K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2008, 22:36   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis, vi hører om og om angående lægekonsulenternes rolle ,,DE SKAL ALENE OVERSÆTTE, andres lægeres/speciallægeerklæringer.
DE MÅ IKKE VURDERE/KONKLUDERE!

Men. Det bliver ikke altid overholdt! Muligvis fordi det hele oser af dobbeltmoral.

For hvis en lægekonsulent GODT må komme med en anvisning, en behandlings mulighed, eller tage skridt til en medicinsk behandling - jamen så så holder ,,de må ikke vurdere/konkludere, jo ikke vand i byretten!

Hvis en pensionsag bliver afvist, så er det jo præcis lægekonsulenten der lægger ord til, hvad man så mener det er klienten kan klare af eventuelle jobs, eller hvor det er man mener der ikke er udtømte behandlings muligheder....

Hvis en speciallægeerklæring KUN bliver anset for en brik i det samlede billede, så må lægekonsulenten jo være den der sidder med resten af brikkerne....

Hvordan kan en almen lægekonsulent i det hele taget 'oversætte diagnoser' der er skrevet af en speciallæge? I mit eget tilfælde henviste min egen læge mig til psykiater i tidernes morgen, fordi han ikke havde forstand på psykiatiske diagnoser, behandlingsmetoder og sygdomsbehandling.....

Jeg har pt en forfærdelig diskusprolaps i kæbeleddet, og det første min psykiater sagde var ,,neeeeej, hvad går dét ud på...fortæl fortæl'' for den slags kendte han overhoved ikke til. Så han ville jo heller ikke kunne 'oversætte diagnoser' som lægekonsulent med realistisk indblik hvis folk havde fysiske problemer. Han ville med andre ord ikke ane om det er kronisk, forbigående eller skyldes en flad øretæve! Han spurgte da også hvordan man behandler sådan noget. Min læge stillede sig også udeforstående og sagde at det måtte være en sag for tandlægen (og det var det så også).

Læger er ikke bare læger - vores sygdomme er ikke bare sygdomme, og vores speciallægeerklæringer er ikke bare speciallægeerklæringer!

Hvis vores speciallægeerklæringer skal kunne oversættes korrekt, så kræver det en mindst lige så dygtig læge til at kunne skabe overblik, indsigt, og med realisme kunne oversætte matrialet på sådan en måde, at vi føler os hørt, forstået og respekteret som menneske.

Det andet er jo en fornærmelse mod os, mod speciallægerne og mod retsikkerheden.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 01:52   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja og man fatter ikke at lægene og lægeforeningen vil gå med på dette system med at have administrative ansatte lægekonsulenter i kommunerne....

De skal ihvertfald ikke komme og klage over at folk mister respekten for dem....

Man skal da kun være rendt ind i en af disse såkaldte "læge"konsulenter før man fuldstændig mister respekten for læger...(ja rigtigt gættet...jeg er også stødt ind i en af disse fupmagere)

Men sådan går det vel når man ansætter en flok læger som ikke må agere som læger men alligevel udtaler sig i kraft af at de er læger og i virkligheden kun er ansat for at spare penge

Nu er jeg ikke læge....men jeg kan da se at det er et sygt system
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 08:33   #13
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Jeg har haft både gode og dårlige erfaringer med lægekonsulenterne.

For 10 år siden stødte jeg første gang frontalt sammen med en lægekonsulent. Jeg havde efter en operation fået nogle fysiske problemer, som vanskeligt gjorde min behandling. Jeg blev derfor udelukkende fulgt af den speciale ansvarlige overlæge, til hvem jeg havde et ret godt forhold. På det tidspunkt vurderede lægekonsulenten at jeg nok bare havde udviklet en fobi og at jeg nok ville få det bedre hvis jeg "skiftede lægen ud med en yngre model". Desuden ville han gerne inddrages i en diskussion herom. Tak skæbne siger jeg bare. Jeg skulle ikke have en lægekonsulent indvolveret i min behandling. Jeg blev jo netop fulgt af den læge jeg havde/har allermest tillid til.

Faktisk har jeg efter lægen gik på pension, været i email koorespondace med ham, da jeg senere havde brug for hjælp.

Så da jeg her 10 år efter igen får alle papirer sendt til lægekonsulent er jeg meget nervøs. For hvilken psykisk diagnose mon jeg nu fik klasket i fjæset. Men det var helt uden grund. Den nye lægekonsulent holdt sig helt til fakta fra lægeudtagelerne. Han referede dog kort til den gamle udtagelse, idet jeg har hypermobile led, og det ikke var anført på nogle af de sidste udtagelser fra mine læger. Men ellers intet. I øvrigt underskrev han sig som somatisk lægekonsulent så jeg går ud fra at der også er en psykiatrisk lægekonsulent.

Velcro.
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 11:34   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hjertepatient føler sig tvunget til at arbejde på fuld tid - Varde

Citat:
Hjertepatient føler sig tvunget til at arbejde på fuld tid
Citat:
Selv har han foreslået Jobcenter Varde, at han det første halvår arbejder 28 timer og andet halvår arbejder 32 timer om ugen. Han vil så gerne have supplerende dagpenge.

Men det siger Jobcenter Varde nej til. De vil i stedet sende ham i arbejdsprøvning, da kommunens lægekonsulent vurderer, at han burde være rask. Men lægerne på Skejby Sygehus siger, at han først kan ventes fuldstændig restitueret om et års tid.
http://www.jv.dk/artikel/344489

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 06-08-2008 kl. 11:49.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 11:48   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Frakendt revalidering pga. lægekonsulent i Esbjerg

Citat:
En beretning fra hverdagslivets bureaukrati i Danmark: En kvinde på revalidering efter at være slidt ned ved fysisk arbejde får en morgen et brev fra kommunen.

Budskabet er, at man med øjeblikkelig virkning standser den omskoling på handelsskolen, der skulle give hende chancen for en ny jobmæssig tilværelse som kontorassistent. Hun henvises i stedet til bistandshjælp, for kommunen har vurderet, at det vil være spild at tid, da omskolingen ikke har udsigt til at føre til et job - en bedømmelse, der blandt andet hviler på en erklæring fra kommunens lægekonsulent, der vel at mærke aldrig nogen sinde har set den pågældende kvinde.
http://www.jv.dk/artikel/82328

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 12:51   #16
Luckyluka
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2008
Indlæg: 8
Styrke: 0
Luckyluka er ny på vejen
Hej
Lad os sige man får brev eller lign, om at man skal møde ved en læge, som man tror er psykiater i forbindelse med pensionssag. Hvordan skal man så gribe det an for at finde ud af om han er kompetent, altså uddannet psykiater?
Hilsen Luka
Luckyluka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2008, 15:58   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg tror du gør klogt i at spørge!

Jeg har spurgt oppe på mit socialcenter, om den lægekonsulent der skal med indover min psykiatriske lægeerklæring, nu også er kompetent og fagligt ved hvad det er han/hun læser om og skal tage stilling til. Jeg blev ringet op efter ca en halv time, og fik afvide at de HAR en lægekonsulent med psykiatrisk uddannelse og erfaring, og at min lægeerklæring 'sikkert' kommer ind til ham.
Jeg har også bedt om dennes navn, men fik oplyst at det ville jeg automatik blive orienteret om.

INTET af ovenstående har jeg på skrift. Så jeg må vente ligesom alle andre dødelige, og håbe at jeg bliver informeret korrekt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
definition på ressource og kompetence og barriere sane Alt det andet 4 01-11-2009 13:09
Ressourceprofil eller kompetence- og erhvervsprofil. Toullouse Alt det andet 10 26-04-2009 20:22
Nævnets kompetence - afgørelse om anden lov zuza Nyt om loven 2 09-08-2008 19:13
Må lægekonsulenten det? Trylledyr Dit og Dat 5 24-02-2007 15:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension