K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2011, 15:41   #1
HeidiAnd
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2010
Lokation: Sorø
Alder: 41
Indlæg: 51
Styrke: 14
HeidiAnd er ny på vejen
Svar på neuropsykologisk udredning

Det er efterhånden lidt tid siden jeg har skrevet herinde, det var da jeg skulle skrive min historie...

Ting & sager er sket, og jeg aner efterhånden ikke lige hvilket ben jeg skal stå på - om jeg skal være glad eller ked
Jeg synes sgu det hele er noget værre møg!!

I går var jeg hos neuropsykologen, som jeg har gået hos en hel del, fordi min sagsbehandler ville have en neuropsykologisk udredning.
Min mand og jeg tog derind, og jeg var meget spændt, nervøs og dødbange.
Om det gik godt eller ikke, ja det er svært at svare på men jeg vil prøve at fortælle hvad jeg fik ud af det.

Jeg har gået hos ham i lang tid, hvor han har testet mig på en masse forskellige måder.
Hvis jeg skal starte med det positive, så fejler min hukommelse ikke noget som sådan, dvs. jeg ha rikke nogen egentlig hjerneskade men når det så er sagt, så er jeg meget skadet.
En hjerne skal bruge meget energi i løbet af en da, for at kunne klare en masse ting, desværre har min hjerne stort set ingen efter at den har brugt det på at holde mig oprejst og klare mine smerter.. Jeg lider meget af den hjernerystelse som jeg fik i forbindelse med ulykken for 3 år siden (18 feb.) og normalt plejer den ikke give de volsomme følger. Indimellem sker det, men ikke så slemt som mine. Så han siger jeg er meget hårdt ramt.
Man kan måske godt træne min hjerne op igen, han ville evt. kunne stå for det, men han kan overhovedet ikke garantere et egentligt resultat. Man kan også sende mig på et hjerneskadecenter, men eftersom jeg ik har en hjerneskade og at det koster kassen, vil kommunen nok ikke gå med til den løsning. Som sagt kan han ikke garantere at træningen virker, men som han siger så er man bare nødt til at prøve, for så har man i hvertfald prøvet, hvilket jo er rigtigt.
Hvis ikke man forsøger på at hjælpe mig er jeg skadet for livet, og kan måske være det alligevel trods forsøg. Men igen så har vi da forsøgt.
Jeg er nu rigtig spændt på hvad kommunens næste træk er - for min fremtid ligger i den grad i kommunens hænder.

Advokaten har søgt både om førtidspension samt søge om at få sat min erhvervsevne tab op til min. 50 % (fra 15 %). ASK afslog det, med den begrundelse at intet var prøvet endnu. Nu håber vi de vil overveje det endnu engang, eftersom mine kognitive følger jo er blevet undersøgt og der er kommet svar på dette.
JEg var meget nervøs igår, spændt og død bange. For som sagt er det hele min fremtid der står på spil, det var underligt at sidde der og få dommen som jeg følte det var, men på dne anden side, så er det alligevel rart nu at have det hele på sort/hvidt. Jeg har nu på skrift at det IKKE er mig der er noget galt med Og det er jeg virkelig taknemmelig for, for indimellem har jeg da gået med den tanke at det nok bare var mig.... :-/

Jeg fik i mandags nyt medicin (gabapentin) som skulle hjælpe på mine smerter...
Udover at jeg fik voldsomt mange bivirkninger hjalp de ok på smerterne.... Igår da jeg så skulle tage pillerne, synes jeg ikke de virkede... Men tog det stille og roligt..
Jeg havde en frygtelig lang dag med mange smerter og kunne næsten ik holde det ud...
JEg var både ved fys, og ved neuro psykologen hvor jeg fik min dom!! så derfor var det også en meget voldsom dag...
Igår aftes tog jeg igen en pille, men heller ikke denne hjalp, så jeg har stort set ikke sovet...
Nu har jeg kun alle bivirkningerne, som i den grad ikke er rare...
Jeg kan ikke komme igennem til min læge, og er lidt i tvivl om hvor længe de skal have en chance. JEg skal ringe til hende mandag, for så havde jeg prøvet ne uges tid.
Men hvorfor tage nogle piller der ikke virker?!? Mon det hjælper at sætte doseringen op? Ja jeg ved godt at disse spørgsmål skal jeg stille min læge...

Kh Heidi
HeidiAnd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2011, 19:37   #2
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Du skal endelig sige ja tak til den træning, som enten neuropsykologen eller en ergoterapeut kan tilbyde dig. Som jeg læser det (og som kommunen burde læse det) så vil det højst kunne gavne dig i din hverdag, så den bliver mere tålelig og du får et større overskud. Det vil aldrig gøre dig så "god" at du bliver i stand til at varetage et arbejde på flex eller ordinære vilkår. Om kommunen så vælger at læse det på den måde, det er der desværre ingen garanti for.
Hvis det ikke bliver muligt at få træning ved neuropsykologen, så findes der en super dygtig privatpraktiserende ergoterapeut i Haslev (http://www.birgitte-gammeltoft.dk/). Hende kunne du måske få et forløb ved... Jeg vil tro, det er et meget billigere alternativ end HjerneskadeCenteret. Og jeg mener, at hun stadig har patienter ved siden af sin kursusvirksomhed.

Desværre ses der indimellem svære kognitive skader efter hjernerystelser. Jeg har ihvert fald set et par rigtig slemme tilfælde i min tid som neurologisk ergoterapeut!!

Mon ikke din medicin virker for alvor, når du får lidt mere ro på? Som du selv skriver, har du haft et par rigtig hektiske dage.

Krydser fingre for, at kommunen vælger at læse din neuropsykologiske udredning, som den er ment... Altså at den bør stå på en førtidspension.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 12:15   #3
HeidiAnd
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2010
Lokation: Sorø
Alder: 41
Indlæg: 51
Styrke: 14
HeidiAnd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af malofa Se meddelelser
Du skal endelig sige ja tak til den træning, som enten neuropsykologen eller en ergoterapeut kan tilbyde dig. Som jeg læser det (og som kommunen burde læse det) så vil det højst kunne gavne dig i din hverdag, så den bliver mere tålelig og du får et større overskud. Det vil aldrig gøre dig så "god" at du bliver i stand til at varetage et arbejde på flex eller ordinære vilkår. Om kommunen så vælger at læse det på den måde, det er der desværre ingen garanti for.
Hvis det ikke bliver muligt at få træning ved neuropsykologen, så findes der en super dygtig privatpraktiserende ergoterapeut i Haslev (http://www.birgitte-gammeltoft.dk/). Hende kunne du måske få et forløb ved... Jeg vil tro, det er et meget billigere alternativ end HjerneskadeCenteret. Og jeg mener, at hun stadig har patienter ved siden af sin kursusvirksomhed.

Desværre ses der indimellem svære kognitive skader efter hjernerystelser. Jeg har ihvert fald set et par rigtig slemme tilfælde i min tid som neurologisk ergoterapeut!!

Mon ikke din medicin virker for alvor, når du får lidt mere ro på? Som du selv skriver, har du haft et par rigtig hektiske dage.

Krydser fingre for, at kommunen vælger at læse din neuropsykologiske udredning, som den er ment... Altså at den bør stå på en førtidspension.

Hej Malofa

takker for responsen på mit indlæg - i dag, har jeg lidt mere mod på det hele og er i den grad klar til KAMP Jeg giver ikke bare sådan op.....
HeidiAnd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 13:33   #4
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Super!! Det er ellers let nok at miste modet i det her system.... Men godt at høre du trods alt har noget overskud :-)
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 21:31   #5
HeidiAnd
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2010
Lokation: Sorø
Alder: 41
Indlæg: 51
Styrke: 14
HeidiAnd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af malofa Se meddelelser
Super!! Det er ellers let nok at miste modet i det her system.... Men godt at høre du trods alt har noget overskud :-)
Der er jo både gode og dårlige dage, og til tider er jeg ved at smide håndklædet i ringen og til ******* med det hele....
Men det nytter desværre bange ikke... Jeg har en dejlig familie der støtter mig 100 % og har brug for mig. Så at give op er bare ikke en mulighed.

Men det er meget tungt system at danse med og jeg kan kun undre mig over så mange ukompetente mennesker der sidder på sygedagpenge kontoret!!
HeidiAnd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Neuropsykologisk-undersøgelse???? Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 09-10-2011 17:30
Neuropsykologisk Undersøgelse Mulle63 Alt det andet 13 19-09-2011 10:36
Lægekonsulent og neuropsykologisk undersøgelse. forviret Spørgsmål ang fleksjob 3 11-10-2009 13:12
Neuropsykologisk undersøgelse Havedammen Alt det andet 7 29-09-2009 15:27
Hvad er en Neuropsykologisk undersøgelse?? Litha Alt det andet 13 03-07-2009 12:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension