K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2014, 21:06   #1
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Hjælp til oversættelse..

Jeg har igennem Arbejdsskadestyrelsen været forbi en Ortopædkirurg, for at få tjekket min skulder, da jeg har fået genoptaget min sag pga forværring, da skaden er i min lillefinger, men nu har bredt sig...

Har nu fået en kopi af speciellægeerklæringen, men ved ikke hvad det betyder, så det som jeg har svært ved, skriver jeg her og måske der er en som kan oversætte det til forståeligt dansk

Der er diffust hyp- og dysæstesi på hele armen.
Overarmsomfang stort set ens, højre/venstre 30/30 cm, underarmsomfang 24/25 cm.
Bevægeudslag skulder højre/venstre, fleksion 180/30 gr, abduktion 180/45 gr, ekstension 60/15 gr, udadrotation 80/15 gr, indadrotation 90/90 gr.
Ved alle bevægelser i skulderen er der medbevægelse af overkroppen. Impingementtest, supraspinatustest er positive, tests for biceps, ac-led og subscapularis er ikke konklusive.
Passiv udadrotationstest positiv.
Direkte ømhed langs acromion.
Der er fri bevægelighed i venstre albue.
Ingen specifik ømhed af epicondyler.
Der er negativt tinnel over albue, håndled (centralt og ulnart).
Normal puls i hånden.
Der er nedsat kraft i alle bevægelser i skulder, albue og hånd. Fingerpulpaafstand for finger 1-4 er 0 cm, men 1 cm for 5.
Lillefingeren er tynd, næsten atrofisk i forhold til på højre side.
Ca 20 gr ekstensionsdefekt i 5 finger PIP led.
Hverken MP eller PIP led føles ustabil.
Der er specifik nedsat sensibilitet på halvdelen af 4 og hele 5 finger.
Ved objektiv vurdering findes ingen sikre trofiske ændringer på venstre arm og ingen muskelskrumpning men udbredte med blandet nedsat følesans og ubehag ved berøring..
Der findes tegn på sværperartroselignende tilstand omkring venstre skulder med betydelig nedsat bevægeevne og påvirkning af rotatorcuffen.
Der findes specifik nedsat følesans svt ulnanerven på 4 og 5 finger. Lillefingeren er lettere atrofisk, stabil i leddene med nedsat strækkeevne i mellemleddet.
MR-scanning af venstre skulder kan muligvis bidrage til udredning af skuldergenerne, men det er yderst tvivlsomt om nogen form for kirurgisk behandling kan komme på tale.
Der er derfor efter min vurdering ikke flere sundhedsfaglige behandlingstilbud.

Sikke en smøre, den er på 4 sider, dette er bare noget af det, jobcenter har også spurgt om de må få en kopi af den... Det overvejer jeg, hvis den kan hjælpe til at mit afslag til fleks bliver til en godkendelse
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 21:47   #2
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
Oversat = lorte skulder

Er der nogle ord du ikke forstår ?

Du har ihvertfald ikke nemt ved at arbejde med den arm!!

Giv du bare kommunen den ..
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 22:00   #3
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Klukdad Se meddelelser
Oversat = lorte skulder

Er der nogle ord du ikke forstår ?

Du har ihvertfald ikke nemt ved at arbejde med den arm!!

Giv du bare kommunen den ..
Ha ha lorte skulder, hvor har du ret

Min tidligere sagsbehandler sammenlignede min arm med at hun en gang havde haft armen i gips i 4 uger og det var hårdt for hende..

I bund og grund tror jeg bare jeg gerne vil vide hvad min skulder fejler på dansk For det er den som jeg har klaget over til Ask
Så denne linie især... Der findes tegn på sværperartroselignende tilstand omkring venstre skulder med betydelig nedsat bevægeevne og påvirkning af rotatorcuffen.

Den vil jeg så give til min sagsbehandler, var bare i tvivl om der stod at jeg bare skulle ud på arbejdsmarked og gi den gas, for det mener kommunen jo jeg sagtens kan..
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 22:28   #4
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Yanmik Se meddelelser
Ha ha lorte skulder, hvor har du ret

Min tidligere sagsbehandler sammenlignede min arm med at hun en gang havde haft armen i gips i 4 uger og det var hårdt for hende..

I bund og grund tror jeg bare jeg gerne vil vide hvad min skulder fejler på dansk For det er den som jeg har klaget over til Ask
Så denne linie især... Der findes tegn på sværperartroselignende tilstand omkring venstre skulder med betydelig nedsat bevægeevne og påvirkning af rotatorcuffen.

Den vil jeg så give til min sagsbehandler, var bare i tvivl om der stod at jeg bare skulle ud på arbejdsmarked og gi den gas, for det mener kommunen jo jeg sagtens kan..

Det betyder at du har en svær gigtlignende tilstand i venstre skulder .Dette har påvirket musklerne i skulderen og har gjort at du ikke har samme styrke/bevægelighed som normalt.

diffust hyp- og dysæstesi betyder at du har nerveskade /er overfølsom ved berøring. (kan feks være at du føler stærke smerter ved kulde/varme eller ved berøring.

Sidst redigeret af anette29; 11-02-2014 kl. 22:35. Årsag: tillæg
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 22:57   #5
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
Der skulle nok have stået ( svære artroseligende ) istedet for det der står
Typisk læger

Atrose = slidgigt er en folkesygdom !!

Din bevægelighed i skulderen er stærkt nedsat ihvertfald .

Impingement er en anerkendt erhvervssygdom, hvis du har været tilstrækkelig disponeret i dit arbejde ?!!!

Her lidt om rotator cuff syndrom/impingement.
http://www.sportnetdoc.dk/skulder/indeklemningssyndrom

Der står bestemt ikke noget der taler imod en nedsat funktionsevne!!

Rotator cuffen er de 4 sener/muskler som tilsammen udgør din skuldermanchet.
Altså hele muskulaturen i skulderen.

Sidst redigeret af Klukdad; 11-02-2014 kl. 23:00.
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 23:04   #6
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af anette29 Se meddelelser
Det betyder at du har en svær gigtlignende tilstand i venstre skulder .Dette har påvirket musklerne i skulderen og har gjort at du ikke har samme styrke/bevægelighed som normalt.

diffust hyp- og dysæstesi betyder at du har nerveskade /er overfølsom ved berøring. (kan feks være at du føler stærke smerter ved kulde/varme eller ved berøring.
Tusind tak for hjælpen
Jeg har diagnosen reflex dystrofi, det er en nerve sygdom i armen, så den har jeg lidt styr på
Men gigt?? Er lidt i chok, jeg har vilde smerter i skulderen, den knaser og sætter sig fast og kan stort set ingenting..
Jeg fik sat min méngrad på 5% da de "kun" tog hensyn til min lillefinger som gik af led på arbejdet..
Så blev den sat op til 15% pga reflex dystrofien..
Alt det andet er kommet efterfølgende, så jeg er spændt og håber at mine skulder smerter/skade kommer med nu..
15% er ingenting i forhold til hvordan jeg har det, men ved ikke hvordan det bliver fastsat, må bare afvente

Og da dette er en speciellægeerklæring så burde den vel også tælle hos kommunen, men man ved jo aldrig med dem..

Citat:
Oprindeligt indsendt af Klukdad Se meddelelser
Der skulle nok have stået ( svære artroseligende ) istedet for det der står
Typisk læger

Atrose = slidgigt er en folkesygdom !!

Din bevægelighed i skulderen er stærkt nedsat ihvertfald .

Impingement er en anerkendt erhvervssygdom, hvis du har været tilstrækkelig disponeret i dit arbejde ?!!!

Her lidt om rotator cuff syndrom/impingement.
http://www.sportnetdoc.dk/skulder/indeklemningssyndrom

Der står bestemt ikke noget der taler imod en nedsat funktionsevne!!

Rotator cuffen er de 4 sener/muskler som tilsammen udgør din skuldermanchet.
Altså hele muskulaturen i skulderen.
Se det giver mening tusind tak, jeg vil kigge på den side, du henviser til, så kan jeg lære lidt
Kan se jeg har glemt et mellemrum, jeg har skrevet det af fra rapporten

Der findes tegn på svær perartroselignende tilstand omkring venstre skulder med betydelig nedsat bevægeevne og påvirkning af rotatorcuffen.
Ved undersøgelsen sagde han at jeg har en læderet skulder, men på grund af min sygdom ville jeg aldrig blive opereret og "bare" måtte leve med det..


Ved ikke om det giver mening for dig nu..
For mig er det kinesisk
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 23:42   #7
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
Reflex dystrofi er jo nærmest en TERM diagnose
Ajj, spøg til side.
De er måske bange for at forværre skaden ved en operation, da det kan være vanskelig at lokaliserer smerterne du oplever nu !! Og der er mulighed for at de forværre dem ved operationen !!

Men jo !! Du har på papiret en træls skulder og gener der fra ..


Forstår stadig ikke det der (ord)
Måske lægen hed Per !? :-))
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 01:19   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Yanmik Se meddelelser
Den vil jeg så give til min sagsbehandler, var bare i tvivl om der stod at jeg bare skulle ud på arbejdsmarked og gi den gas, for det mener kommunen jo jeg sagtens kan..
Jeg vil anbefale, at du afleverer den ved skranken i jobcenteret, og beder om en kvittering på, at den er modtaget.

Hvis du blot afleverer den til sb, så er der en vis risiko for, at den forsvinder.

Dette har jeg lært af bitter erfaring.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 12:57   #9
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
perartrose---- det KAN være en tastefejl så der skulle stå pArartrose....Dette er en betegnelse som bruges når det er ..

hmm jeg ved ikke hvordan jeg skal skrive det så det ikke bliver misforstået

hvis det er dele der er angrebet...altså hvis man har sygdom i skulder bladet men ikke i kragebenet som også er en del af skulderen.

I det her tilfælde kan det betyde at der er påvist gigt lignende tilstand kun i skulderbladet men ikke i overarm og krageben som alle er dele af skulderen.

Jeg vil lige sige at der IKKE står at du har gigt men en gigt LIGNENDE tilstand. Den kan bla. fremkomme ved længer varende forkert brug af armen.
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 17:42   #10
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af anette29 Se meddelelser
perartrose---- det KAN være en tastefejl så der skulle stå pArartrose....Dette er en betegnelse som bruges når det er ..

hmm jeg ved ikke hvordan jeg skal skrive det så det ikke bliver misforstået

hvis det er dele der er angrebet...altså hvis man har sygdom i skulder bladet men ikke i kragebenet som også er en del af skulderen.

I det her tilfælde kan det betyde at der er påvist gigt lignende tilstand kun i skulderbladet men ikke i overarm og krageben som alle er dele af skulderen.

Jeg vil lige sige at der IKKE står at du har gigt men en gigt LIGNENDE tilstand. Den kan bla. fremkomme ved længer varende forkert brug af armen.
Ja, så giver det mere mening
For ja jeg har stort set ikke kunne bruge min arm normalt i flere år pga nerveskaden, så det er sikkert det der menes
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension