K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2014, 00:18   #1
Pioner
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Pioner er ny på vejen
Thumbs up Nedsat erhversevne

Kan I sige mig hvor meget I får for nedsat erhversevne hhv som engangsbeløb og pr måned? Jeg var forsikret hos PFA i 10 år, dog uden at vide, at det var mere end pension og ulykkesforsikring. Jeg gik ned med stress og depression og fik først 2 efter min fyring diagnosen ADD og autisme. Så henvendte jeg mig til PFA og spurgte ind til forsikring efter råd fra andre. De bekræftede at jeg havde forsikring for erhvervsevnetab og i løbet af ca. 1,5 år, hvor de sendte mig til speciallæge, som konkluderede, at jeg havde et arbejdstab på mindst 50 %, gav de mig erstatning. Den var på 360 kr pr måned, selvom den skulle - på det tidspunkt - have været 15.000 kr pr md. Det fortalte de mig skyldtes, at min police var gået i passiv med en lavere dækning, da jeg ikke havde indbetalt til den efter min fyring. Efter yderligere 2 år blev jeg udredt hos kommunen, tog 1 år, hvorefter jeg blev godkendt til fleks med en arbejdstid på 12 t./uge - altså langt mindre end 50 %. Jeg havde det i mange år efter fyringen meget dårligt psykisk og det har taget mig lang tid at komme dertil, hvor jeg er nu, hvor jeg ser lyst på tingene og tror på mig selv igen i mit nye, begrænsede arbejdsliv. Jeg har taget kontakt til en advokat, som er ved at indhente oplysninger fra PFA for at se, om hun vil tage min sag. Men - jeg ved ikke, om der er økonomisk grundlag for at køre en sag, i betragtning af, at det nok vil tage hårdt på mig. Derfor spørger jeg jer. Jeg ved godt, det varierer fra person til person, afhængigt af ens dækning.
Pioner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2014, 00:29   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pioner Se meddelelser
Kan I sige mig hvor meget I får for nedsat erhversevne hhv som engangsbeløb og pr måned? Jeg var forsikret hos PFA i 10 år, dog uden at vide, at det var mere end pension og ulykkesforsikring. Jeg gik ned med stress og depression og fik først 2 efter min fyring diagnosen ADD og autisme. Så henvendte jeg mig til PFA og spurgte ind til forsikring efter råd fra andre. De bekræftede at jeg havde forsikring for erhvervsevnetab og i løbet af ca. 1,5 år, hvor de sendte mig til speciallæge, som konkluderede, at jeg havde et arbejdstab på mindst 50 %, gav de mig erstatning. Den var på 360 kr pr måned, selvom den skulle - på det tidspunkt - have været 15.000 kr pr md. Det fortalte de mig skyldtes, at min police var gået i passiv med en lavere dækning, da jeg ikke havde indbetalt til den efter min fyring. Efter yderligere 2 år blev jeg udredt hos kommunen, tog 1 år, hvorefter jeg blev godkendt til fleks med en arbejdstid på 12 t./uge - altså langt mindre end 50 %. Jeg havde det i mange år efter fyringen meget dårligt psykisk og det har taget mig lang tid at komme dertil, hvor jeg er nu, hvor jeg ser lyst på tingene og tror på mig selv igen i mit nye, begrænsede arbejdsliv. Jeg har taget kontakt til en advokat, som er ved at indhente oplysninger fra PFA for at se, om hun vil tage min sag. Men - jeg ved ikke, om der er økonomisk grundlag for at køre en sag, i betragtning af, at det nok vil tage hårdt på mig. Derfor spørger jeg jer. Jeg ved godt, det varierer fra person til person, afhængigt af ens dækning.
Desværre har vi her endnu et af de tilfælde hvor man ikke har været opmærksom på værdien af pensionsordningen. Det er ærgerligt at der ikke rådgives mere specifikt om hvad pensionsordningen dækker/kan bruges til.

Det er individuelt hvad der udbetales i erhvervsevnetab alt efter hvordan forsikringen er skruet sammen

Når indbetalingen til pensionsordningen ophører skal pensionsselskabet rette henvendelse til forsikringstageren og oplyse om hvilke muligheder der er for at fortsætte ordningen.

Her skal du tænke på at hvis du selv skulle have indbetalt til opretholdelse af forsikringer var det blevet beløb på 15-25.000 kr pr. År du skulle have indbetalt, og havde du haft mulighed for det efter din fyring? Det er tit her at man giver op.

Når indbetalingerne stopper og der ikke laves en aftale om fortsættelse, ændres ordningen til præmiefri police og forsikringsdækningerne nedsættes drastisk. En ny police sendes til forsikrinstager.

Sorry ikke for at klandre nogen, men jeg ville ønske at det var ligeså logisk og gennemskueligt som f.eks. En bilforsikring.

Jeg har hjulpet/vejledet flere til at benytte deres pensionsordning i tide. Jeg opfordrer også til at man gør alt som er muligt for at bevare de forsikringer man nu engang er blevet omfattet af. Det er ikke altid jeg kan trænge igennem med mit budskab. I de tilfælde må jeg så sige til mig selv at jeg har gjort hvad jeg kunne.

Sidst redigeret af dinosaur; 10-02-2014 kl. 00:51.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2014, 00:34   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Vil bare sige at jeg har flyttet dit indlæg Pioner til sin egen tråd..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension