K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-03-2011, 12:54   #1
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
lægekosulentens rolle???

Hvad må en lægekonsulent udtaelse sig om ved ens sag?

Jeg har en udtagelse fra min psykolog der siger at der ikke er ydeligere behandlingsmuligheder for mig og min psykiater udtaler jeg er optimalt medicineret.

Men kommunens lægekonsulent ser behandlingsmuligheder men jeg får ikke oplyst hvilke trods jeg har rykket for det både mundtligt og skriftligt.

jeg er nu pga lægekonsulenten vurderet for rask til ftp og for syg til fleksjob og alt stopper så nu ingen sygedagpenge ingen kontanthjælp, ingen indkomst da vi skal leve af min mands indkost som er 4000kr mindre end vores faste udgifter

Og min fagforening er ikke til nogen hjælp de siger de ingen ting kan gøre og holder mere med kommunen end mig føler jeg hvad pokker gør man så når man bare bliver efterladt midt i ingen mandsland
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2011, 14:23   #2
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
Hvad må en lægekonsulent udtaelse sig om ved ens sag?

Jeg har en udtagelse fra min psykolog der siger at der ikke er ydeligere behandlingsmuligheder for mig og min psykiater udtaler jeg er optimalt medicineret.

Men kommunens lægekonsulent ser behandlingsmuligheder men jeg får ikke oplyst hvilke trods jeg har rykket for det både mundtligt og skriftligt.

jeg er nu pga lægekonsulenten vurderet for rask til ftp og for syg til fleksjob og alt stopper så nu ingen sygedagpenge ingen kontanthjælp, ingen indkomst da vi skal leve af min mands indkost som er 4000kr mindre end vores faste udgifter

Og min fagforening er ikke til nogen hjælp de siger de ingen ting kan gøre og holder mere med kommunen end mig føler jeg hvad pokker gør man så når man bare bliver efterladt midt i ingen mandsland
Jeg kunne godt tænke mig at læse lægekonsulentens argumenter for, at gøre dig - for rask og for syg - og dermed "socialt retsløs", ved at pladsere dig i en umenneskelig gråzone, hvor du hverken kan gå til højre eller til venstre!

Han/hun må ikke argumentere eller konkludere, men alene bede kommunen om suplerende oplysninger som han skal/må oversætte, og intet andet!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2011, 14:36   #3
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
Hvad må en lægekonsulent udtaelse sig om ved ens sag?

Jeg har en udtagelse fra min psykolog der siger at der ikke er ydeligere behandlingsmuligheder for mig og min psykiater udtaler jeg er optimalt medicineret.

Men kommunens lægekonsulent ser behandlingsmuligheder men jeg får ikke oplyst hvilke trods jeg har rykket for det både mundtligt og skriftligt.

jeg er nu pga lægekonsulenten vurderet for rask til ftp og for syg til fleksjob og alt stopper så nu ingen sygedagpenge ingen kontanthjælp, ingen indkomst da vi skal leve af min mands indkost som er 4000kr mindre end vores faste udgifter

Og min fagforening er ikke til nogen hjælp de siger de ingen ting kan gøre og holder mere med kommunen end mig føler jeg hvad pokker gør man så når man bare bliver efterladt midt i ingen mandsland
Kære LilleSine, ved ikke hvad jeg skal sige eller gøre, men ønsker alt det bedste for dig, og håber der snarligt bliver lys for enden af den mørke vej! Knuz og kærlig hilsen Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2011, 15:04   #4
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Hej lillesine..
Nu ved jeg ikke om det er noget andet... men da jeg som ledig fleksjobber skulle ud i arbejdsprøvning for at se om jeg stadig stod til rådighed for et fleksjob, så fortalte min jobkonsulent at jeg aldrig ville være for syg til et fleksjob og for rask til en førtidspension....

Og inden jeg fik min ressouceprofil til underskrift da havde lægekonsulenten været inde over.. han oversatte nogle lægepapirer til alm dansk og ellers så gav han speciallæger ret i det de skrev og gav også min jobkonsulent ret i at det hed førtidspension..

Det der med at der er behandlings muligheder det mener jeg da at du skal have på skrift .. så din egen læge eller speciallæge kan skyde det ned...

Din fagfore. er til for dig... det er sgi da dig som er med til at betale deres løn.. så bed dem om at få fingeren ud og kom i omdrejninger..

Jeg kan desvære ikke give dig en masse §§ på hvordan du skal kringle det..
men sender dig et stort knus...
KNus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2011, 15:08   #5
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
Men kommunens lægekonsulent ser behandlingsmuligheder men jeg får ikke oplyst hvilke trods jeg har rykket for det både mundtligt og skriftligt.
Nu er den kommunale "lægekonsulent" i jobfunktionen ikke underlagt: lov om autorisation af sundhedspersoner og om sundhedsfaglig virksomhed[1], men er blot en såkaldet: "papirlæge".

Som følge af det, må denne "papirlæge i jobfunktionen ikke tage syge i behandling (det ville være kvaksalveri), men alene oversætte andre lægers udtalelser, pege på forholde (herunder behandlingsforhold) der ønskes afklaret (hos andre læger, fx læger der har behandlingsansvaret for borgeren).

Det betyder, at "papirlægen" (/"papirnæsen") i jobfunktionen uden ansvar ift. autorisationsloven, ikke kan tage en borger til undersøgelse og/eller behandling, hvorfor "papirlægens" ord sådan set ingen betydning har, før de er stadfæstet af en læge under ansvar iht. autorisationsloven.

At mærkelige medarbejdere hos forvaltningsmyndigheden ikke forstår det, er ikke specielt overraskende, men bekræfter blot hvilket niveau, der opereres ud fra ...


Citat:
jeg er nu pga lægekonsulenten vurderet for rask til ftp og for syg til fleksjob og alt stopper så nu ingen sygedagpenge ingen kontanthjælp, ingen indkomst da vi skal leve af min mands indkost som er 4000kr mindre end vores faste udgifter
Der findes ikke sådan noget som: for syg til fleks og for rask til FP ... tingene hænger sammen ... læs konklusionen i "Helsingørdommen" [2].


Men igen: skal man forstå bevæggrundene bag hele dette cirkus, skal man blot "følge pengene" ...


Noter:

[1] https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=121913

[2] http://avisen.dk/_docs/Udskrift-af-dombogen.pdf
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2011, 15:26   #6
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Jeg har fundet følgende i min vej rundt på nette om lægekonsulenters rolle:

Ankestyrelsens undersøgelser af lægekonsulenternes rolle i den beskæftigelsesrettede indsats Januar 2007.
Hvor der i kapitel 6, side 49 står følgende efter den nye lov om ftp:

Det gentages, at det er sagsbehandleren i kommunen, der har det samlede ansvar for sagen, og at lægekonsulenten kun er rådgivende. For at lægekonsulenten kan give en præcisvurdering af de helbredsmæssige forhold er det vigtigt, at sagsbehandleren formulerer præcist, hvilke problemstillinger sagsbehandleren ønsker vurderet. Der henvises til bogens afsnit 8.6 og 8.7.

Inger Støjberg har til Information udtalt:Jeg vil godt understrege, at lægekonsulenter ikke kan underkende speciallæge- erklæringer, ændre diagnoser eller andre lægers udtalelser i det hele taget. En lægekonsulent kan tage stilling til, om der er sammenhæng i den helbredsmæssige dokumentation og f.eks. bede om en ny lægeerklæring, hvis der er uklarheder

Så har jeg fundet følgende her:
Lægekonsulenten er en administrativ medarbejder ansat af kommunen, som har til opgave at bistå myndigheden med at klarlægge indholdet af andre lægers udtalelser. Lægeattesterne i sagen skal indeholde de nødvendige og tilstrækkelige oplysninger. Hvis oplysningerne ikke er tilstrækkelige, har lægekonsulenten til opgave at pege på, hvilke helbredsoplysninger der mangler

Men jeg har også fundet en afgøelse fra BAN der siger, at lægekonsulenten er underlagt borgmesteren som ansat af denne og det er borgemesteren der afgør, hvilke arbejdsområder lægekonsulenten har og at der ikke er noget lovmæssigt omkring lægekonsulentens rolle....jeg kan desværre ikke lige finde det nu....

slagelse kommune skriver imidlertid dette på kommunens hjemmeside:

Hvad er lægekonsulentens rolle?
Lægekonsulentens væsentligste opgave er at vurdere lægefaglige oplysninger i en sag. Lægekonsulenten kan ”oversætte” lægefaglige udtryk, vurdere hvilke skånebehov der må forventes som følge af en lidelse, og angive om der skal indhentes yderligere oplysninger.

Lægekonsulenten kan også være med til at vurdere om de beskrevne lidelser kan anses som værende stationære, om der kan være andre behandlingsmuligheder, og om lidelse og funktionsniveau ud fra en lægelig betragtning kan siges at være sammenfaldende. I det hele taget skal lægekonsulenten vurdere de objektive lægefaglige oplysninger.

Det er ikke lægekonsulentens opgave at vurdere arbejdsevnen. På dette punkt adskiller lægekonsulenten sig ikke fra f.eks. en borgers egen læge, der heller ikke har kompetence til at vurder en borgers arbejdsevne eller angive hvilke sociale ydelse en borger har ret til. En samlet arbejdsevnebeskrivelse og arbejdsevnevurdering kan kun foretages af beskæftigelsesmedarbejderen.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2011, 16:09   #7
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Du kan evt også bruge Støjsenderens brev som argument for pension ( man kan ikke være for syg til flex og for rask til pension)

http://www.ft.dk/samling/20101/almde...556/948069.pdf

Håber på det bedste for dig.

Venlig hilsen

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 00:14   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vedr lægekonsulenten i Slagelse;

Åbentbart kan lægekonsulenten der kun vurdere de objektive lægefaglige oplysninger?

Man må således håbe, at der ikke er borgere der fejler andet end det objektivt kan ses, eller måske har Slagelse en helt særlig borgersammensætning!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 08:20   #9
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
hej alle sammen

tusinde mange tak for alle jeres gode fund til mig som jeg heltsikkert tager med i min sag det er dejligt der er så mange til at hjælpe og støtte når man er igennem det kommunale system, for det er jo ikke just lavet for syge mennesker det system
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 10:42   #10
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
hej alle sammen

tusinde mange tak for alle jeres gode fund til mig som jeg heltsikkert tager med i min sag det er dejligt der er så mange til at hjælpe og støtte når man er igennem det kommunale system, for det er jo ikke just lavet for syge mennesker det system
Jeg har ved domstolene tabt min sag mod lægekonsulenten, der kun brugte sagsbehandlerens oplysninger, og som i realiteten fjernede mit handicap...

Lægekonsulent: http://www.benny-g.dk/laegekonsulent.htm

Her lærte jeg (men for sent), at lægekonsulenten skulle have været dømt og straffet for INHABILITET da han brugte arbejdsgiverens oplysninger til at udtale, at hvis sagsbehandlerens oplysninger er "rigtige", er jeg ikke berettiget til den søgtehjælp!

Derfor skrev jeg nedenstående.

Citat:
Jeg kunne godt tænke mig at læse lægekonsulentens argumenter for, at gøre dig - for rask og for syg - og dermed "socialt retsløs", ved at pladsere dig i en umenneskelig gråzone, hvor du hverken kan gå til højre eller til venstre!

Han/hun må ikke argumentere eller konkludere, men alene bede kommunen om suplerende oplysninger som han skal/må oversætte, og intet andet!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulenternes Rolle einstein Lægekonsulenternes Rolle 15 31-05-2012 11:44
kommunens rolle! einstein Lægekonsulenternes Rolle 17 30-05-2012 07:48
Lægekonsulentens rolle ?? kamma Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 16-11-2010 13:09
Lægekonsulentens rolle? Xeva Lægekonsulenternes Rolle 48 30-04-2009 10:06
Lægekonsulentens rolle THJ Lægekonsulenternes Rolle 5 28-09-2008 00:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension