K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2014, 12:04   #1
chanie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2014
Indlæg: 1
Styrke: 0
chanie er ny på vejen
Cool Breve fra kommune

Hej

Jeg synes det er et kæmpe problem, at jeg stort set altid får vigtige breve og afgørelser om fredagen eller lige inden en ferie. Ofte kræver den slags breve en handling og en bekymring. Der kan man så sidde en hel weekend eller det der er værre og kan intet gøre, da man ikke kan få fat i nogen som helst for at få hjælp eller svar. Er det ok?
Jeg hørte for mange år siden, at de netop ikke måtte sende den slags ud til weekend eller ferie, da det jo giver unødvendig bekymring i længere tid?
chanie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 12:19   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til..

Kære Chaine

Ja, selv breve fra kommunen kan give borgeren problemer.

Selv konvolutter med datostempel skal man i dag gemme, som dokumentation for hvornår du har modtaget dem. Men vi kan ikke gøre noget ved hvornår kommunen skal afsende dem, blot de overholder alle regler.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=12937

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 13:57   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
En lang række kommuner samler op, og sender posten af sted Torsdag med B post, det betyder de fleste mennesker modtager kommunens breve en Lørdag.

Møg frustrerende.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 14:25   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, og man skal være opmærksom på...

.... at et fremsendt brev fra kommunen, SKAL være dateret 1 eller 2 døgn før du modtager brevet.

Hvor du gemmer konvolutten, så lang tid disse bruges endnu, med poststempel, fordi:

det desværre har vist sig, at en del kommuner har skrevet en afgørelse med datering og først afsendt det langt senere.

Det har haft en alvorlig konsekvens, fordi at det så er påstand imod påstand om hvornår en borger så har modtaget brevet og dermed en afgørelse.

Hvilket har afstedkommet, at borgeren har mistet sin ankefrist således at en anke bliver afvist ved Ankestyrelsen fordi man ikke har overholdt sin ankefrist på de lovkrævede 28 dage på minuttet.

Derfor kræver Ombudsmanden at breve skal dateres samme dag brevet/afgørelsen bliver afsendt.

Derfor anbefaler Ombudsmanden at man gemmer konvolutterne fra kommunen med poststempel, som bevis på hvornår man har modtaget en given afgørelse.

Så langt er vi kommet i tilliden til vores kommuner. Trist.

Een af de få årsager der kan udskyde ens ankefrist på 28 dage på minuttet er hvis ikke man modtager sin AKTINDSIGT inden 10 kalenderdage.

Bemærk venligst at disse regler er ikke nogle selvbestaltede regler k10 har konstrueret, men Folketingets Ombudsmand.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 10:53   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja desværre nogen stder med vilje - gælder også private firmaer. Får modtageren brevet lørdag, er denne nok "dampet" noget af til mandag.
Finder det absolut ikke etisk korrekt.
Du kan jo prøve at sende en mail til borgmesteren og foreslå ham at ændre proceduren, da kan være meget generende for modtageren.
Heldigvis også de færreste firmaer, der opsiger medarbejderne på en fredag.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 11:02   #6
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af chanie Se meddelelser
Hej

Jeg synes det er et kæmpe problem, at jeg stort set altid får vigtige breve og afgørelser om fredagen eller lige inden en ferie. Ofte kræver den slags breve en handling og en bekymring. Der kan man så sidde en hel weekend eller det der er værre og kan intet gøre, da man ikke kan få fat i nogen som helst for at få hjælp eller svar. Er det ok?
Jeg hørte for mange år siden, at de netop ikke måtte sende den slags ud til weekend eller ferie, da det jo giver unødvendig bekymring i længere tid?
Kender det kun alt for godt, min post er der tit om fredagen, men posten komme først efter middag,så kan ikke nå at ringe til kommune og så er den weekend ødelagt..
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension