K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-12-2011, 22:15   #1
puttenu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2009
Alder: 57
Indlæg: 28
Styrke: 15
puttenu er ny på vejen
hvem af jer har fået lavet to stivgørende operationer ?

Jeg er bekrymret. Jeg fik i 2008 lavet en stivgørende operation i lænden,uden brug af metal, men desværrer har jeg nerver i klemme ned til begge ben.Min situation er ret uholdbar nu,da jeg får max Lyrica,så derfor har jeg langt om længe sagt ja tak til endnu en operation, denne gang med skruer osv, dog skulle der jo lige laves en ny MR skanning. Men da jeg så kommer ind til lægen og han kikker på billederne,tja så begynder han altså at fortælle hvor risikabet det bliver, og se ret bekymret ud... ender med at jeg bliver henvist til en ct skanning, og at han vil ringe til mig....... Nu er jeg bekrymret !
Er der andre der ude, der har prøvet noget lignende ?? og som har nogle erfaringer de vil dele med mig?

på forhånd tak
Puttenu
puttenu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2011, 10:25   #2
LOS
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 94
Styrke: 13
LOS er ny på vejen
Har heldigvis "kun" fået foretaget 1 operation og den er med skruer og div.

Hvis du har så store smerter og kun kan gå nogle få meter så syntes jeg du skulle overveje at få lavet endnu en operation da de nervesmerter er uudholdelige.

Der er både gode og dårlige erfaringer med stivgørende operationer,men som du beskriver din situation ville jeg tage chancen.

Held og lykke

Mvh Jesper
__________________
Førtidspensionist pr 01.01.2012
LOS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2011, 18:16   #3
puttenu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2009
Alder: 57
Indlæg: 28
Styrke: 15
puttenu er ny på vejen
Kan nu godt gå endnu men er da også kun takket været medicin..
Kunne bare ikke lide hans ansigt udtryk, mens han forklarede hvor risikabelt en operation det er
hvad nu hvis han har tømmermænd og snitter nerverne
ja så står der jo lammelser på programmet gad vide om det er bedre? Ved det ikke.

Men tak for dit bud LOS

Vil bare gerne vide hvad andre ville gøre, hvis de var mig

puttenu
puttenu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2012, 23:34   #4
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Jeg blev i 2005 operet for 2 prolapser, efter en arbejdsskade i murerfaget. I okt. 2009 blev jeg stivgjort samme sted. Det har gået ok, men du får ikke en ny ryg og der er lang tids genoptræning, samt lang tid med ro og hvile, ca 6 mdr.

I sept. 2011 begyndte samme sted igen at drille. Blev scannet og de fandt en cyste ved rygmarven. De mener den er der pga for kort tids heling ( var hjemme fra job i 6 mdr.)

Nu er situationen at lægerne kan ta metallet ud, prøve at fjene cysten. derefter stivgøre mig 360 grader. Dvs både ryg og mave skal åbnes. Chancen for en bedring af smerter er 40 procent, så har, indtil videre, takket nej tak. Skal til møde i Middelfart den 8. feb., hvor vi skal snakke om en evt. op.. og hvad langtidsfølgerne er, hvis jeg fravælger.

Er indstillet til pension fra 1/3. Har lige opsagt mit fleksjob, efter aftale med sb. har været der i ca 3 år.

Om du skal vælge, ved jeg ikke, men der er ALTID risiko for at det bliver dårligere, meget kan ske. De skal jo ind og rode i gl arvæv fra den tidligere op. chancen for bedring ved 2. gangs op., er ca 60 %. Ved ikke hvor gl du er, det har også betydning. Jo ældre man er, jo dårligere heling. Sund kost mv, kan forbedre heling.

Held og lykke
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gådefuld sygdom kan skyldes gamle operationer buster Dit og Dat 1 09-07-2010 08:46
Stivgørende rygoperation? Camille Dit og Dat 14 29-09-2009 15:38
Stivgørende rygoperation Peter G Alt det andet 22 16-07-2009 13:26
Hvem har lavet din ressourceprofil? zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 29 26-01-2009 17:47
så har jeg fået lavet sanne52 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 10-03-2008 12:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension