K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2011, 09:37   #1
Minryg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Minryg er ny på vejen
Arbejdsskadesag, hvad gør jeg???

Jeg har i 22 år udført socialt arbejde, de sidste 4 år som både selvstændig og konsulent og har derfor haft en stor indkomst. Jeg vælger at stoppe som konsulentdelen og bliver fastansat 1.7.2010, får udløst en arbejdsskade i september 2010. Må opgive firmaet november 2010 grundet arbejdsskaden. Bliver fyret december 2010. Får nyt arbejde februar 2011 bliver akutindlagt marts 2011 og har været opereret, fejlopereret og er stadig sygemeldt. Mit nye arbejde har fyret mig gr. sygdom pr. 30.11.2011, men vil gerne have mig tilbage hvis jeg kan varetage en fuldtidsstilling pr. 1.12.2011. Jeg er en arbejdshest og mit arbejde gør mig hel, men er så meget i tvivl om jeg skal pine mig selv for at få mit job tilbage?? -prøver lige nu 4 timer dagl. men det går ikke rigtigt, der er også en verserende arbejdsskadesag, VIGTIGT: Skal jeg vente med at arbejde til den er afsluttet eller ???? Jeg er ikke i fagforening kan ikke spørge der, håber K10 kan vejlede mig lidt, jeg er i vildrede. Er også bekymret for at være kørt flad om 5 år da jeg gerne skulle have mindst 20 år på arbejdsmarkedet endnu.Det vil være svært for mig at leve af overførelsesindkomst. Kommunen vil have mig raskmeldt hurtigst muligt.
Minryg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 11:14   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til....

Kære Minryg.

Hvor bor du ca kommune?

Har du skriftligt at din skade er anderkendt som arbejdsskade af ASK, Arbejdsskadestyrelsen? http://ask.dk/

At kommunen kun har som mål at få dig i arbejde på fuld tid er uhyggeligt normalt.

Der er mange ting du skal have viden om.

Begynd her:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15141
http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

Sygedagpengestop.
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
OBS! pkt 6

Du nævner en fejloperation. Er der klaget over det?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 12:05   #3
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Hej Minryk
Velkommen til k10.
Du skal blive på denne tråd og ikke starte en ny om samme emne, da det vil blive total uoverskuelig for alle parter.

Som Peter skriver, er det meget godt, at vide om din arbejdsskade er anerkendt af ASK.

Jeg synes det er meget ærgeligt, at du ikke er medlem af en fagforening. Har du undersøgt muligheden for at kunne melde dig ind nu?
Du nævner en masse datoer, men jeg er ikke lige inde i reglerne for, hvornår man er berettiget til medlemskab af fagforening. A-kasse kan du, så vidt jeg er orienteret, ikke bruge til noget lige nu.

Har du hørt fra forsikringsselskabet?
Er du sat i nogle former for behandling? Tænker på fys. eller lig.

Skriv gerne tilbage.
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 12:51   #4
Minryg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Minryg er ny på vejen
Tak for jeres respons.

Sagen er anmeldt og godkendt i ASK.

Jeg har en advokat på sagen, som jeg ikke kan rådføre mig hos.

Har kontaktet Lederne i dag for at høre om medlemskab og fagforeningsmuligheder.

Fys er blevet tildelt 10 gange á 30 min. De konstarede ved sidste besøg at de ikke kan hjælpe. Jeg fik for 11 år siden konstaterede kraftig slidgigt i venstre ben, har i den forbindelse fået tildelt invalideskilt i 2004 og invalidebil i 2008.
Jeg skal have nyt knæ og lårbensknoglen skal suppl. men det vil hospitalet ikke da jeg er for ung (nu 41 år). Jeg kan ikke udføre/gennemføre de øvelser de lægger for dagen, der er også prøvet akupunktur. Jeg kan bl.a. ikke gå ned i hug og det er lidt svært når jeg nu er stivgjort i ryggen og ikke kan bukke mig forover.
Efter fejlopererationen har jeg fire døde tæer er følelsesløs fra foden og hele vejen op af højre ben. Og har også nogle voldsomme nervesmerter der udspringer i kraftige eksplotioner i foden.
Minryg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 13:34   #5
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Hej Minryk
Sender dig lige en PM.
Hold øje med din mail.
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min arbejdsskadesag og forløb med kommunen Kevin Alt det andet 46 28-09-2011 23:18
Endnu en arbejdsskadesag gøjneren Alt det andet 12 14-10-2010 10:58
Godkendt arbejdsskadesag Suncil Dit og Dat 3 26-08-2010 20:12
arbejdsskadesag lilleper Alt det andet 2 04-07-2009 13:22
advokathjælp til arbejdsskadesag buster Alt det andet 4 29-01-2009 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension