K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2016, 09:26   #11
sisse-s
Sussie
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2013
Lokation: horsens
Alder: 53
Indlæg: 5
Styrke: 0
sisse-s er ny på vejen
Takker igen for svar. �� Det er mig der bliver ramt af loftet. Ang. Paragraf 34 er jeg med på at hun selv skal betale de 2900 kr. Men vores problem er depositum. Hun har indtil videre fået afslag på alt. De vil hellere se at hun bliver hjemløs og måske af den grund dropper ud af hendes skolegang. Og så derefter måske prøve at samle hende op igen. Men så er alt hvad hun har opnået de sidste år lige som tabt på gulvet. Efter min mening. Og hun skal starte forfra igen med selvværd og selvtillid osv. Prøver at kigge på paragraf 85a som misty miss foreslog og krydser fingre.
sisse-s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2016, 09:33   #12
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Har du mulighed for at optage lånet? Eller har hun fx mulighed for en kollegiebolig eller leje et værelse til tingene forhåbentlig kan falde på plads.

Faldt lige over denne om underskrift

http://www.familieadvokaten.dk/Breve-300/b300-72.html
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2016, 09:39   #13
sisse-s
Sussie
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2013
Lokation: horsens
Alder: 53
Indlæg: 5
Styrke: 0
sisse-s er ny på vejen
Det er svært at finde noget til rimelige penge her i byen og jeg har ikke mulighed for skrive under på noget som helst. Desværre.
sisse-s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2016, 10:04   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Et privat lån er lige så "retsgyldigt" som et via bank, her i Danmark.
Afdrag på almindeligt banklån tæller heller ikke med i beregningen, ved ansøgning om hjælp til enkeltydelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2016, 18:40   #15
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Afdrag på almindeligt banklån tæller heller ikke med i beregningen, ved ansøgning om hjælp til enkeltydelse.
Det har jeg så heller ikke sagt noget om.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2016, 21:40   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Det har jeg så heller ikke sagt noget om.
Nej, ikke direkte, men ts spurgte:

Citat:
Oprindeligt indsendt af sisse-s Se meddelelser
Hvis hun kan låne dem privat og underskriver et gældsbrev/Gældsbevis med månedlige afdrag, tager kommunen det så med i deres beregning som en udgift i fald at hun skal søge om økonomisk hjælp til noget ?
Og du svarede:

Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Et privat lån er lige så "retsgyldigt" som et via bank, her i Danmark.
Så reglerne er de samme så længe der er et gældsbevis (gerne underskrevet ved notar) og så længe lånets rente indberettes til skat af begge parter... der er tvangsrente på denne type lån i Danmark.

Men hvordan en sagsbehandler forstår denne del af lovgivningen... ja det er jo tvivlsomt om vedkommende overhovedet gør det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2016, 01:32   #17
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Nej, ikke direkte, men ts spurgte:



Og du svarede:
Og som du ser tager mit svar, med vilje, ikke stilling til om privat lån er med i beregningen, jeg svarer indirekte, at det er det hvis et banklån er.

Grunden til jeg svarer sådan er at der ikke er "monopol" på den del af bankens forretninger i Danmark hvilket betyder at enhver kan agere bank overfor en anden med selv samme rettigheder som hvis en bank var involveret.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2016, 17:12   #18
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Ved ikke om der tales i forskellige retninger, eller hvad der lige sker.
Men vil lige slå en ting fast:
Når man søger §81/82 i aktivloven (enkeltydelse, medicin osv), skal de IKKE medregne udgifter til gæld, når de vurderer ens rådighedsbeløb. Tror ikke engang de behøver medregne kommunale indskudslån.
Så om du betaler 200 kr om måneden til kviklån, din mor, din bank eller en helt anden person, indgår det IKKE i beregningen af ens rådighedsbeløb, ift de paragraffer.

" Udgifter til afdrag på gæld medregnes ikke

Efter praksis medregnes der ikke udgifter til afdrag på gæld til det offentlige eller til private. Hvis afdrag blev godkendt, ville det betyde, at der indirekte blev ydet hjælp til betaling af gælden.

Afdrag på gæld anses derfor som udgangspunkt ikke for at være en rimelig udgift. Der er ikke i din sag oplyst om særlige forhold, der giver grundlag for at fravige dette udgangspunkt."

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=166575
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2016, 22:22   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Når man søger §81/82 i aktivloven (enkeltydelse, medicin osv), skal de IKKE medregne udgifter til gæld, når de vurderer ens rådighedsbeløb.
Lige præcis.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Tror ikke engang de behøver medregne kommunale indskudslån.
Det er ved at være noget tid siden, jeg sidst søgte om hjælp til enkeltydelse, men engang bed jeg mærke i, at der under "udgifter" var en rubrik, der hed "boliglån".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2016, 22:24   #20
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er ved at være noget tid siden, jeg sidst søgte om hjælp til enkeltydelse, men engang bed jeg mærke i, at der under "udgifter" var en rubrik, der hed "boliglån".
Ud fra at principafgørelsen bare skriver lån, tror jeg det står kommunen frit for.
Forsikringer (indbo og ulykkes) står der ingen steder, at de SKAL medregne. Så nogen kommuner gør det, andre gør ikke.
Det er nærmest kun det der er nævnt i den principafgørelse jeg linkede til, at kommunen ikke kan argumentere mod.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension