K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2011, 07:39   #11
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Hjælp til mail

Hej

Se på
https://www.borger.dk/Emner/pension-...y-ordning.aspx

Her er det vist hvordan din Fp beregnes når du har en ægtefælle med lønindkomst

Har prøvet når min kone har været arbejdsløs, så mit råd

Prøv at indrette jer efter tingene, det kan godt lade sig gøre

Hilsen
NPH

Citat:
Det handler om at finde de rette perspektiver
Jeg synes da ikke det er særligt morsomt at det er min kone der er forsørger i familien

Har været på FP i over 20 år, og den gensidige forsørgelsespligt er noget vi har måttet leve med

Den gør også at vores økonomi er mere sårbar

Det var svært mens børnene var små
Det bliver lettere med tiden

Jeg ved , dem der kun har FP eller kontanthjælp har det rigtigt svært
Jeg tager hatten af !, i får det til at gå , stor respekt for det

Hilsen
NPH

Sidst redigeret af NPH; 05-11-2011 kl. 08:13. Årsag: gensidig forsørgelsespligt
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2011, 09:17   #12
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Undskyld jeg lige smider en ind her...jeg er ikke på ftp, men havde forstået regler sådan at de højst måtte medtage 246.000 af ens partners indkomst,
hvordan kan de sidste 100.000 så skulle medregnes her?

Jeg er jo bare en dompap på sidelinien der undrer mig.....vær sød at oplys mig
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2011, 09:21   #13
limaje
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 82
Styrke: 14
limaje er ny på vejen
Kan det ikke betale sig at arbejde, du skulle skamme dig.
Jeg tror ikke der er mange her, der går sygemeldt, fordi det kan betale sig.
Det optimale er vel altid at klare sig selv.

Er man såi den ulykkelige situation at man har mistet arbejdsevnen helt eller delvist,
så er det dejligt hvis man kan få hjælp.

Men der er nok for mange der bruger/misbruger systemet, derfor bliver der strammet op.
Hvilket går ud over dem der virkelig trænger til hjælp.

Næ vær glad for din pension, og dobbelt så glad for at have en rask kone med et godt job.
Hun er med til at betale din pension.
limaje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2011, 09:23   #14
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af limaje Se meddelelser
Kan det ikke betale sig at arbejde, du skulle skamme dig.
Jeg tror ikke der er mange her, der går sygemeldt, fordi det kan betale sig.
Det optimale er vel altid at klare sig selv.

Er man såi den ulykkelige situation at man har mistet arbejdsevnen helt eller delvist,
så er det dejligt hvis man kan få hjælp.

Men der er nok for mange der bruger/misbruger systemet, derfor bliver der strammet op.
Hvilket går ud over dem der virkelig trænger til hjælp.

Næ vær glad for din pension, og dobbelt så glad for at have en rask kone med et godt job.
Hun er med til at betale din pension.

Kunne nok ikke være mere enig
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2011, 11:26   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Bare for at bløde lidt op på vores nok lidt hårde tone.

så kan jeg da godt se at det er hammerende ærveligt at skulle betale tilbage af noget man sikkert har brugt,for lige meget hvor meget eller lidt man har udbetalt,så sættes forbruget jo oftes der efter .

Der er kun en ting at gøre og det at få en afdrags ordning så det mærkes mindst muligt.

Iøvigt er det pokkerst øv at alle opgørelser mange gange rammer nov.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2011, 12:03   #16
Basco
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Alder: 61
Indlæg: 69
Styrke: 14
Basco er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Undskyld jeg lige smider en ind her...jeg er ikke på ftp, men havde forstået regler sådan at de højst måtte medtage 246.000 af ens partners indkomst,
hvordan kan de sidste 100.000 så skulle medregnes her?

Jeg er jo bare en dompap på sidelinien der undrer mig.....vær sød at oplys mig
Jeg er også en dompap på sidelinjen så

Det her er hvad der kommer frem hvis man søger ..

Citat:
Hvis din partner ikke er pensionist

Er din partner ikke pensionist, skal kommunen se bort fra de første 169.260 kr. (2011) eller 174.168 kr. (2012), din partner tjener. Herefter kan I sammenlagt have supplerende indtægter på op til 107.500 kr. om året (2011) eller 110.600 kr. om året (2012), før det påvirker din pension. Din førtidspension bliver sat ned med 30 kr., for hver 100 kr. jeres samlede indtægt er højere end 107.500 kr. (2011) eller 110.600 kr. om året (2012).

Din partners indtægter kan højst indgå med 220.500 kr. (2011) eller 226.900 kr. (2012) i det samlede indtægtsgrundlag. Din partners indtægter ud over dette beløb påvirker ikke din førtidspension.
kilde https://www.borger.dk/Emner/pension-...ield2Bookmark2
Basco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2011, 12:18   #17
Basco
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Alder: 61
Indlæg: 69
Styrke: 14
Basco er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af henningv Se meddelelser
Da du blev tilkendt pension oplyste du, at din ægtefælles indtægt var kr. 249.000,00.
Hun har de første 10 måneder tjent kr. 288.380,00, hvis hun tjener tilsvarende de sidste 2 måneder vil årslønnen efter arbejdsmarkedsbidrag blive kr. 346.056,00.

Hvis hun har en årsløn på kr. 346.056,00 vil din førtidspension før skat blive kr. 12.375,00. Da du har fået kr. 14.105,00,vil du have fået kr. 1730,00 for meget pr. md.

Hvis I er enige i tallene, vil vi omregne din pension.

jeg kan ikke se at de ca 25000i am bidrag er trukket fra ??
det er en tilfældig socialrådgiver der har sendt mailen

nu siger min kone at det desværre nok er rigtig, årsløn med ferie penge 382,000, og så passe det jo desværre godt nok med ca 346,000 efter am er trukket, så får i år fordi vi blev fejl vejledt af kommunen skylder jeg dem 13500 kr i for meget udbetalt pension ?? hvad f..... gør jeg ??

Hej Hennigv

Vil ikke lige give dig så hård en medfart som du nok har følt du får fra de andre ;-)

Jeg har sat noget tekst ind fra borger dk ved sgi ikke lige hvordan man beregner det men som også PiaCP skriver så kan jeg ikke se at du skal betale mere fordi den kom over de 346.000

Men hvis jeg var dig så ville jeg da sætte mig ned og bede den sagsbehandler om et regnestykke (samtidig med at du erkender at du vist var kommet til at give forkerte tal ) men at du ikke kan se hvordan det skulle påvirke i forhold til de tal fra borger. dk ...

Hvorvidt der så er en forklaring som jeg ikke lige kan gennemskue det ved jeg ikke men værd at undersøge det , det er det da ....

Nå det så er sagt så vil jeg da sige til andre ....

Måske det var en ide ikke at have så travlt med at dømme andre, for ikke kun er det Henningv`s kones pligt at forsørge ham--- næææ nej hvis han så bliver dårligere og skal passes så skal hun sørme også sørge for at passe ham (så samfundet ikke skal betale for hjemmehjælper )

Samtidig skal man altså huske på at mange mennesker der er blevet syge var raske da de indgik ægteskab, og i forvejen er det sq ikke nemt at ligge til last skal konen/manden så også knokle bukserne ud af røven for at få det til at løbe rundt, lige hjem og sørge for mad børn hjem osv til den syge ja så kan vi hurtigt komme til at opleve mange skilsmisser ...

at andre får mindre at andre gerne ville arbejde at andre er lidt misundelige over at man ikke selv har kan få så meget som en anden .. giver altså ikke hoved og håndsret til at kritisere .. vi aner ret beset ikke en ski om Henningv s hjemmelige forhold ...

og mange gange skriver man noget i frustration og irretation ... over hvordan det hele fungere...

Jeg savner logikken i hvorfor vi som syge førtidspensioister skal forvente at blive forsørget og passet af en ægtefælle eller hvorfor vi alle sammen skal være indstillet på at bede en ny livsledsager om at elsker ære og beskytte os og lige betale for vores mad , og nå ja ungernes tøj , og ja ja klare regøringen....

Undskyld mig men efter årvis på arbejdsmarkedet og årvis i a-kasse systemet efter i årevis at have hørt om det fantastiske sikkerhedsnet , så har jeg lidt svært ved at se hvorfor det er at vi skal bringes i en situatuion hvor vi skal være 110 % afhængig af en samlever eller ægtefælle ....

Henning kan kun anbefale dig og din kone at joine denne gruppe https://www.facebook.com/?ref=logo#!...group_activity

og er du ikke på fb så skriv under her (og få også konen til det ) ;-)

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Basco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2011, 13:22   #18
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Basco Se meddelelser
Hej Hennigv

Vil ikke lige give dig så hård en medfart som du nok har følt du får fra de andre ;-)

Jeg har sat noget tekst ind fra borger dk ved sgi ikke lige hvordan man beregner det men som også PiaCP skriver så kan jeg ikke se at du skal betale mere fordi den kom over de 346.000

Men hvis jeg var dig så ville jeg da sætte mig ned og bede den sagsbehandler om et regnestykke (samtidig med at du erkender at du vist var kommet til at give forkerte tal ) men at du ikke kan se hvordan det skulle påvirke i forhold til de tal fra borger. dk ...

Hvorvidt der så er en forklaring som jeg ikke lige kan gennemskue det ved jeg ikke men værd at undersøge det , det er det da ....

Nå det så er sagt så vil jeg da sige til andre ....

Måske det var en ide ikke at have så travlt med at dømme andre, for ikke kun er det Henningv`s kones pligt at forsørge ham--- næææ nej hvis han så bliver dårligere og skal passes så skal hun sørme også sørge for at passe ham (så samfundet ikke skal betale for hjemmehjælper )

Samtidig skal man altså huske på at mange mennesker der er blevet syge var raske da de indgik ægteskab, og i forvejen er det sq ikke nemt at ligge til last skal konen/manden så også knokle bukserne ud af røven for at få det til at løbe rundt, lige hjem og sørge for mad børn hjem osv til den syge ja så kan vi hurtigt komme til at opleve mange skilsmisser ...

at andre får mindre at andre gerne ville arbejde at andre er lidt misundelige over at man ikke selv har kan få så meget som en anden .. giver altså ikke hoved og håndsret til at kritisere .. vi aner ret beset ikke en ski om Henningv s hjemmelige forhold ...

og mange gange skriver man noget i frustration og irretation ... over hvordan det hele fungere...

Jeg savner logikken i hvorfor vi som syge førtidspensioister skal forvente at blive forsørget og passet af en ægtefælle eller hvorfor vi alle sammen skal være indstillet på at bede en ny livsledsager om at elsker ære og beskytte os og lige betale for vores mad , og nå ja ungernes tøj , og ja ja klare regøringen....

Undskyld mig men efter årvis på arbejdsmarkedet og årvis i a-kasse systemet efter i årevis at have hørt om det fantastiske sikkerhedsnet , så har jeg lidt svært ved at se hvorfor det er at vi skal bringes i en situatuion hvor vi skal være 110 % afhængig af en samlever eller ægtefælle ....

Henning kan kun anbefale dig og din kone at joine denne gruppe https://www.facebook.com/?ref=logo#!...group_activity

og er du ikke på fb så skriv under her (og få også konen til det ) ;-)

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Jammen Basco - tak for den, mente nok det var sådan det var

Og er da også enig i det ovenstående svar du gav - vi er nok alle en smule hurtige ude, efter vi har været gennem maskineriet på diverse kommuner, har selv fået den opfattelse, at jeg nok SKAL bestemme det jeg KAN bestemme og det er ihvertfald mine meninger

Tænker også på det til tider, ved ikke at svare straks..men måske lige tænke over det jeg ville svare, meeeen det smutter altså også.....
vi er jo kun mennesker og de fleste af os mennesker der har været meget igennem.........så er et til os alle
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2011, 14:02   #19
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
hey - ja jeg må hellere lige undskylde den hårde tone - undskyld.

Kan godt forstå det er træls at skulle betale tilbage, for som en anden skriver, man sætter jo sit forbrug efter hvad man tjener, og når det så kommer bag på en, er det rigtig rigtig træls.

Håber du får lavet en afdragsordning med kommunen, så det ikke skal blive ved at genere dig, og så I ikke mærker det så meget.

Undskyld igen
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2011, 15:47   #20
limaje
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 82
Styrke: 14
limaje er ny på vejen
Det er muligt at tonen lød lidt hård, og jeg kan da godt se det er ærgeligt, når man har regnet med mere.
Men jeg kan stadig ikke lide, når man begynder at kalkulere med om det kan betale sig at arbejde, hvis man er rask.
limaje er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp! -Kommunen påtænker stop af sygedagpengeudbetalingen, idet kommunen ikke længer Marianzen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 40 13-06-2012 12:50
Hvad F stiller man op når ingen svare en på ens sendte mail til kommunen? Indiansummer Alt det andet 11 18-10-2010 08:36
hjælp til sagsbehandlerens mail... kirsten01 Alt det andet 21 24-01-2010 22:43
Mail til kommunen.. Anne.o Alt det andet 21 08-12-2009 20:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension