K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-10-2011, 13:16   #41
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Jeg har jo været glad og tilfreds med min smerteklinik, men nu hvor de endelig har skrevet status attesten til kommunen, synes jeg det er en flad oplevelse at læse ordene fra dem!

De beskriver kun at de ikke havde fundet medicin der kunne hjælpe mig,og derfor afsluttes uden.
Og så kan de iøvrigt ikke svare på hverken spørgsmålet om, jeg kan klare aktivering, arbejdsprøvning skånehensyn eller en pind, da de ikke har vurderet min arbejdsevne. nej det er da rigtigt nok, men mht skånehensyn, så sad jeg hos klinikkens fysioterapeut og skulle opremse alt hvad jeg ikke kunne og hvor længe før det gik galt, og vi taler her om sekunder/minutter. Hun sagde det skulle bruges til at skrive det til noget brugbart til kommunen, når der kom en anmodning fra dem. det har de så langt om længe fået nu, 2 måneder efter jeg er afsluttet på klinikken men trods anmodning...kan de altså ikke gå ind i skånehensyn???? Hvad sker der lige?

Ikke et eneste ord om varig sygdom og skade, ikke et ord om at være stationær...er det normalt sådan på smerteklinikker? Havde nok en forventning om at det skulle blive en god ting for mig at komme ind der, men det eneste jeg har fået ud af det, er afprøvning af nytteløs medicin, hvoraf en slags gjorde mig stygt syg.

årrhh jeg er sgu træt af det her

knus fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2011, 02:01   #42
Pernile
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2011
Indlæg: 43
Styrke: 13
Pernile er ny på vejen
Jeg har været på smerteklinik og blev afsluttet samme dag. De kunne ikke gøre noget for mig da jeg har prøvet forskellige ting og har været på 13 forskellig medicin. Og behandlingsmuligheder er udtømt.
Så nu er min arbejds prøvning jeg skal igennem så de kan se min arbejdsevne der er tilbage.
Men det går ikke så godt jeg er meget træt og smerte oplagt daglig. Kommer på arbejde og efter noget tid går jeg op i hvile rum lægge mig og sover resten af dagen indtil jeg skal hjem. jeg mangler 7 uger i nu og de vil gerne have jeg skal op på 33 timer puha. Nestæ uge jeg skal være i 20 timer.
Pernile er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2011, 09:24   #43
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør måske lige vende situationen med din speciallæge, da du elleres kan recikere at skulle afbryde afprøvningen på et tidspunkt.

Du bør måsk gå lidt ned i tid, for senere måske at kunne gå lidt op igen.

problemet er ved denne slags lidelser, at de trives vældig godt, når man overanstrenger sig.
Når der kommer flere problemer såsom mere træthed, er det vigtigt at man lytter og gearer ned, ellers ender det helt i hat og briller.

Så, hvis du gerne vil gennemfører din afprøvning, er du i højeste grad, nødt til at lytte og geare ned, når du bliver mere træt, og andre symptomer blomstre.

Som sagt, brug din speciallæge, til at guide dig igennem dette, bedst mulig.
Og ved behov, kan du også få skriftlig opbakning fra ham, om ikke andre, så via journal.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2011, 12:34   #44
Pernile
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2011
Indlæg: 43
Styrke: 13
Pernile er ny på vejen
Jeg ved ikke hvordan kan jeg får igen i min speciallæge når han er afsluttet mig og min behandling skal jeg igen først kontakte min egen læge ? Hjælp mig hvis du kan gaide mig hvordan jeg skal gøre rigtig. Det er meget svært jeg kan ikke være i gang mere end 1 time eller mindre. Det meste af tiden holder jeg mig i ro på arbejde men bliver de timer di har sagt jeg skulle være. Dem der er på arbejde ser mig hele dagen og ikke sender mig hjemme så det bliver en hård kamp. Jobcentar vil gerne have jeg skal være alle de timer og de skal bedømer mig. Jeg fik afslag fra pension 2 gange og stå uden noget penge snart 3 år men kan næsten ikke klare både psykisk og fysisk.



Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du bør måske lige vende situationen med din speciallæge, da du elleres kan recikere at skulle afbryde afprøvningen på et tidspunkt.

Du bør måsk gå lidt ned i tid, for senere måske at kunne gå lidt op igen.

problemet er ved denne slags lidelser, at de trives vældig godt, når man overanstrenger sig.
Når der kommer flere problemer såsom mere træthed, er det vigtigt at man lytter og gearer ned, ellers ender det helt i hat og briller.

Så, hvis du gerne vil gennemfører din afprøvning, er du i højeste grad, nødt til at lytte og geare ned, når du bliver mere træt, og andre symptomer blomstre.

Som sagt, brug din speciallæge, til at guide dig igennem dette, bedst mulig.
Og ved behov, kan du også få skriftlig opbakning fra ham, om ikke andre, så via journal.

VH POpiae
Pernile er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 09:48   #45
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har svaret dig privat.

Men til alm. viden er disse forløb, efter min mening helt umenneskelig, fordi man skal kæmpe med kriser på alle fronter.
Dels mistet arbejdsevne, herunder arbejdsidentitet, dels sygdom/skade-kontra fremtid, måske uvis, dels økonomisk ruin.

Helt, helt urimmelig efter min mening.

Håber at lægen vil støtte dig i, at få afprøvningen tilpasset, således at dit helbred IKKE lider overlast.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 10:20   #46
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Du har så evig ret popiae.

Problemet er bare når man er bosat i en af den slags kommuner ( er jeg selv ), at de bruger den med at man ikke kan afklares, hvis ikke man bliver der og går op i timer...

Kør tæt løb med din læge pernile, gør det du kan og skriv udførlig dagbog.

Hvad siger de på stedet hvor du afklares?

Jeg tog en god snak med mit praktik sted da jeg følte jeg var ved at falde helt fra hinanden, de kunne godt se på mig hvordan jeg havde det og havde faktisk bemærket noget mere end jeg lige havde troet.

Tro mig, når engang jeg kommer lidt ovenpå igen og uanset hvordan min sag ender ud, vil jeg kæmpe en kamp for den umenneskelige behandling mange af os udsættes for i kommunerne, i forbindelse med afklaring.

Mange herfra.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 15:34   #47
Pernile
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2011
Indlæg: 43
Styrke: 13
Pernile er ny på vejen
På stedet siger de ikke så meget de siger bare jeg kan selv prøve hvad jeg kan og hvor meget og det er svært jeg bliver utrolig meget træt og smerte oplagt at jeg kan næsten ikke koncentrere mig til at snakke nærmest bliver mundlam når de spørger mig og de irritere mig og bliver jeg sur på mig selv. jeg har 7 uger tilbage og det er det sidste jeg skal igennem og det håber jeg at jeg kan men det er meget svært når jeg skal være i så mange timer på arbejde. På mandag skal jeg til psykiater og vil afslutte med ham fordi kommunen siger at det er depresionen og ikke ser på mine lidelser så jeg afslutter hos ham os fordi jeg har kun fået stærk medicin fra ham og tog meget i vægten og begundt at være ligled med det hele og det skal ikke være sådan.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Trunten Se meddelelser
Du har så evig ret popiae.

Problemet er bare når man er bosat i en af den slags kommuner ( er jeg selv ), at de bruger den med at man ikke kan afklares, hvis ikke man bliver der og går op i timer...

Kør tæt løb med din læge pernile, gør det du kan og skriv udførlig dagbog.

Hvad siger de på stedet hvor du afklares?

Jeg tog en god snak med mit praktik sted da jeg følte jeg var ved at falde helt fra hinanden, de kunne godt se på mig hvordan jeg havde det og havde faktisk bemærket noget mere end jeg lige havde troet.

Tro mig, når engang jeg kommer lidt ovenpå igen og uanset hvordan min sag ender ud, vil jeg kæmpe en kamp for den umenneskelige behandling mange af os udsættes for i kommunerne, i forbindelse med afklaring.

Mange herfra.
Pernile er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 16:25   #48
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Kære Pernile.
Jeg føler med dig, det er en rigtig svær situation at være i.

Jeg er henvist til Frederiksberg Hospital.Et 14 dages forløb.Jeg skal begynde i maj, det er jeg meget spændt på.Jeg har ventet i over to år.

Er der andre der har været på Frederiksberg Hospital?(fibromyalgi)
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 19:19   #49
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Hej Isabel!

Jeg venter også på det 14-dages forløb på Frederiksberg Hospital. Jeg har ventet siden februar og er lige blevet kontaktet af dem og spurgt, om jeg vil deltage i et projekt. Det har jeg sagt ja til, og det vil betyde undersøgelser i løbet af december, derefter en lodtrækning om deltagelse i smertekursus-forløbet enten i januar eller til sommer.

Derudover deltog jeg i foråret i et 8-ugers forløb på Lejre Smerteskole - det er bare det bedste, jeg har gjort for mig selv. Et fantastisk godt og givende forløb.

Men det skal nok lige fremhæves, at både forløbet på Frederiksberg Hospital og Lejre Smerteskole kun er for fibromyalgi-ramte.

Knus fra Fib-Spurven.
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 22:46   #50
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Hej Fib-Spurven. Jeg har sendt en besked til dig.Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension