K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2007, 19:17   #1
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Jobcentre og andre aktørerer i Vejle området saboterer netværksadministrator kursus

I en tid med mangel på arbejdskraft inden for EDB-branchen, så forsøgte Jobcenter Vejle at oprette et Microsoft Certified Professional (MCP) X 4 forløb af 40 ugers varighed.

Indholdet i kurset ville kvalificere den enkelte til en stilling i en IT-afdeling eller lille virksomhed som netværksadministrator.

Gennemførelsen af forløbet ville koste ca. 60.000 per deltager. Men Meeen..

Ud af 13 deltagere, som pt. går arbejdsløse fik hele 7 afslag på at deltage i uddannelsen, selvom udbyderen Vejle EDB-skole havde optaget dem på kurset ! Afslagene kom fra lokale private aktører og lokale jobcentre i regionalområdet.

Lokale kommunale jobcentre er en fadæse
Det jeg tror vi her ser i udførelse er lokale forskellige arbejdsmarkedsudvalg i kommunerne, der har opsat lokale og rigide retningslinjer for sagsbehandlerne.

Citat:
Citat fra Vejle.dk http://www.vejle.dk/page20490.aspx
Jobcenter Vejle er sammen med jobcentrene i 13 andre kommuner i landet et pilot-jobcenter - et såkaldt C-center.

I pilot-jobcentrene er det kommunen alene, der har ansvaret for at varetage og tilrettelægge beskæftigelsesindsatsen for alle ledige. Både forsikrede og folk på kontanthjælp.

Og det er byrådene, der har det politiske ansvar for hele indsatsen. I andre jobcentre skal kommune og stat samarbejde om indsatsen på tværs af målgrupper i jobcentret.
Et eller andet sted går der noget grueligt galt, når et kursus som vil opkvalificere og give arbejde bagefter ikke bliver til noget !

Jeg er oprørt, da jeg selv er en af dem der var godkendt af EDB-skolen til at deltage. Men jeg ved endnu ikke om jeg har fået afslag. Eller om jeg bare er ikke er blevet afklaret fra det jobcenter, der forsøgte at starte kurset op. Nemlig Vejle Jobcenter.

Tjah, det var en historie fra den virkelige verden.

Se liste over pilotjobcentre her:
http://www.bm.dk/sw5104.asp
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen

Sidst redigeret af FlemmingLeer; 20-12-2007 kl. 19:21. Årsag: Afslagene kom fra...
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SOS Mors-Thy området... kiskada Dit og Dat 4 09-08-2010 23:15
Anbefaling af reumatolog i Kbh.s området? gunvor Alt det andet 4 28-07-2010 18:54
FPere i området ex. 7400 enborger Dit og Dat 2 19-07-2010 10:50
Sygedagpenge, er der takster på området... Ninja Alt det andet 13 12-02-2010 19:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension