K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2014, 11:01   #21
Jette91
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Indlæg: 68
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Jette91 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Hvis du er uddannelsesparat inden for et år, må de sætte dig på den lave ydelse nu. så du - som een sagde - også kan vende dig til beløbet. Hårdt ja men tjek reformen.
fx Aarhus hjemmeside
http://www.aarhus.dk/da/borger/Beska...er-30-aar.aspx
Jeg & lægen mener jo ikke jeg er uddannelsesparat/jobklar inden for et år, han vurdere ikke at jeg er klar til at starte uddannelse inden for 1 år på normale vilkår, da jeg stadig går syg efter sidste operation får først gipsen af i feb. så kommer genoptræning også operation igen, kan pt. ikke klare at stige ud af sengen så hedder det morfin resten af dagen og er ved lægen hver 14 dag og få sprøjtet bedøvelse i benet for at kunne være til stede i min egen krop uden jeg slår mig selv af smerte.. Problemet ligger i at min sagsbehandler ikke vil hente oplysninger ved lægen og vil ikke kigge på papirne hvis jeg selv tager dem med fra ham, da hun holder stejlt på at jeg kan tage uddannelse på normale vilkår inden for 1 år. & spørg mig selv hvad så når det år er gået og jeg ikke er rask? Mister jeg min indkomst eller bliver jeg plantet på kontanthjælp resten af mine dage hvis dette ikke skulle blive godt, min læge er ved at miste troen på at jeg bliver rask igen som før. Altså de vurdere mig uddannelses parat selvom lægen siger det bliver jeg ikke inde for 1 år også når det år er gået, bliver jeg så bare vurderet uddannelsesparat igen??
Jette91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2014, 13:43   #22
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du må klage over den vurdering skriftligt og vedlægge lægepapirer..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2014, 15:43   #23
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jette91 Se meddelelser
Lægen har sagt jeg skulle sige til min sagsbehandler at hun skulle kontakte ham,


Min sagsbehandler vil så ikke hente oplysninger ved ham og derfor får de jo ingen nye oplysninger, så står og ved ikke hvad jeg skal stille op..

.................Okay det må jeg prøve skal igen til samtale på tirsdag dernede også må jeg tage sådan et brev med og få stemplet.

Det er præcis her det går galt kære ven - alt hvad du ikke har på skrift findes ikke!

Når du kører dialogen på skrift kan du lynhurtigt indklage din sagsbehandler for ikke at opfylde den lovbundne sagsgang (det kommer vi til når du har hans udtalelser på skrift), og de kan fortsætte med at sende dig rundt i hamsterhjulet, og spare penge til hjælp du har ret til at få!

'Sådan et brev' hedder anmodning om aktindsigt - find det, lige til at printe ud, på forsiden af k10, under 'nyttige link'.

og læs så meget vigtig info i linket herunder!



HUSK
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 11:39   #24
zamara
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
zamara er ny på vejen
Hej Jette.
Du skal lige vide, at agtindsigt er lidt en narrersut, idet du, citerer "ikke har ret til interne skriverier". Så kan man selv regne resten ud.
Det du kan bruge en agtindsigt til er, at se om der er fejl, du skal så bevise at DE tager/har lavet fejl .....
Go´kamp
zamara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2014, 00:02   #25
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan evt. få udskrift af lægens journal, som du kan aflevere på kommunen, evt sammen med en klage.

Husk endelig at få kopi, med stempel på at det er modtaget på kommunen.

Udbed dig svar, dels på indplacering, dels deres PLIGT til at undersøge dine forhold/helbred, Ordentlig.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lån af penge af kommunen IRC Nyttigt at vide for Førtidspensionister 8 11-02-2013 19:37
Må kommunen godt bare raskmelde mig? amacing Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 15-04-2011 12:11
At trække af ens kontanthjælp kandelsdorff Alt det andet 12 24-07-2010 21:27
Er der overhovedet regler for hvor meget kommunen må trække een igennem? fehovedet Din historie 9 22-12-2007 15:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension