K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2014, 00:26   #1
Rikke Jensen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2013
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Rikke Jensen er ny på vejen
Afslag fra Ankestyrelsen

Hej alle herinde

Jeg har før fået hjælp herinde, så nu prøver jeg igen

Jeg har fået afslag på førtidspension af kommunen. Sendte en klage, men den blev stadig et afslag. Klagen blev herefter sendt til Ankestyrelsen.
Nu efter 7 mdr. ventetid kommer der endelig svar. Ankestyrelsen stadfæster kommunens afslag

Så nu er mit spørgsmål: Kan man klage andetsteds over Ankestyrelsens beslutning eller er løbet kørt, for denne ansøgning om pension?
Rikke Jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2014, 00:31   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rikke Jensen Se meddelelser
Hej alle herinde

Jeg har før fået hjælp herinde, så nu prøver jeg igen

Jeg har fået afslag på førtidspension af kommunen. Sendte en klage, men den blev stadig et afslag. Klagen blev herefter sendt til Ankestyrelsen.
Nu efter 7 mdr. ventetid kommer der endelig svar. Ankestyrelsen stadfæster kommunens afslag

Så nu er mit spørgsmål: Kan man klage andetsteds over Ankestyrelsens beslutning eller er løbet kørt, for denne ansøgning om pension?
Er der ikke en anke/klagevejledning med afgørelsen?
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2014, 00:32   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det løb er kørt for den ansøgning..

Ankestyrelsen bestemmer selv om de vil lave en principiel afgørelse ud af sagerne..

Så i kan ikke gøre mere..

Man kan selvfølgelig altid forsøge at hive dem for en domstol men det koster og du kan næsten være 100 % sikker på at de ikke vil give fri process..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2014, 00:39   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Nu må jeg blande mig, for efter ankestyrelsen kommer ombudsmanden.
Denne kan dog ikke ændre på afgørelsen, men komme med vejledning udi hvordan lovgivningen er ment.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2014, 00:40   #5
Rikke Jensen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2013
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Rikke Jensen er ny på vejen
Tænkte det nok .... snøft snøft....men mange tak for super hurtigt svar :0)
Rikke Jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2014, 01:06   #6
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
Der er dog stadig den mulighed at sagen kan genvurderes i Ankestyrelsen hvis der er væsentlige sagsbehandlingsfejl eller mangler !!
Også selvom den bliver afgjort til principiel brug !
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2014, 01:48   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej Klukdad det kan ikke lade sig gøre hvis ankestyrelsen har været inde over sagen og kommet med deres afgørelse

Det var dengang der var både beskæftigelsesnævnet og bagefter ankestyrelsen men det er lavet om så der kun er ankestyrelsen tilbage.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2014, 02:06   #8
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Der kan klages til Ombudsmanden, som dog ikke sådan sådan har retsgyldig virkning - dog ses at:

"Foranlediget af Ombudsmandens henvendelse i denne sag vil nævnet dog overveje at forbedre den vejledning, som nævnet giver klager i for- bindelse med antagelsen af en sag".

Prøv at google på sætningen 'kan afgørelser fra Ankestyrelsen indklages for Ombudsmanden'. Så dukker der links til pdf-filer op - links'ene er dog for lange til at poste her.

Følg også med i denne tråd, hvor der netop forsøges afdækket forhold omkring Ankestyrelsen: http://www.k10.dk/showthread.php?t=28266

Og check din indboforsikring: stort set alle har - men ved det ikke - indbygget RETSHJÆLPSDÆKNING.

Kig også under 'nyttige links' her på forsiden- der er en liste over gratis retshjælpskontorer, fordelt over hele landet.




HUSK:

Citat:
Oprindeligt indsendt af Rikke Jensen Se meddelelser
Hej alle herinde

Jeg har før fået hjælp herinde, så nu prøver jeg igen

Jeg har fået afslag på førtidspension af kommunen. Sendte en klage, men den blev stadig et afslag. Klagen blev herefter sendt til Ankestyrelsen.
Nu efter 7 mdr. ventetid kommer der endelig svar. Ankestyrelsen stadfæster kommunens afslag

Så nu er mit spørgsmål: Kan man klage andetsteds over Ankestyrelsens beslutning eller er løbet kørt, for denne ansøgning om pension?

Hvis det ikke er nuværende ansøgningsgrundlag, kan du selv søge efter §17a - 'på det foreliggende grundlag' - dvs at ansøgningen så behandles, på alt det materiale der ligger NU OG HER - der indhentes ikke nyt.

Igen - brug 'SØG' her på k10 - skriv f.eks 'pension på foreliggende' eller 'pension §17'



HUSK:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2014, 02:14   #9
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
Webmaster , jeg har selv fået omstødt en principel afgørelse fra Ankestyrelsen, til egen fordel.
Dette pga. fejl og mangler i deres afgørelses grundlag !!
Det var dog ikke en pensionssag.

Der skal dog mere til end blot ( jeg synes ikke det er fair ) argumenter !
Men det er muligt ...
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2014, 02:22   #10
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Klukdad Se meddelelser
Webmaster , jeg har selv fået omstødt en principel afgørelse fra Ankestyrelsen, til egen fordel.
Dette pga. fejl og mangler i deres afgørelses grundlag !!

Det var dog ikke en pensionssag.

Der skal dog mere til end blot ( jeg synes ikke det er fair ) argumenter !
Men det er muligt ...
Enig klukdad - kan man se fejl og mangler skal man ikke finde sig i noget som helst!

Vil du ikke fortælle lidt om det i tidligere nævnte tråd om Ankestyrelsen: http://www.k10.dk/showthread.php?t=28266 - hvor der samles DOKUMENTATION om de faktisk forhold?

Vi søger bl.a. at afdække hvorvidt 'Principafgørelser' reelt har nogen retsgyldighed.



GLEM ALDRIG!:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.

Sidst redigeret af L.S.; 10-02-2014 kl. 02:25.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension