K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-09-2016, 11:24   #1
Brumbasse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Brumbasse er ny på vejen
Post Venter på handling

Jeg er bevilget ressourceforløbsydelse. Har været til møde med sagbehandler (Københavns Kommune). Hun er efter planen den, der skal koordinere det hele.
På mødet gennemgik vi det jeg havde udfyldt i den plan, der skal oplyse Rehabiliteringsteamet om min situation.
Efter mødet oplyste hun, at jeg dernæst ville modtage en partshøring, som jeg skulle underskrive. At jeg dernæst skal ind til Rehab.team, og der få afgjort, hvad der skal ske. Jeg har intet hørt, og det er nu godt tre uger siden. Hun sagde, at partshøringen ville blive sendt ugen efter.

Her er mine spørgsmål:
-hvor lang tid kan man forvente, der skal gå før man hører noget?
-jeg kan vel ikke få foretræde for rehab.team uden at have godkendt min plan, der jo i store træk beskriver, hvorfor jeg er endt i systemet, og har brug for et Flexjob?
Brumbasse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2016, 11:43   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hmm du kan vel ikke være bevilliget ressourceforløb, før du har været inde ved teamet?
Kommunen træffer afgørelse ang ressourceforløb, på baggrund af teamets vurdering.

Synes godt du kan tillade dig at kontakte din sagsbehandler, og rykke for svar.

Lov om aktiv beskæftigelsesindsats §68a (om ressourceforløb)
"Stk. 3. Forud for visitation til et ressourceforløb skal den forberedende del af rehabiliteringsplanen, jf. § 30 a, være udarbejdet og sagen have været forelagt rehabiliteringsteamet, jf. §§ 9-12 i lov om organisering og understøttelse af beskæftigelsesindsatsen m.v. Personen og dennes sagsbehandler skal deltage i rehabiliteringsteamets møder, når personens sag behandles, jf. § 10, stk. 2, i lov om organisering og understøttelse af beskæftigelsesindsatsen m.v. "
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2016, 13:01   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Bemærk at en partshøring er ikke bare noget man skal skrive under...

Det er din mulighed for at få rettet evt fejl i planen...før du skriver under..

Så er der fejl i den...så retter du disse fejl...sender den tilbage uden underskrift...

Når den så er tilrettet med dine rettelser ja så først der skriver du den under..

Nej den plan skal være på plads før du kan komme for rehabteamet..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2016, 14:59   #4
Brumbasse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Brumbasse er ny på vejen
Tak skal I have for brugbare råd.

Til MistyMiss: jeg er gået fra sygedagpenge til ressourceforløbsydelse. Og det skal i Teamet afgøres om jeg skal bevilges et Ressourceforløb eller lign.

Til Webmaster: det underlige er, at det ikke er et dokument, hvor jeg har mulighed for at underskrive. Det var der f.eks. da jeg skulle godkende at jeg havde forstået reglerne for at modtage ydelsen. Og jeg skulle sende den med posten.

Og hvor er det bare dejligt, at der er respons så hurtigt herinde.
Brumbasse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2016, 15:07   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Brumbasse:
Aaah, så giver det mere mening

Jeg ved ikke om denne er relevant her:
Lov om aktiv beskæftigelsesindsats, §68d
"Stk. 2. Senest 4 uger efter overgang til et jobafklaringsforløb eller 4 uger efter det tidspunkt, hvor kommunen har truffet afgørelse om, at personen er berettiget til et jobafklaringsforløb efter § 24 a i lov om sygedagpenge, skal sagen, jf. dog stk. 3, behandles i rehabiliteringsteamet efter reglerne i kapitel 2 i lov om organisering og understøttelse af beskæftigelsesindsatsen m.v. "

Så hvis de indtil videre har smidt dig i jobafklaringsforløb, bør den frist på 4 uger være gældende.

Jeg er dog ikke lige så sikker i lige den del, så her håber jeg at andre lige kan supplere med viden
Link til Lov om aktiv beskæftigelsesindsats:
http://www.socialjura.dk/content-sto...atslov/#c94045
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2016, 21:34   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Brumbasse Se meddelelser
Jeg har intet hørt, og det er nu godt tre uger siden. Hun sagde, at partshøringen ville blive sendt ugen efter.
Der kan ske fejl alle steder, både i kommunens posthåndtering og hos postvæsenet. Så jeg synes du skal kontakte din sb, og spørge om hun har sendt det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension