du skal så have over 24 km ) er du ansat er det den samme mulighed du har ...

Hvis du er ansat og det er et personalegode at virksomheden betaler for transport så er det vel skrevet ind i din kontrakt eller ?

Hvis ikke så ved jeg ikke lige hvordan du kan takle den, men jeg ville da med det samme snakke med fagforeningen omkring det også hvis de andre på virksomheden får betalt transport ...
  Besvar med citat
Gammel 23-09-2009, 10:44   #3
Mazino
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2008
Indlæg: 22
Styrke: 16
Mazino er ny på vejen
Det gør de, men mig regner de åbenbart ikke for en fuldtidsansat, for hun sagde da jeg fortalte hende det at jeg jo bare kunne få mit kadaver (KROP) trænet op til 18,5 timer.... for det er deltid under 18,5..... det er sgu svært at beskrive. Men det er noget værre rod det hele. Jeg prøver at kontakte HK... Men 1000 tak, jeg ,må jo bare kæmpe det har jeg jo gjort de sidste mange år
Mazino er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2009, 11:30   #4
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Måske jeg er lidt tungnem, men jeg kan altså ikke ud fra dit indlæg finde ud af, hvem du mener skal betale for befordring, om det er arbejdspladsen eller kommunen?

Dernæst om du stadig er i praktik, eller om du er blevet fastansat fleksjobber?

Som hovedregel betaler man altså selv for sin transport til/fra arbejde, uanset om man er fleksjobber eller almindeligt ansat.
Man har så muligheden at trække fra på selvangivelsen, kørselsfradrag for de kilometer der ligger ud over sammenlagt 24 km pr dag.

Me jeg ved som sagt ikke, om virksomheden er så gavmilde, at de betaler deres ansattes transportudgifter?

Dernæst m.h.t. timetallet.
Hvis man er fleksjobber er man som regel ansat på fuld tid (37 timer/uge), selv om man måske kun arbejder i 16 timer.
Altså, du skal have løn for 37 timer og er dermed fuldtidsansat, og det må være det der tæller.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2009, 08:22   #5
Mazino
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2008
Indlæg: 22
Styrke: 16
Mazino er ny på vejen
Hejsa !

Alt er gået i orden, de har fundet ud af at det var dem der havde lavt en fejl, og at man som flex har samme rettigheder som fuldtids ansatte , så jeg får kontrakt i næste uge med transport.
1000 tak for at i er der når det brænder på .

Mazino
Mazino er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stort hul i maven Mileo Dit og Dat 32 16-11-2012 21:26
Et stort spørgsmål mand Alt det andet 11 09-01-2012 20:35
Flex i mandens firma?? rpigen Spørgsmål ang fleksjob 8 09-04-2009 14:33
Et stort.... Brittaf Dit og Dat 2 15-11-2007 22:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension