K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2012, 18:00   #11
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
yes desværre ! faktisk siger man at 80% af de børn der har ADHD har arvet det....
men man har ikke undersøgelser der går den anden vej - altså hvor mange af dem med ADHD får ADHD børn. Simpelthen fordi man ikke tidligere har anerkendt voksenADHD !!!!
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 21:16   #12
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
ok det er så knap så fedt for min kæreste har adhd, måske man skulle overveje donor sæd...
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 13:14   #13
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Medicin

Hvis du får medicin, syntes jeg helt klart du skal overveje om du kan undvære den i et års tid? For medicin, alkohol og røg er ikke særligt sundt for et foster.

Jeg har selv to børn, men har fået dem før jeg fik psykiatriske diagnoser.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 18:11   #14
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
ok det er så knap så fedt for min kæreste har adhd, måske man skulle overveje donor sæd...
uh, nu blev jeg lidt stødt over din kommentar. synes du ikke mennesker med adhd har ret til at få børn?
af adhd og de lidelser du har listet, er adhd'en som udgangspunkt den mindst invaliderende og mindst "alvorlige" ift forældrerollen. Især personlighedsforstyrrelse er grel ift børn og min kommune lavede en intern underretning da jeg fik diagnosen.

der er megen forskning på området der tyder på at flere psykiske lidelser er arvelige, rent genetisk.
herudover er der stor risiko for at et barn der vokser op i et hjem med psykisk sygdom, arver/tillærer disse lidelser.

alt dette skal naturligvis ikke afholde psykisk syge fra at få børn ligeså vel som fysisk syge.

men det virker bare som om at du synes din kæreste så ikke er god nok fordi han har adhd - håber jeg har misforstået :-)
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 18:27   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej nensypigen,

Den aller største gave i livet er at få børn, MEEEEEN det er dælme hårdt, det har jeg syntes lige fra den første dag for 15 år siden da jeg fødte min søn og det blev ikke ligefrem nemmere for 13 år siden da jeg fødte min datter.

Mine børn er de mest harmoniske, søde og dygtige børn der findes (i min verden naturligvis), men det har bare været hårdt og de første 9 år var jeg endda "rask". Selvfølgelig havde jeg også et arbejde og en god mand, men det var mig der stod for alt derhjemme, jeg kunne ikke give slip og derfor måtte jeg naturligvis gå ned med stress.

I skal naturligvis gøre hvad I har brug for og lyst til, som det skrives er det vigtigt at være giftfri i den periode, men det er hårdt også selvom man hører det forinden, så er det ikke til at tage fejl af. De første 3 mdr. sover barnet måske stort set ikke - om natten. "Den" kan få kollik, mellemøre betændelse og lign. Jeg har heldigvis kun haft raske børn, men alligevel var det hårdt. Desværre havde/har jeg ikke noget netværk, men heldigvis var jeg rask dengang, jeg gjorde det i al fald ikke igen, uanset alder.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 21:45   #16
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
hej alle,

jeg er ikke på medicin så det ville ikke være et problem med medicin. og nej ville da ikke vælge min mand fra genetisk fordi han har adhd. tror egentlig mest af alt min angst og depression er kommet pga mine fysiske smerter og komunen stress, hvis jeg får pension ville jeg helt sikkert have det bedre.

egentlig tænker jeg i og med man altid er hjemme på mange måder kan blive en bedre mor en karrierer fiduserne. for kærlighed ville den lille ikke mangle, jeg er den mest kærlige person og har en kæmpe familie og en god svigerfamilie der ville kunne forkæle den lille... men ja det er klart man bliver lidt nervøs for det der bliver skrevet om en kan have indflydelse...

der bliver immervæk smurt lidt tykt på erklæringerne for at få et budskab igennem til kommunen. men hvis det kan skade en er det jo ligefør man ikke tør få lavet den erklæring....selvom det skal jeg jo.. æv
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 22:01   #17
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
eller jo tager noget at sove på af og til men tager ikke daglig medicin såsom antidepressiv osv....har afprøvet det meste og det hjælper ikke på mig...
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 23:03   #18
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Psykisk sygdom er arveligt, min far havde skizofreni, men voksede fra det!
Min søster og jeg, har så arvet depressionen, dvs jeg fik den som ung, og er vokset fra den, min søster fik den som ældre- og i meget værre grad.

Men: Jeg har en arvelig hørenedsættelse, der gradvis bliver værre- nu kan jeg høre 72 db- det er MEGET højt.
Min anden søster fejler det, hun er ingeniør. Hendes datter fejler det, hun er læge.

Min søn har en snært af det, han bliver forhåbentlig cand. Scient- eller hvad det nu hedder for dataloger.

Vores hjerner fejler ikke noget, men jeg tror ikke på at grænsen mellem galskab og genialitet er lille. Det er forældet tankegang. En af mine nevøer er asperagtig, men det er min mand også.

Du skal bare huske, at det er anstrengende og hårdt at have børn, man skal stå til rådighed 24-7. Det syntes jeg var svært.
Og så kan man gå i sort fordi, det er vigtigt at hvile.

Det er langtfra alle småbørnsforældre, der kan det. Spørg dem, der har rande under øjnene, dem med kolikbørn.
Jeg synes, du skal tænke dig meget godt om, og finde en far, der vil være hjemmegående eller støtte op.

Pøj pøj med det!

Jeg har min dreng, og det var SVÆRT,men han er en sød dreng. Og dygtig!

Mvh
Pinny
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 23:14   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg tror ikke at man kan generalisere at psykisk sygdom er arvelig som sådan!! Min mor havde godt nok noget, men ikke hendes forældre overhovedet!??

Jeg husker at min psykolog spurgte til om jeg passede hjemmet fra jeg var 8 år, bagte boller, gjorde rent osv. Men det gjorde jeg ikke, jeg hjalp til ved sammen komster for jeg elskede at mine forældre opdagede at jeg bare havde ordnet alt...

Så det med arvelighed er det måske mere gældende for de mere præciserende lidelser som f.eks. skizofreni osv.?

Nensy, donor sæd skal du også passe på med. Jeg ved ikke om det er lavet om, men min tidligere nabo kunne ikke få børn med sin mand så de valgte donor ved begge deres børn, dog en ukendt donor. Deres første søn har så fået konstateret Asberger, nr. 2 er helt "fin", men det er jo så ikke helt sikkert med donor klinikkerne, ved ikke om det er blevet bedre!??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 23:28   #20
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
enteller du har nok ret vedr. donor sæd.Man ved jo ikke reelt hvem det er... vil nu også helst have min partners træk ved mit barn selvom der skulle være risiko for adhd... undre mig bare det skulle være arveligt..altså adhd for i min kærestes familie er der absolut ingen andre med adhd.
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælp - gift par med børn - spørgsmål. Ninja Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 08-03-2013 14:52
At have psykisk syge børn NPH Alt det andet 9 17-02-2011 11:07
Syge børn/ links søges Supercarla Alt det andet 4 27-05-2009 14:34
Hjælp til forældre med handicappede eller alvorligt syge børn Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 02-12-2008 02:52
Hjælp til forældre med handicappede eller alvorligt syge børn Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 17-11-2008 23:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension