Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar

Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2010, 10:54   #1
Maj-Britt
Lever på K10

Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jo, det kan jeg da

eller noget............

From: Maj-Britt
Sent: Wednesday, May 26, 2010 4:22:02 PM
To: [email protected]
Hej xxx.

Jeg har d.d. fået besked om at jeg indlægges igen d. 2/6 kl. 9.30 til operation for livmoderhalskræft, hvor de dagen efter vil fjerne livmoder. Jeg er indlagt en 2 -4 dage.

Hvad der derefter sker er sakset fra Herlevs hjemmeside:

Hvordan skal jeg forholde mig efter operationen?
Selvom du har det godt, når du bliver udskrevet, kan du have behov for hvile og aflastning.
I rekreationsperioden kan du udføre dine daglige gøremål under hensyntagen til, hvad du formår
uden at fremkalde smerter. Tungere løft over 10 kg. og hård sport bør undgås i de første 2 uger.
Det er almindeligt at man føler sig træt de første 2-3 uger efter operationen.
************

Det er hvad jeg p.t. har af information.

Vh Maj-Britt
***************

Den mail sendte jeg jo i onsdags.

I dag får jeg så brev om at møde i jobcenter til samtale omkring min jobsituation, på torsdag d. 3-6 kl. 16.00.

Jeg er faktisk lidt vred, ikke nok med at jeg skal være indlagt i en 2-4 dage, jeg skal også gruble lidt over en lidt stor operation og nu tænke lidt på ungerne, og satme om jeg ikke også skal ringe på mandag og gøre ******* varmt for mit jobcenter.

Kæft nogle kegler....
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 11:10   #2
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være

Jessicas avatar

Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Jessica er ny på vejen
Ja, det er jobcenter i en nøddeskal. Jeg kan godt forstå, at du er vred.

Din sagsbehandler har jo fået at vide per mail, at du skal opereres dagen før.
__________________
Mvh. Jette
Førtidspensionist per d. 1/8 2010.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 11:11   #3
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10

Ragdolls avatar

Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Maj-brit,

Det lyder vanvittigt det de skriver at du kan og må efter operationen og står i skærende kontrast til den information man f.eks. får på Sønderborg sygehus.

Sygemelding efter en hysterectomi er normalt 5 uger.

I de fem uger må du i de 2 første uger Ikke køre bil!

Gå små korte ture, som du kan øge længden af.

Du skal undgå cykling og belastning af mavemusklerne den første måned.

De 2 første uger undgå løft på over 2-3 kilo

Lette mavemuskeløvelser må genoptages efter 4 uger.

Fitnesscenter dog først efter 8 uger.

Fysisk krævende sport først efter 10 uger

Samleje efter 3 uger

Svømning først efter 6 uger

Du må i de første 4 uger kun gøre lettere rengøring som at støve af og lettere oprydning, osv.

I 4 uger ingen støvsugning eller gulvvask.

Dette er alt sammen for at undgår at såret springer op eller bliver betændt eller du får infektion.

Jeg har selv lige fået lavet en abdominal hysterectomi (fået ryddet lysthuset), og jeg mener at Sønderborg kommunes henvisninger er langt mere fornuftige end Herlevs. Jeg ville aldrig have kunnet det de mener man kan i Herlev.

Det er en stor og meget indgribende operation, og jeg er på nippet til at sige at Herlevs henvisninger er totalt uansvarlige.

I listen herunder kan du finde "Kvindens bog, om at få fjernet livmoderen", os selv den er ikke fyldestgørende for hvad de fortæller dig at du må og ikke må når du er opereret.

http://www.sygehussonderjylland.dk/w...kvindens%20bog

Håber det kan hjælpe dig

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 11:16   #4
Maj-Britt
Lever på K10

Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Den side er åbenbart gammel, fordi Herlev har også sendt brev til mig i dag, hvor de skriver at jeg skal forvente at være sygemeldt 4- 6 uger. Men de fastholder alt det andet.

Fint link, det må min sagsbehandler hellere få :-)

Sidst redigeret af Maj-Britt; 29-05-2010 kl. 11:28. Årsag: Tilføjelse
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 11:36   #5
Vovse
Jeg bor her på K10

Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Havde du nu haft en kvitt. på, at kommunen havde modtaget din meddelelse, så ville jeg have sagt "skråt op med den mødeindkaldelse", men jeg er lidt bange for, at du kan risikere, at de benægter at have modtaget din mail.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 11:41   #6
Maj-Britt
Lever på K10

Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
[...]
Jeg dapper derop på mandag med et kopi af mail og indlæggelsespapirer.

Jeg VIL se dem i fjæset.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 11:51   #7
Lunasdatter
Lever på K10

Lunasdatters avatar

Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Jeg dapper derop på mandag med et kopi af mail og indlæggelsespapirer.

Jeg VIL se dem i fjæset.
God ide... du kunne evt også sige at du virkelig gerne vil deltage i det møde.. det skal bare foregå på sygehuset.. så kan de ihvertfald ikke sige at du sætter dig imod deres møder

God vind med din operation...
Husk at ligegyldig hvad der bliver skrevet om hvordan man vil ha det efter sådan en opration, så er det forskelligt fra person til person...
Så er godt råd herfra... lyt og mærk efter hvordan du har det... og lad være med at spille sej.. det svider kun til dig selv senere..
Knus Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 15:18   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10

c.l.e.o.s avatar

Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Mej-Brit er det ikk meget letter at tage til lægen og få en sygemelling,så er der ikk så meget at rande om når du kommer hjem fra din opration..

Jeg ønsker for dig at det hele forløber rigtigt godt, og også uden alt for mange besværligheder med din KOmune, de er da virklig til at få højt hår af...

God Bedring..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 20:53   #9
Maj-Britt
Lever på K10

Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
[...]

Jeg tager på jobcenter mandag, skal først på Herlev onsdag.

Jeg har lige lidt mere brok til det jobcenter, det skriver jeg om i morgen :-)

Tak.....
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 21:37   #10
superkok
Banned

Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
da jeg fik denstore knæ operation hvor jeg kom til at gå med en donjoi bandage mener jeg den hedder blev jeg også kald til aktivering selv om sagsbehandler vidste jeg var blevet opera så ville hun have mig af sted først da min læge ringede og spurte om hun ingen hjerne havde bor 2 sal skal ned af trappe gå 500 meter til bus stop sted skifte bus 2 gange + gå ca 800 meter mere for at komme til stde det mente hun godt jeg kunne viser bare de ander ikke en skid den bangade= stivt ben jow jow man fatter den ikke
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:57.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension