K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2011, 12:56   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det vigtigste er, at du hele tiden holder fast i, at du meget gerne vil i arbejde som fleksjobber.
Du må aldrig give kommunen grund til, at tvivle på, om du kan/vil påtage dig et fleksjob.

Men du må gerne tilføje, at dette selvfølgelig er forudsat, at fleksjobbet respekterer dine skånehensyn, også selvom et af dine skånehensyn er, at du kun kan klare ca. 4 timer om ugen.

Overfor kommunen skal du holde fast i, at du stiller dig til rådighed for et fleksjob, som respekterer/overholder din skånehensyn, i overensstemmelse med resultatet af din arb.prøvning.

Hvis du siger til kommunen, at du ikke kan/vil, så har de ret til, at tage din ledighedsydelse fra dig, og i sidste ende din fleksvisitation.

Læs evt. mine 2 tidligere indlæg igen (#6 og #13).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 16:46   #22
Jydepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2011
Lokation: Mariagerfjord
Indlæg: 30
Styrke: 13
Jydepigen er ny på vejen
Jeg blev jo sygemeldt for lidt over et halvt år siden pga jeg ikke kunne klare 12,5 timer, men det ser ud til kommunen/sagsbehandleren har givet min arbejdsgiver indtryk af, at jeg kan klare "det hele" igen.
Jydepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 21:00   #23
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Gradinddelingssproget??

Gunvor skrev: "Her er sagens kerne desværre nok: det er væsentlig, at du får en lægeudtalelse, forhåbentlig kommende sept. hos spec.læge, hvor denne kender gradinddelingen af nedsat funktionsevne, som kan imødekomme en nedsat flekstid, såeldes at du kan bede om en fornyet vurdering via RP ect.

Din prak. læge taler desværre "kun" om begrænset, hvis man fjerner meget tydelig, hvilket ikke indgår i gradsindelingssproget. Hvorfor kommunen vil fastholde pga. termen væsentlig el. betydelig begrænset ikke er nævnt."

Hvordan er den gradinddeling du skriver om Gunvor? Har du evt et link?
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 21:16   #24
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ida Se meddelelser

Hvordan er den gradinddeling du skriver om Gunvor? Har du evt et link?
...har samme ønske som Ida :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 21:49   #25
Jydepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2011
Lokation: Mariagerfjord
Indlæg: 30
Styrke: 13
Jydepigen er ny på vejen
Ja det ville være dejligt hvis man selv kan se det et sted. Måske også lettere at bede om hos lægen/speciallægen, hvis man selv ved mere om det.
Jydepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 07:50   #26
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej herinde

Det er ikke nogen off.g godkendt fradindeling, men snarere opstået af en praksis blandt læger, når de skal vurdere ens funktionsnedsættelse/funktionsevne via en erklæring, så link kan ikke leveres, men enkelte snævre områder f.eks. knæs funktion kan man også tale om grader af funktionsnedsættelse. Funktionsevne og arbejdevne er jo en måde at udtrykke rest evnen, dvs. kort sagt den positive del af det. Hvorimod der jo langt tilbage i lægefagligt har været interesse for at den mere (kan man sige) negative del, nemlig funktionsnedsættelse, men da arbejdsevnemetoden, jo netop handler om at fokuserer på ressourcer frem for barrierer støder systemerne mod hinanden (lægefaglige og sociale system), hvorfor der pr. def. må opstå en ny praksis, der gør det muligt at kort def. i hvilken grad man har en restevne funktionsmæssigt. Ikke mindst i lyset af, at læger ikke mere må vurdere en arbejdsevne. Samtidig må læger jo ikke mere udtale sig om/pege på evt. berettigelse til fleks el. FP, derfor opstår der andre måder at formulere en sådan mening på.

Og alt sammen udsprunget af det bagvedliggende syn for på menneskets begrænsninger, som enten er udfordringer som man kan overstige el. funktionsnedsættelse som er forsøgt udbedret og med forskelligt udfald, og derpå lægefaglig konklusion om resultat.

De koder jeg har kunne afdække er flg.:

- funktionsevne vurderes nedsat til det ubetydelige
- funktionsevne vurderes nedsat til det næsten ubetydelige
- funktionsevne vurderes betydeligt og varigt nedsat
- funktionsevne vurderes væsentligt og varigt nedsat

Mange hilsner

Gunvor

PS: det er jo ikke patienten, der skal bede lægen om ovenstående, men lægen der skal sørge for (spec. i i disse tider), at anvende den term, der svarer til den funktionsnedsættelse patienten har. Som patient kan man så holde sig for øje, at hvis lægen mundtlig siger f.eks. at denne har svært ved at se nogen muligheder for forsat arbejde pga. ens sygdom, at dette svarer overens med i den skriftlige udtalelse, således at misforståelser undgås i SDP-system.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 21-08-2011 kl. 07:57.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 10:56   #27
Jydepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2011
Lokation: Mariagerfjord
Indlæg: 30
Styrke: 13
Jydepigen er ny på vejen
Tusind tak Gunvor
Jydepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 11:12   #28
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Det var så lidt, Jydepigen

For mig at se i forhold til din prak. læges udtalelse:
Citat:
Min egen læge vurderer at pension er den eneste løsning
og
Citat:
Det vurderes at pt's funktionsevne er meget tydelig begrænset.
Sammenstiller du med min tråd ovenfor kan du godt se at sidstnævnte sætning er en sammenblanding, måske endda en opblødning. Og den varige nedsættelse er ikke omtalt i denne udtalelse, ligesom hvis din prak. læge mener pension bør der stå: nedsat til det ubetydelige, så lades ingen tvivl. Men hvis det er en mindre kategorisk udtalende læge bliver det måske kun til: nedsat til det næsten ubetydelige, for at holde den berømte dør åben, lægers værgen sig ved at lade patienter uden håb og ikke mindst man ikke kan spå om fremtiden, og mirakler forekommer i sjældne tilfælde.

Men funktionsevneudtalelse bør også understøttes af spec.læger, således at der ikke efterlades nogen tvivl om en evt. fag.spec. udd. også er fremkommet med en sådan udtalelse, idet den prak. læge, jo er samleledet for samtlige helbredsforhold og får alle spec.læge indberetninger omkr. dig.

Så kig evt. dine spec.erklæringer eft. for udtalelser omkr. funktionsevne og hvad de skriver til fremhævning i din klage.

mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 11:19   #29
Jydepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2011
Lokation: Mariagerfjord
Indlæg: 30
Styrke: 13
Jydepigen er ny på vejen
Jeg har desværre ingen speciallæge erklæringer med den slags udtalelser. For den speciallæge som er inde i billedet for tiden, ser også kun på det der kan ses i undersøgelser og blodprøver. Mens min egen læge vurderer ud fra en helhed (hvis man kan udtrykke det på den måde) Jeg har en ledlidelse som er blevet forværret gennem mange år, men den kan ikke ses i blodprøver, røntgen osv. Men jeg har papirer hvor der helt tilbage i 1996 er skrevet af en speciallæge, at prognosen for denne ledlidelse er ikke god. Men altså igen ingen "gradinddeling"
Jydepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 23:02   #30
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej jydepigen

Som spec.læge uanset
Citat:
ser også kun på det der kan ses i undersøgelser og blodprøver.
ville jeg bede han forholde sig til din funtionsevne ud fra netop undersøgelser og blodprøver.

mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulentens rolle ?? kamma Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 16-11-2010 13:09
lægekonsulentens rolle Hejdien Skal kommuner ikke overholde loven? 12 07-08-2010 23:09
Lægekonsulentens 2 jobs Anni_D Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 09-06-2010 09:36
Lægekonsulentens rolle THJ Lægekonsulenternes Rolle 5 28-09-2008 00:21
Lægekonsulentens rolle. phiselknast Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 31-12-2007 01:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension