K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-06-2010, 09:21   #21
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Citat:
din egen læge kan lave en sygemeldning, så kan kommunen ikke gøre noget.
i forbindelse med aktivering og andet du kan komme ud i forbindelse med at stå til rådighed på kontanthjælp.
I den rapport Professoren har lavet, har han bl.a skrevet at jeg ikke skal ud i flere afklaringsforløb samt flere undersøgelser, og den SKAL de rette sig efter...

Man får ikke en bedre lægeerklæring end den ;-)
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 09:53   #22
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser
I den rapport Professoren har lavet, har han bl.a skrevet at jeg ikke skal ud i flere afklaringsforløb samt flere undersøgelser, og den SKAL de rette sig efter...

Man får ikke en bedre lægeerklæring end den ;-)
5 læger har skrevet ingen behandlingsmuligheder i min
har været i arbejdsprøvning og ingen muligheder for en stabil tilknytning til arbejdsmarkedet
kommunen er da lige glade og kan ikke bedømme noget

havde i hvertfald ringet til egen læge og får ham/hende til at lave en syge erklæring. Hvis kommunen registrer dig som raskmeldt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 10:44   #23
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Nu ved jeg ikke hvad for en slags læger du har været ved...

Men jeg har også selv været ved et hav af speciel læger, dem skider min sagsbehandler da også på.

Men den her dr. professor Flemming Gjerris, har det sidste ord, førhen var det ham der bedømte om folk skulle på Førtidspension og ikke kommunerne

Fandt lige et link til ham http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/...g-ott-gjerris/
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 11:03   #24
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
havde været til en masse speciel læger og ja kommunen er ligeglad

men det er din egen praktiserende læge du skal henvende dig til
forskel ham/hende din situation. Det er ikke dine speciel læger du skal snakke med omkring din raskmelding
har hele tiden været i dialog med min igennem hele forløbet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 11:49   #25
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, hopper, kan kun sige hold ud og hold ved!
-men ja, det kan tage rigtig lang tid at få en afgørelse:http://politiken.dk/indland/article733797.ece
(skal lige siges, at artiklen havde indfaldsvinkel på manden og ikke familien da vi ønskede at beskytte vores børn)

I Jobcenter Sorø, hvor min mand var tilknyttet, ja, da var der ingen tvivl om at man var totalt viljedøv for fornuft -øhhhh....OVERHOLDE LOVGIVNINGEN!

Det havde nær haft en usandsynlig høj pris og jeg mener det: jeg var parat til at gå i døden -så langt ud drev man os

Den såkaldte sagsbehandling havde INTET med fornuft eller lovgivning at gøre og i min verden var de totalt inkompetente fra top til bund -anderledes kan jeg ikke betragte det.

Skulle jeg tænke over, at der kunne være en anden grim årsag til at man forholdt sig sådan, ja, så er det da lige til at blive anarkist af!

Jeg NÆGTER simpelthen at tro at nogen mennesker kan være så bevist ONDE OG MAGT GALE
-eller grådige, for den sags skyld- naarrrhhh.......

Hvis du har alt på det rene, ja, så har jeg mere end svært ved at se at du ikke vil vinde den anke og ja, hurtigst muligt afsted m den.

Syns absolut du skal henvende dig til medierne og skulle dette handle om Sorø Jobcenter ja, så kan det da kun gå for langsomt m at råbe op om dette jobcenter, som jo ellers roser og praler af at være et af landets bedste

JA -et af landets bedste til at fratage syge borgere ALLE rettigheder

PS: iøvrigt kan jeg anbefale at du skriver/stiller nogle spørgsmål til Byrådet. Det er TEMMELIG interessant at se deres svar!!!
-hvis altså du er så heldig at få et relevant svar for da jeg/vi havde spurgt ja, da forsvandt oplysningen på Sorø Kommunes hjemmeside om hvordan du som ganske almindelig borger har RET TIL at stille spørgsmål til Byrådet!!!

SÅ MEGET FOR DEMOKRATIET -TANKEVÆKKENDE IKK´
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 15:14   #26
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Da jeg i 08 røg på kontanthjælp under sygdom, sørgede min sagsbehandler på jobcentret for at der kom til at stå at jeg ikke var til rådighed, men det hjælper jo ikke hvis din sagsbehandler ikke er enig med dig.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 22:15   #27
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Citat:
men det er din egen praktiserende læge du skal henvende dig til
forskel ham/hende din situation. Det er ikke dine speciel læger du skal snakke med omkring din raskmelding
har hele tiden været i dialog med min igennem hele forløbet
Jeg bruger ikke praktiserne læge til sygemelding, da han ikke har lige så meget at skulle have sagt...

Citat:
Da jeg i 08 røg på kontanthjælp under sygdom, sørgede min sagsbehandler på jobcentret for at der kom til at stå at jeg ikke var til rådighed, men det hjælper jo ikke hvis din sagsbehandler ikke er enig med dig.
Jeg ved ikke om hun er uenig, burde hun ikke være med den sag jeg har haft kørende de sidste 7 år.
Men jeg skal op og snakke med en anden sagsbehandler på jobcenter (obligatorisk) når man skal på kontanhjælp, og der vil jeg tage min sag med, og se om andre øjne ser anderledes på sagen.
For man kan skrive så mange klage brevet som man har løst til, det er de ligeglad med, men hvis man snakker personligt med dem, tager de det nok lidt mere seriøst...

Buster:
Det er lige før at os der har problemer med Sorø jobcenter, sammen skulle kontakte medierne, kan være der kan blive skabt en sag og medierne gider gå videre med det når vi er mange der kæmper en brag kamp mod dem ;-)
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 00:02   #28
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Hopper

er du slet ikke i dialog med din egen praktiserende læge
det er da meget dumt
hvem har så kontrol med din sag og samler op
hvem har ellers anvist dig til andre læger vedrørende din sygdom

måske en grund til din sag er løbet af sporet

har da aldrig haft brug for advokat i min sag
kommer først nu med et afslag, men har endnu en erklæring fra en læge
kommunen går til grænsen, men hvis man kan dokumentere sin sygdom og arbejdesevne
så hedder det alså førtidspension til sidst

Men lige netop Sorø kommune er vil også den kommune med flest ubehagelig sager i Danmark
efter alle de sager der snart har været

Sidst redigeret af MTVRV1; 04-06-2010 kl. 00:11.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 07:57   #29
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Jo jeg er i dialog med praktiserne læge, det er først for nylig jeg har fået fast læge, og han har været rigtig god...

Men min sagsbehandler vil ikke indhente oplysninger hos min læge, selvom jeg har sagt til hende mange gange at hun skal hente oplysninger hos ham, da jeg har været en del gange hos min læge her på det sidste, min sagsbehandler er ligeglad, hun skal bare have mig ud af systemet...

Citat:
hvem har så kontrol med din sag og samler op
hvem har ellers anvist dig til andre læger vedrørende din sygdom
Jeg flyttede til Sorø kommune for 2 år siden, så det har taget noget tid at få mig en fast læge der viste hvad han snakkede om, men mens jeg har boet i Sorø kommune har det været mig selv der har taget kontakt til andre Speciel læger, eller også har kommunen henvist mig...


Jeg ved sku ikke rigtigt hvad jeg har skulle gøre anderledes, min sag i arbejdsskadestyrelsen har nok været førstepriotet, uden selv at tænke på hvad der skal ske med mig i fremtiden.
Set i bakspejlet skulle jeg nok havde koncentreret mig lidt om mig selv.

Men sket er sket, nu har jeg advokat på der tænker for mig, slipper for en masse spekulationer...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 09:13   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser

For man kan skrive så mange klage brevet som man har løst til, det er de ligeglad med, men hvis man snakker personligt med dem, tager de det nok lidt mere seriøst...
Det vil jeg så ikke helt give dig ret i.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må de lukke ned for sygedagpengene søstjernen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 02-07-2012 20:19
Kommunen har lukket min sag.. margetli Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 27-01-2010 14:08
stopper sygedagpengene nu baldur Dit og Dat 0 22-02-2008 13:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension