K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2013, 13:19   #21
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Netop Mik16
Og så er det jo at vi alle sammen må i virksomhedspraktik inden det kan vurderes..jeg tror da også der er stor forskel på hvor mange timer jeg kan holde til, helt afhængigt af arbejdsopgaver..
Heldigvis er jeg nogenlunde optimist og bliver ikke frustreret af at gå hjemme...jeg synes bare at det er lidt mærkeligt at kommunerne nu ikke bliver straffet, hvis fleksjobbere går for længe på ledighedsydelse..på den måde kan vi jo få lov til at gå i årevis..der bliver nok ikke oprettet flere puljejob så..
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 13:45   #22
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sannemus Se meddelelser
Netop Mik16
Og så er det jo at vi alle sammen må i virksomhedspraktik inden det kan vurderes..jeg tror da også der er stor forskel på hvor mange timer jeg kan holde til, helt afhængigt af arbejdsopgaver..
Heldigvis er jeg nogenlunde optimist og bliver ikke frustreret af at gå hjemme...jeg synes bare at det er lidt mærkeligt at kommunerne nu ikke bliver straffet, hvis fleksjobbere går for længe på ledighedsydelse..på den måde kan vi jo få lov til at gå i årevis..der bliver nok ikke oprettet flere puljejob så..
Et eller andet sted er der fordele ved de nye regler..

Før var det sådan at fra 12 timer og ned i fleksjob, blev det en direkte udgift for arbejdsgiveren..
Nu får arbejdsgiveren hvad han/hun betaler for.. SÅFREMT ARBEJDSEVNEN er korrekt vurderet..

Det burde også alt andet lige bliver nemmere ??? selv at forklare det økonomiske når man selv søger fleksjob..

Efter de nye regler udbetaler arbejdsgiveren KUN for løndelen, som i alm. job.
Tilskudet betaler jobcenteret direkte til fleksjobberen.
Så nu skal arbejdsgiveren IKKE lægge ud for 37 timer, for så at vente på at han/hun får refunderet tilskudet.. Netop det har tidligere været frygten hos små arbejdsgivere..

Iøvrigt er det direkte indskrevet i loven, at jobcenteret (hurtigst muligt) skal udarbejde en vurdering af fleksjobberens effektive arbejdsevne, til det specifikke job..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 13:58   #23
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Et eller andet sted er der fordele ved de nye regler..

Før var det sådan at fra 12 timer og ned i fleksjob, blev det en direkte udgift for arbejdsgiveren..
Nu får arbejdsgiveren hvad han/hun betaler for.. SÅFREMT ARBEJDSEVNEN er korrekt vurderet..

Det burde også alt andet lige bliver nemmere ??? selv at forklare det økonomiske når man selv søger fleksjob..

Efter de nye regler udbetaler arbejdsgiveren KUN for løndelen, som i alm. job.
Tilskudet betaler jobcenteret direkte til fleksjobberen.
Så nu skal arbejdsgiveren IKKE lægge ud for 37 timer, for så at vente på at han/hun får refunderet tilskudet.. Netop det har tidligere været frygten hos små arbejdsgivere..

Iøvrigt er det direkte indskrevet i loven, at jobcenteret (hurtigst muligt) skal udarbejde en vurdering af fleksjobberens effektive arbejdsevne, til det specifikke job..
Jeg har jo selv fundet en virksomhedspraktik og havde min jobkonsulent med derud. Arbejdsgiveren spurgte så ind til de nye regler for fleksjobbere..og efter at have hørt på jobkonsulenten stillede hun så spørgsmålet:
Hvis Sanne og jeg søger samme stilling på f.eks 15 timer, hvad skulle så få en arbejdsgiver til at vælge Sanne?
Jobkonsulenten kunne kun sige, at det i dag ville være lettere at have en fleksjobber ansat end sidste år..da man jo ikke skulle lægge ud for en masse løn, der først blev refunderet senere!
Jeg syntes godt nok, at den argumentation var lidt tynd..og hvis det er eneste fordel, så....bliver det sgi da svært
Vi må heller ikke glemme, at det administrativt og forsikringsmæssigt er lige så tungt for en arbejdsplads at have folk ansat på lavt timetal..
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 14:01   #24
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Argumentet skal være at det er svært at finde kvalificerede ansatte der vil arbejde så få timer.. da de fleste kun kan søge fuldtidsjob.

Men det kræver så at man har noget uddannelse at lokke med..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 14:05   #25
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Argumentet skal være at det er svært at finde kvalificerede ansatte der vil arbejde så få timer.. da de fleste kun kan søge fuldtidsjob.

Men det kræver så at man har noget uddannelse at lokke med..
Tro mig Pip: når der nu ryger en masse ud af dagpengesystemet, og de ikke kan få kontanthjælp, så vil selv stillinger med ganske få timer blive revet væk..
Lidt er jo bedre end ingenting..så vi skal virkelig være kvalificerede
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 14:14   #26
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sannemus Se meddelelser
Tro mig Pip: når der nu ryger en masse ud af dagpengesystemet, og de ikke kan få kontanthjælp, så vil selv stillinger med ganske få timer blive revet væk..
Lidt er jo bedre end ingenting..så vi skal virkelig være kvalificerede
Jamen du har helt ret, det kommer til at se håbløst ud..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 14:26   #27
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Danskerne burde snart demonstrere overfor politikerne og vise dem at dette her finder vi os ikke i, det kan jo ikke passe at så mange uskyldige mennesker skal komme i klemme mens velhavende mennesker fortsat kan skumme fløden.

Men ingen tager handling, ej heller selvom man bliver ladt til sig selv, det som om vi alle har en masse at brokke os over, klart nok!, men så sker der heller ikke mere. Nej der skal sørme handling til før politikerne vil forstå alvorden af det de har etableret.

Sidst redigeret af LS1980; 24-01-2013 kl. 14:30.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 14:45   #28
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Vær nu lidt glade

Rigtig mange fleksjobbere ER jo på jobbet til andre opgaver LÆNGERE tid end de timer der betales for..
Det KAN i visse job være en gulerod ;-)

Der kommer med sikkerhed et opsving, hvor folk på deltid bliver en mangel..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension