K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-02-2014, 23:05   #1
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Må mentor blande sig i ALT

Jeg kender en der er godt ked af det ,Hun har fået en Mentor først trode hun det var en der skulle komme i 3 timer 1 gang.


Men hun skal være der i 3 timer 1 gang om ugen,hun har fået afvide at det er en arbejdsprøvning,hun har ellers lige været det,og klarede ca 8 -10 timer om ugen.

Men Mentor spørge ind til alt også til om hvor vidt hun kan være "romantisk" med sin mand,hun føler sig krænket og sidst skulle hun underskrive de der ,ret til indhentning af papir hos lægen.
hun skrev naturligvis under ,men da mentor gik siger hun ,så går jeg lige ned og henter de parpir.

Hun er blevet ringet op at næste gang så kan de lige læse papirne igemmen og så der der bestilt tid hos hendes læge ,der skal mentor også med.

Jeg har sagt at hun skal be om en samtale med sagsbehandleren på komunden,og få ordenlig besked om hvad formålet er med at hun skal have en mentor. Men hun tør ikke be dem om noget mere.

Hvor meget skal sådanne en Mentor snage i ens private sager ,i øvigt havde hun brug for a ligge lidt sidst mentor var der og straks havde mentor lagt en pude under hendes ben og begyndt at masere hendes føder og ben,men så havde hun dog også sagt fra -Nej det vil jeg altså ikke have du gør,men mentor fortalte så hun var fys også ud over at være sagsbehandler .
Hvor meget skal man finde sig i
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 23:17   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej det skal man ikke en mentor er der for at hjælpe men må ikke overtræde ens grænser, enten skal hun selv sige fra ellers må hun klage til jc.

det er jo ikke meningen, at mentoren skal give en dårlig virkning.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 23:37   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Okay, grænsen må være overskredet ved ''intim informationerne'' samt at mentor nu også skal sidde med hos lægen!!!

Den med massagen læner sig også op af en grænse.

Veninden skal have KLAR BESKED på, hvad denne mentors job egentlig går ud på, og disse aftaler skal hun have på skrift!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2014, 00:16   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Okay, grænsen må være overskredet ved ''intim informationerne'' samt at mentor nu også skal sidde med hos lægen!!!

Den med massagen læner sig også op af en grænse.

Veninden skal have KLAR BESKED på, hvad denne mentors job egentlig går ud på, og disse aftaler skal hun have på skrift!!
Jeg er helt enig.

Hvad borgeren laver sammen med sin mand, når de er alene, skal hverken mentor eller nogen anden kommunalt ansat blande sig i.

På samme måde må det forholde sig m.h.t. lægebesøg.
Ens læge skulle man jo gerne kunne betro ting, som ikke kommer andre ved.

Uanset om mentor er nok så meget uddannet behandler (af den ene eller den anden slags) så er det dælme dårlig stil, at gå så tæt på et andet menneske uden at spørge først.

For det første burde mentor have præsenteret sig ordentligt og bl.a. fortalt, at hun er fysioterapeut.

For det andet, så burde mentor, i situationen hvor borgeren lægger sig ned, have sag f.eks. "må jeg godt have lov, at lægge en pude under dine ben, fordi .............".
Og det samme med massagen. Nogle mennesker finder det utroligt grænseoverskridende hvis nogen rører deres fødder.

Og den slags bør en fysioterapeut dælme da vide.


Jeg synes, at borgeren skal skrive til sin sb og spørge, hvad formålet med mentoren er, og hvad mentorens opgaver er.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2014, 00:28   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lige præcis!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2014, 10:07   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja jeg havde selv sparket hende ud,hun har været der et par gange,og hun bliver ked af det og jeg har sagt hver gang at så må hun sige fra.

Mentor siger selv hun er der for at hun skal hjælpe hende til at få det bedre bla bla
Efter min mening så er det for at smage så de kan give endlig afslag på flex og pension,hun har jo været syltet i flere år.

Tak for svar,jeg vil forslå hende at sætte et brev sammen til jobcentret,


Jeg ville nu heller ikke bryde mig om at have en mentor med til lægen,men tænker at der jo også noget der hedder rundbords samtaler,det vil lidt det samme ik?
Og alligevel er det ikke,jeg syntes virkelig at der bliver gået meget tæt på ,forløbet skal stræke sig over flere måndre ,så hun skal også se hvordan hun fungere når hendes mand er hjemme og med til en aktivitet hun går til,og sammen med deres barn. så hun kommer de der 3 timer om ugen på forskellige tids pumter
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2014, 11:03   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Jeg ville nu heller ikke bryde mig om at have en mentor med til lægen,men tænker at der jo også noget der hedder rundbords samtaler,det vil lidt det samme ik?
Og alligevel er det ikke,jeg syntes virkelig at der bliver gået meget tæt på ,forløbet skal stræke sig over flere måndre ,så hun skal også se hvordan hun fungere når hendes mand er hjemme og med til en aktivitet hun går til,og sammen med deres barn. så hun kommer de der 3 timer om ugen på forskellige tids pumter
Har hun fået aktindsigt?

Jeg har ikke meget indblik i hvad en mentor er, men for mig lyder det der ikke som noget, der hører under en mentor.

Jeg synes mere det lyder som den hjemme-hos-pædagog min x-veninde havde på et tidspunkt, i forb. med nogle problemer omkring deres børn.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2014, 11:38   #8
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
En tur

hos læge må være ens meget privat ting....

En at følges med er en ting... men vedkommende skal ikke med ind til selve lægen, men må pænt blive ude i venteværelset.

Hun må kunne få at vide hvad formålet er med mentor... hvilke grund...

Og hvilke uddannelse vedkommende har..... syntes det lyder til at din veninde bliver total overrendt og bliver invaderet af denne mentor.

Måske et møde med hendes sagsbehandler hvor du så er med som bisidder.... så kan i komme til bundes med hvad mentor skal og nok især ikke skal.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2014, 11:44   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg tror mentoern mener det godt og at hun prøver at være mor/veninde for hende med det fungere jo ikke for hende derfor er det vigtigt, at hun siger fra.

Hvis hun har problemer i hverdagen kan en mentor være en god hjælp men er det kun for det arbejdes mæssige hun er der, skal hun respektere hendes grænser, er ved arbejdet.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2014, 13:06   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der står meget mere her om kommunernes mentor-ordninger...

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...mentorordning/
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension