K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-12-2009, 01:38   #11
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
syntes jeg har set i tv i et program min kæreste ser de unge mødre eller havd fande de heder der var hvis en der var kommet i klemme i systemet med arv køb af hus men kan så ikke huske om hun stadig har huset + kontanthjælp

generalt ramme regler osv de forkerte jegk an huske da jeg var under 18 / lige blever 18 flytte jeg min adresse for at jeg lå over grænsen ang min mor kontanthjælp men hun fik sgu enu mindre
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 01:46   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Den udsendelse har jeg også set, men det var en helt anden problem stilling det var socialbedrageri hun arvede en halv mill og oplyste det ikke på kommunen og var på kontanthjælp ... så det er noget helt andet ...

og samlevende er man vel fra den dag man flytter sin adresse sammen og ikke først efter 2 år ??

spørgsmålet er om man bliver modregnet samlevers indtægt og der er svaret klart nej det er først i det øjeblik man bliver gift (så gør ikke det )
  Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 02:05   #13
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ja det er rigtigt nu da du siger det hmm hvis man er samlevende en i arbejde og en på kontanthjælp så er der loft osv ik ellerh ar jeg forstået det forkert

men hun har huset skal betale kontanthjælpen tilbage mener jeg men hun har hun ikke stadig kontant hjælp og hus ? som sagt ser det ikke men kan ikke ungå at høre lidt af det
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 19:42   #14
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Tak for jeres input...

Betaler man "normal" skat af kontanthjælpen? Er der nogen der ved om jeg får problemer, når jeg nu har boet 5 år af de seneste 8 år i Sverige, eller er mit danske statsborgerskab nok til at de ikke smider mig ud for det? (Bor i Dk nu og har gjort det i 1 1/2 år)...

Syntes det er skrækkeligt... Det hele.... Tænk at man som syg, skal behandles som 3 rangs borger i velfærds Danmark... Jeg ANER ikke hvordan jeg skal komme videre i mit liv, prøve at blive rask OG overleve på ... well.. næsten ingenting...

Tak for hjælpen...
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 20:47   #15
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ja ganske normalt skat af kontanthjælp om det med sverige vil jeg mene ikke er noget problem du er dansk statborger
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 23:51   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og der er jeg så ikke helt sikker efter at lige have læst en anden tråd her på side, som jeg læser det så er der kun berettigelse til starthjælp (og mener bestemt også det var det en anden bruger herinde fik da han kom tilbage til det kære fædreland )

et andet sted udtaler Inger Støjberg
Citat:
Retten til kontanthjælp er betinget af, at ansøgeren har været udsat for en social begivenhed og i øvrigt opfylder betingelserne for at få hjælp. Det er også en betingelse, at ansøgeren har opholdt sig her i riget i sammenlagt 7 år inden for de seneste 8 år.

Regeringen indførte starthjælpen, fordi det bedre skulle kunne betale sig at arbejde. Baggrunden var, at kontanthjælpen holdt store grupper uden for arbejdsmarkedet. I dag sikrer starthjælpen, at det kan betale sig at arbejde, og at folk kommer hurtigere ud på arbejdsmarkedet.

Det er helt afgørende for regeringen, at reglerne om starthjælp ikke bryder med Danmarks internationale forpligtelser. Det betyder bl.a., at udenlandske statsborgere har samme rettigheder som danske statsborgere, og det betyder igen, at der ikke kan tages særlige hensyn til, om en person er dansk statsborger eller ej.
Prøv at læse det hele her http://www.k10.dk/showpost.php?p=83813&postcount=14

Som jeg læser det så kan du ikke få normal kontanthjælp , men havde du været feks tysker med job i landet her i tre måneder ja så ville du have kunne få normal kontanthjælp ...

vildt ..

Men ved ikke om du var i arbejde inden du blev syg ? og hvor længe og ved så heller ikke om det har nogen betydning for som jeg læser det så er det fordi man er dansk statsborger at man skal have været i landet i 7 ud af 8 år og vi kan så igen sende en tak til DF ...

Hold nu op vi skal passe på vores krydser
  Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 01:06   #17
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser



Hold nu op vi skal passe på vores krydser
haha troer ikke på det hjælper hvis du mener hvad jeg troer du mener
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension