K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-12-2013, 11:30   #11
Mrperfektone
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2012
Indlæg: 49
Styrke: 13
Mrperfektone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bønne Se meddelelser
Hej rene

Mange tak for de oplysninger, min psykiater er helt enig, men jeg er i tvivl om min arbejdsevne er varigt nedsat... Så jeg skal vist ha snakket med min psykiater inden mødet.
Og jeg vil huske aldrig at ringe til kommunen til jobcenter, og kun skrive mail til dem, så har jeg jo deres ord på skrift ��super godt råd, også det med at bede om aktindsigt.
Vh bønne
Hej igen Bønne.

Man kan jo sige din arbejdsevne er nedsat hvis du som du fortæller ikke kan fastholde beskæftigelse på fuld tid VARIGT som du fortæller. Jeg er selv pensionist og kan også i gode perioder arbejde/gøre meget måske en uge men så betaler jeg så får det efterfølgende grundet min sindslidelser sådan tror jeg også du skal se det. Det kan være du grundet dine lidelser skal arbejde 18.5 timer med skånehensyn for at du kan passe dit arbejde varigt. Mange sindslidende kan jo arbejde over evne i korte perioder men hvis det ikke er varigt kan man jo ikke bruge det til så meget :S ..... Og så skal du huske hvis /når det kommer der til hvor du skal jobprøves så tænk på dig selv for kommunen gør det ikke for du er bare et nummer :/ :S - Det kedeligt at skal sige det men det dagens Danmark.

Godt nytår og held og lykke

Mvh Rene
Mrperfektone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2013, 11:44   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bønne Se meddelelser
Jeg har printet en anmodning om aktindsigt ud her fra k10 så den tar jeg med til mødet.

vh Bønne
Mit råd er, at du afleverer anmodningen ved jobcenterets skranke, når du forlader mødet, og så beder du om en kvittering på, at de har modtaget den.

Hvis du blot afleverer den til sb ved mødet, så er der en risiko for, at det smutter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2013, 23:10   #13
Bønne
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2013
Indlæg: 45
Styrke: 11
Bønne er ny på vejen
hej vovse

tak for dit råd det vil jeg gøre- glæder mig næsten til at se deres reaktion ved skranken:-) og blive stående til jeg får en kvitering:-)
Bønne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2013, 23:30   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bønne Se meddelelser
hej vovse

tak for dit råd det vil jeg gøre- glæder mig næsten til at se deres reaktion ved skranken:-) og blive stående til jeg får en kvitering:-)
Hvis de "stiller sig på bagben", så må du gå hjem og printe er eksemplar mere, så lægger du begge anmodningerne på skranken, og beder dem om, at kvittere på den ene af dem, som du så kan tage med hjem til samlingen, og de beholder den anden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2013, 23:51   #15
Bønne
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2013
Indlæg: 45
Styrke: 11
Bønne er ny på vejen
hej rene

jeg har i dag snakket med min psykiater, og hans mening er at min arbejdesevne er varigt nedsat, og det har han faktisk ment at det har den være de sidste par år, men jeg fik/havde en god periode og fik taget en uddannelse som pædagog. Men det var 3,5 hårde år, med en del nedture og ændringer i min medicin, og økonomiske problemer og min tvilling søster fik endnu en depresion.( nu er hun heldigvis igen overpå, bla ved hjælp af medicin- for hun var trappet helt ud af det medicin hun fik ved den første depresion, altså med hjælp fra en psykiater/læge )

så nu har jeg da papir på en uddannelse, men jeg magter jo ikke at arbejde som pædagog på almindelige vilkår, så jeg håber så meget at jeg kan blive berettiget til et fleks job. Så først i januar starter min nok hårdste/sværeste kamp, som sikkert kommer til at være i flere år

også godt nytår til dig.

bønne

tak vovse
du er genial, jeg printer da bare en til mere ud, og så tar jeg begge med( for en sikkerheds skyld)

hvor er jeg glad for at have fundet k10 og få alle jeres gode råd, det hjælper lidt på humøret.
Bønne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2013, 23:56   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bønne Se meddelelser
hvor er jeg glad for at have fundet k10 og få alle jeres gode råd, det hjælper lidt på humøret.
Det er det vi er her for, der er jo ingen grund til, at vi alle sammen skal "opfinde den dybe tallerken".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2013, 01:04   #17
Bønne
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2013
Indlæg: 45
Styrke: 11
Bønne er ny på vejen
HE HE ;-) det har du da ret i
Bønne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2013, 01:09   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Lige hvad angår kvitteringer....så er det rigtig godt at gøre det så nemt for dem så de faktisk ikke kan sige nej...

Der er mange som er blevet mødt med at de skam ikke har tid til at rende rundt og kopiere alles papirer.....og den undskyldning kan de ikke bruge når man selv har gjort det for dem...

Og i dag er man desværre nødt til at have kvitteringer på alt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2013, 01:14   #19
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Lige hvad angår kvitteringer....så er det rigtig godt at gøre det så nemt for dem så de faktisk ikke kan sige nej...

Der er mange som er blevet mødt med at de skam ikke har tid til at rende rundt og kopiere alles papirer.....og den undskyldning kan de ikke bruge når man selv har gjort det for dem...

Og i dag er man desværre nødt til at have kvitteringer på alt...
Jeg mener at der ikke bør herske tvivl om hvad man har fået kvittering for, og derfor er en kvittering givet på det indleverede at foretrække...
Så må "kontormusen" jo finde tid, mens man står i vejen der hvor ingen kan komme til før man flytter sig med sin kvittering i hånden.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2013, 01:29   #20
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man får det jo også på det indleveret da man selv har kopien med...

Der er faktisk rigtig mange som ikke vil stille sig på bagbenene hvis de får at vide at de ikke kan få en kvittering fordi de ikke har tid til at kopiere...vi har set det rigtig mange gange herinde...folk er alt for autoritetstro til at sige dem imod...

Ja nogle er ligefrem så bange så de ikke engang tør bede om en aktindsigt da de er bange for at "kommunen" bliver sure på dem...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension