K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2009, 00:05   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Angry Patienter med job kommer foran i køen

Patienter med job kommer foran i køen

Ja, det er man sandelig IKKE i tvivl om... og da slet ikke pga. sundhedsforsikringerne, som folk UDEN job er med til at finanisere ved højere skat, så arbejdsgiverne kan trække det fra i skat.

Lægeløftet forpligter ellers de hvidkitlede til at yde samme omsorg »for den fattige som for den rige«, ligesom sundhedsloven sikrer borgerne »lige adgang til sundhedsvæsenet«.

Citat:
Grundpille holder ikke
80 procent af 71 adspurgte speciallæger i ortopædkirurgi svarer i undersøgelsen, at de vælger at rykke en patient foran i køen, hvis han har et arbejde og i værste fald kan miste det, hvis han kommer til at vente længe på at blive opereret.

»Det er en grundpille i det offentlige sundhedsvæsen, at bistandsklienten og bankdirektøren venter lige længe. Sådan er det bare ikke i virkeligheden, og det har patienterne ret til at vide«, siger forskeren bag undersøgelsen, Jesper Risom, der gennem flere år har interviewet lægerne.
Citat:
Sundhedsminister Jakob Axel Nielsen (K) vil ikke blande sig i, at lægerne lader patienter med job springe over i køen til operation. Ministeren henviser til, at der de senere år er pumpet milliarder af ekstra kroner ud i sundhedsvæsenet.

»Patienter skal først og fremmest behandles efter, hvor alvorlig deres sygdom er. De mest syge skal ganske enkelt til først. Prioriteringen overlader jeg trygt til lægerne, der jo er forpligtet på deres lægeløfte«, skriver han i en mail til Politiken.
Sådan fralægger man sig ansvaret, selvom man har været medansvarlig for, at det er, som det er.

http://politiken.dk/indland/article664713.ece

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 01:37   #2
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Det er jo " gammelt nyt" ..Alle som er i klemme i systemet.. ved/ aner, at vi er på vej til Amerikanske tilstande!!!

Klar dig selv.. eller køb dig en forsikring som holder dig med hovedet nogenlunde ovenvande ifald du bliver arbejdsløs!!, eller få et job hvor arbejdsgiver betaler for samme forsikringer..

Jeg har dog tænkt lidt ( LOL.. ja kan tænke lidt endnu..) Jeg er jo nærmest ansat af Staten/ Kommunen, da jeg ikke kan få et fleksjob.. mon jeg også er omfattet af sygeforsikringsbehandling??

Eller kan få gratis psykolog hjælp?.. For jeg bliver sq snart skør af at læse om alle de regler og love.. der Hele tiden bliver ændret til vores Ufordel!!

Nå nej.. var sq også bare en lørdags.. nå nej søndags bøvs!

Hygge derude og pas på Jeres helbred
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 16:48   #3
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
En af lægerne i undersøgelsen er overlæge Jens Ole Laursen fra Sønderborg Sygehus. Han siger, at politikerne tager lægerne som gidsler, fordi der ikke er penge nok til hurtig behandling af alle. Overlægen, der opererer knæ og hofter, erkender, at han og kollegernes handlinger strider mod lægeløftet:

»Men vi er en del af et samfund, som vi også må forholde os til.Patienten med arbejde har en nytteværdi over for samfundet og den familie, han forsørger«.
Ja men så er der jo meldt klart ud fra lægernes side... de skider på lægeløftet og opdeler mennesker i dem med nytteværdi og dem uden nytteværdi...
Men det er jo noget der har bredt sig uhæmmet i det dansk samfund de senere år så er vel næppe nogen overraskelse...
Men nu er det da sagt klart og tydeligt så politikerne fra V og K og støttepartiet DF kan være rigtigt stolte af at det er lykkedes at opdele befolkningen i et A og et B hold... stort tillykke med resultatet... eller hvad
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2009, 13:48   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det bliver spændende at høre svaret.

Citat:
Minister må gribe ind overfor brud på lægeløftet


Citat:
Per Clausens spørgsmål til Sundhedsministeren:

Mener ministeren, det er lovligt, hvis læger tager hensyn til om mennesker er pensionister, arbejdsløse eller i arbejde, når det besluttes, hvem der skal tilbydes behandling først?

Vil ministeren tage initiativ til at sikre, at lægerne lever op til deres lægeløfte og ikke giver patienter med arbejde eller selvstændig virksomhed fortrinsret til behandling på sygehusene i forhold til pensionister og arbejdsløse
http://www.enhedslisten.dk/minister-...6gel%C3%B8ftet

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2009, 14:01   #5
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
Det er en svær én i nogen sammenhænge. Der var et interview med en læge i nyhederne om det her, og han nævnte at han havde patienter der hvis ikke de blev puttet længere frem i køen ville miste job eller ret til sygedagpenge. Og dem prioriterede så højest. Probelemet er jo kapaciteten i sygehusvæsenet, snarere end det er prioriteringen - at ventetiden er så lang, at man overhovedet er nødt til at overveje de her ting.
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2009, 14:04   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jo, jeg kan godt se problematikken. På den måde skaber lægerne FÆRRE sociale problemer.

Problemet bliver bare, at folkepensionisten jo kan skubbes bagerst i køen konstant... i teorien i een uendelighed, hvis folk i arbejde bliver ved med at kommer foran, ikke?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2009, 14:10   #7
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
Det er helt korrekt. Der mangler simpelthen kapacitet i sygehussektoren. Der er for mange lukninger af sygehuse, og for få sengepladser.

Derfor er private forsikringsordinger, efter min mening, faktisk ikke en dårlig ting, fordi de aflaster den offentlige sektor. Når et firma sender deres ansatte på et privathospital, betyder der jo mindre belastning på et offentligt hospital. Så er der problemet med lægemangel osv - men det er en uddannelsespolitisk problemstilling. En "sjov" detalje om sundhedsforsikringer - flere og flere kommuner tegner sådanne forsikringer for deres ansatte - det er altså lidt spøjst når offentlige arbejdsgivere sender deres ansatte på privathospitaler. Ikke at de nødvendigvis er skidt, det er bare lidt underligt.
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2009, 14:59   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kohai Se meddelelser
Det er en svær én i nogen sammenhænge. Der var et interview med en læge i nyhederne om det her, og han nævnte at han havde patienter der hvis ikke de blev puttet længere frem i køen ville miste job eller ret til sygedagpenge. Og dem prioriterede så højest.

Jamen det er jo så fint eller er det ? nej det er det bestemt ikke for det er ikke det lægerne er uddanet til , de er udannet til at tage sig af syge mennesker og samfundsøkonomien skal de så pænt overlade til andre ..

Hvad med de mennesker der er heldige at møde en læge der handler som han skal i følge loven ,altså som handler i følge lægeloven , de mennesker vil ikke have en chance for at komme før ind i køen , det er en farlig tankegang den med at det jo sådan set er ok , for hvor stopper det henne ? hvornår er nok nok , når vi har a og b sygehuse a og b mennesker a og b børnehaver a og b skoler og det er jo sådan set i orden for der er nogen der kan betale og nogen der ikke kan ....

Læger SKAL overholde lægeloven og ikke lege samfundsøkonomer , de skal ikke vurdere noget som helst som har med økonomi at gøre ... jeg er med sygdom og det hele lige så vigtig for min familie mine børn mine venner osv , det må og skal være mennesket der er det vigtigste og ikke samfundsøkonomien ...


Citat:
Probelemet er jo kapaciteten i sygehusvæsenet, snarere end det er prioriteringen - at ventetiden er så lang, at man overhovedet er nødt til at overveje de her ting.
Igen en læge er ikke uddannede til at sidde og prioritere noget som helst jeg kende flere syge og arbejdsløse som jeg til hver en tid vil sige har en større berettigelse i deres gang på jord som nogen rig bagger ..... arbejde eller ej ...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Kohai Se meddelelser
Det er helt korrekt. Der mangler simpelthen kapacitet i sygehussektoren. Der er for mange lukninger af sygehuse, og for få sengepladser.

Derfor er private forsikringsordinger, efter min mening, faktisk ikke en dårlig ting, fordi de aflaster den offentlige sektor. Når et firma sender deres ansatte på et privathospital, betyder der jo mindre belastning på et offentligt hospital. Så er der problemet med lægemangel osv - men det er en uddannelsespolitisk problemstilling. En "sjov" detalje om sundhedsforsikringer - flere og flere kommuner tegner sådanne forsikringer for deres ansatte - det er altså lidt spøjst når offentlige arbejdsgivere sender deres ansatte på privathospitaler. Ikke at de nødvendigvis er skidt, det er bare lidt underligt.

Jamen kære Kohai tænk hvis alle de penge som bliver givet i fradrag til virksomhederne kunne kanaliseres over i det offentlige sygehus væsen kunne vi så ikke klare den ... og du skriver jo selv at de kommer på privat hospital fordi der ikke er læger nok i det offentlige ... næææ det er der ikke for de er jo over hos det private ...


Og hvad ang sundhedforsikringer så kan jeg oplyse at jeg prøvede at undersøge hvad det ville koste for mig at få en , da jeg skulle vente et halvt år på en forundersøgelse ....

Jeg kunne ikke få nogen overhovedet jeg var jo syg ....

Lige som jeg aldrig har kunne blive medlem af Danmark jeg var jo syg...

Hvad med dem der er født syge, skal de aldrig have de samme muligheder som dem der ikke er født syge ?

regeringen vil gerne have privatiseret alt de vil bare ikke indrømme det men minimal staten er ved at være her , den er bare indført af bagdøren , der er et helt klart skel på skole , børnehave, hospital for rig og fattig og hvor stopper det hvis vi bare siger ok for vi er jo så forstående og selvfølgelig skal de have det ....

ja ok nu er mellem skatten væk vi har hævet topskatten , jamen herregud så lad dog de rige beholde deres privat hospitaler og deres sundhedforsikringer ,men lad det ikke være op til alle skatteborgere at betale for det , de må betale det selv....

Så ville det være ok med mig os med de små indtægter betaler også skat og dermed til at få privat hospitaler til at køre vi kan bare ikke bruge dem ...

Vi er så bekymret for boligejere men ikke nogen skeler til at en lille lejlighed på 73 kvm mange steder koster 6500 kr og vi har ingen mulighed for at komme på hus marked uanset hvordan du vender og drejer det så er det de fattigeste grupper der betaler for gildet og de fattigste grupper er udvidet til at også gælde folk i arbejde med rimlige indtægter , det eneste gode ved det er at vi med dem i vores gruppe kan vinke lykkeligt farvel til regeringen ...

Gad vide om en flekser i arbejde er en person i arbejde eller blot en syg nede i rækken
  Besvar med citat
Gammel 11-03-2009, 23:16   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der er efter min mening ikke iorden at priotere, folk der recikere at miste arbejde, sygedagpenge.
Hvad med de(os) der har mistet arbejde, sygedagpenge, er kommet på kontanthjælp, ægtefælleforsørgelse, og VENDTER PÅ BEHANDLING/AFKLARING?

Er vi nu blevet mindre værd?
Det er så, åbentbart!
Skal de overhovedet(altså læger)ind og vurdere, når de tilsyenladende ikke kan overskue sagens rette sammenhæng.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
spring køen over RichardSørense Skal kommuner ikke overholde loven? 1 24-02-2012 00:29
Læg en blomst foran mit hus 11. August! Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 31 14-08-2011 11:26
Kræftsyg sætter sig foran Borgen sniffeline Politik og Samfund 37 09-12-2010 00:48
Puha hvad ligger foran mig? nilla Alt det andet 12 10-02-2010 12:14
Søger du fleksjob, skal du foran i jobkøen Stella Manglen på Fleksjob 0 14-02-2008 12:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension